تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/27 - 12:37
کد خبر: 261581

تورهای تایلند در چه موقع از سال ارزان ترند؟

تایلند که از در جنوب شرقی قاره پهناور آسیا واقع شده از آب و هوای استوایی برخوردار بوده و یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران در این قاره و جهان بشمار می رود. این کشور با دیدنی های اعجاب انگیز خود در بین ایرانیان بویژه در سالیان اخیر هم از محبوبیت ویژه ای برخوردار گشته است. با توجه به شرایط اقلیمی و شرجی بودن آب و هوای تایلند این کشور بایستی بدانید که در فصول گرم سال بخصوص در تابستان از ترافیک مسافرت های کمتری برخوردار بوده و به طبع آن هم میزان تقاضا و درخواست برای اخذ آفر تورهای تایلند پایین می باشد. از این رو می توان نتیجه گرفت که این کاهش تقاضا برای تورهای تایلند عملاٌ با افت نرخ ها همراه بوده که باعث دسترسی علاقمندان به آفرهای تور ارزان تایلند هم خواهد شد. این در واقع یه راهکار آژانس های مسافرتی است که برای فرار از ضرر و زیان ناشی از تورهای چارتر شده مجبور به پایین آوردن قیمت های تورها خواهند بود تا به نوعی جلب مشتری کرده و پروازهای چارتری خالی مانده را پر نمایند.

برعکس فصول گرم سال که تورهای تایلند طرفداران چندانی بخصوص در بین ایرانیان ندارند در نیمه دوم سال بر تعداد علاقمندان این تورها به شدت افزوده شده که این امر با افزایش نرخ های تورها برای مسیر تایلند همراه خواهد بود. به بیان دیگر به مانند بسیاری از تورهای داخلی و خارجی نرخ های تور برای کشور تایلند در ایام نوروز که گران خواهند شد به طور سرسام آوری بالا خواهد رفت. به عنوان مثال شهر ساحلی پاتایا که یکی از پاتوق های مسافرین در سفر به کشور تایلند است در نیمه دوم سال (حد فاصل آذر تا اسفند) بر خلاف نیمه اول سال و بخصوص تابستان که بسیار گرم و شرجی است، از آب و هوای بسیار مطبوعی بهره مند بوده که این امر در جذب گردشگران به این شهر دیدنی و به طور طبیعی با افزایش مسافرین ورودی به این شهر نرخ آفرهای تور پاتایا روند صعودی قابل توجهی به خود خواهد گرفت.

 البته تورهای پاتایا شاید بهترین مزیتی که دارند پایین بودن نرخ های آن در مقایسه با سایر تورهای تایلند همچون تور پوکت می باشد که این مزیت آن در جذب گردشگران بویژه ایرانیان به این شهر کشور تایلند تاثیر زیادی دارد. در وااقع بر عکس پوکت که فاصله زیادی با پایتخت کشور تایلند یعنی شهر بانکوک دارد و به صورت جزیره است، شهر پاتایا فاصله چندادن زیادی با بانکوک نداشته و از انجا که بیشتر پروازهای ایران به تایلند از تهران به بانکوک می باشد . با توجه به فاصله کمتر پاتایا به بانکوک و راه زمینی آن به نسبت جزیره پوکت که شما مجبور به یمودن فاصله زیادی از بانکوک تا آنجا علاوه بر اتومبیل با قایق خواهید بود لذا هزینه ایاب و ذهاب از بانکوک تا پوکت بالا بوده که این در گران بودن تورهای پوکت نسبت به پاتایا لحاظ می شود.

با وجود گران بودن تورهای پوکت نسبت به سایر تورهای کشور تایلند اما با این حال پوکت با توجه به چشم اندازهای بی نطیر خود و طبیعت باور نکردنی که در بین گردشگران هم به بهشت تایلند شهرت یافته لذا اغلب گردشگران گرانی تورهای آن را به جان خریده و تریج می دهند تا از زیبای های این جزیره لذت ببرند. لازم به ذکر است که همچون پاتایا، بانکوک و سامویی که طرفداران زیادی در بین گردشگران تایلند دارند جزیره پوکت هم همواره پای ثابت انتخاب مسافرین در سفر به تایلند می باشد. گفتنی است این جزیره در فاصله زمانی اوایل اسفند تا اواخر فروردین که مصادف با ایام نوروز می باشد از جانب ایرانیان و سایر گردشگران بیشترین آمار مراجعه را دارد بنابراین میزان نرخ های تور پوکت در این حد فاصل بسیار بالا بوده و گاهی تا 5/2 برابر مواقع دیگر سال خواهد شد.

 البته یه راه حل ساده برای فرار از این هزینه های بالا برای تورهای پوکت این است که از افرهای ترکیبی برای تورهای تایلند که توسط آژانس های مسافرتی ارائه می شوند بهره ببریم. به عنوان نمونه تور ترکیبی پوکت و پاتایا گزینه ای بسیار مناسب برای سفر به تایلند خواهد بود چرا که در عین ارزان بودن سفری پر از نقاط هیجان انگیز و باورنکردنی را برای شما عزیزان به کشور تایلند رقم خواهد زد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top