تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/27 - 15:13
کد خبر: 261598

راهنمای خرید به بهانه نوروز؛

معرفی ۱۲ گوشی تا سقف یک میلیون و دویست هزار تومان

معرفی ۱۲ گوشی تا سقف یک میلیون و دویست هزار تومان

با فرا رسیدن نوروز، آدمی به تبعیت از طبیعت میل به نو شدن دارد. یکی از وسایلی که انسان هر روز ساعات زیادی را با آن سپری می‌کند، گوشی همراه است. پس عجیب نیست که حوالی نوروز تمایل بیشتری برای عوض کردن گوشی خود داشته باشید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم برای شما یک راهنمای خرید گوشی در بازه قیمتی 700 هزار تومان تا 1.2 میلیون تومان بنویسیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مطلب قصد داریم به بررسی چندین گوشی مختلف در بازه قیمتی هفتصد هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان بپردازیم. توجه داشته باشید که اکثر این گوشی‌ها برای مصارف خاصی طراحی و ساخته شده‌اند و بیشتر بر روی یک زمینه تمرکز داشته‌اند. این مسئله را هم مد نظر داشته باشید که ما در انتخاب مواردمان، مسئله ارزش خرید را هم لحاظ کرده‌ایم و در واقع هیچکدام از این گوشی‌ها، به خاطر تمرکز روی یک قابلیت، از سایر قابلیت‌های خود غافل نشده است.

بهترین باتری:
شیائومی ردمی نوت 4X
با قیمتی در حدود 750 هزار تومان

گوشی ردمی نوت 4 ایکس یک گوشی خوشدست و خوش‌ساخت است که به لطف داشتن تراشه Snapdragon 625 و 3 گیگابایت رم، توان پردازشی مناسبی دارد. با این گوشی 5.5 اینچی می‌توانید به راحتی از پس اجرای بازی‌های سبک و نیمه سنگین بربیایید و یا تعداد قابل توجهی اپ را به صورت همزمان اجرا کنید. رزولوشن نمایشگر LCD این گوشی برابر با Full HD است و تراکم پیکسلی مناسب 401 پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. دوربین به کار رفته روی این گوشی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی است که عکس‌هایی با کیفیت مناسب ثبت می‌کند. اوضاع دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی هم به همین منوال است و در شرایط نوری مناسب، عکس‌های قابل قبولی ثبت می‌کند. بارزترین مشخصه این گوشی در کنار قدرت پردازشی مناسبی که دارد، باتری 4100 میلی آمپر ساعتی آن است که در کنار تراشه کم مصرفش، به شما کمک می‌کند برای مدتی طولانی و حتا دو روز بتوانید از گوشی خود استفاده کنید. این گوشی با نسخه 6.0 اندروید روانه بازار شده است، اما حالا می‌توانید آن را به اندروید 7.0 هم ارتقا دهید.

بهترین باتری با نمایشگر بزرگ:
شیائومی می مکس 2
با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

بله! باز هم شیائومی! بعضی از افراد در این رده قیمتی به دنبال خرید یک گوشی با نمایشگر بزرگ و قدرت پردازشی مناسب هستند. اجازه دهید با اطمینان خاطر به شما عرض کنم که بدون هیچ شکی، بهترین گزینه ممکن در این رده قیمتی، فبلت شیائومی می میکس 2 است. این فبلت با داشتن نمایشگر 6.44 اینچی، رزولوشن Full HD و تراکم پیکسلی 342 پیکسل بر هر اینچ، مناسب افرادی است که علاقه دارند بازی‌ها را در یک نمایشگر بزرگ انجام دهند و در یک نمایشگر بزرگ فیلم ببینند. تراشه به کار رفته روی این فبلت خوشدست Snapdragon 625 است که یک میان‌رده قدرتمند و کم مصرف به حساب می‌آید. در کنار این تراشه، 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی جود دارد که به شما تضمین می‌دهد که می‌توانید با این فبلت به راحتی تعداد زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کنید. دوربین مورد استفاده روی می میکس 2 دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با f/2.2 است که می‌تواند در محیط‌هایی با نور مناسب، عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. دوربین سلفی این فبلت هم 5 مگاپیکسلی است و سلفی‌های ثبت شده با آن کیفیت مناسبی دارند. از بابت باتری هم باید کاملا خیالتان راحت باشد؛ زیرا یک باتری بزرگ 5300 میلی آمپر ساعتی روی این فبلت استفاده ده است و می‌تواند برای یک روز کامل استفاده نیمه سنگین کفایت کند. از سایر قابلیت‌های این فبلت می‌توان به فناوری شارژ سریع، فیلمبرداری 4K و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

گزینه نقلی:
سامسونگ گلکسی A3 2017
با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

پس از معرفی یک گوشی بزرگ، نوبت به Galaxy A3 2017 می‌رسد که کوچک‌ترین عضو خانواده A سامسونگ است. مهم‌ترین شاخصه این گوشی، ابعاد آن است. سامسونگ گلکسی A3 2017 با داشتن یک نمایشگر 4.7 اینچی مبتنی بر پنل Super AMOLED  کوچکترین گوشی اندرویدی دارای ارزش خرید نسبتا مناسب در این رده قیمتی به حساب می‌آید. رزولوشن این نمایشگر HD است و تراکم پیکسلی 312 پیکسل بر هر اینچ را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. با وجود ابعاد کوچک، این گوشی دارای گواهینامه IP68 است و به واسطه داشتن آن، می‌توانید با این گوشی زیر آب هم کار کنید. تراشه به کار رفته روی این گوشی Exynos 7870 است و در کنار آن 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. با اتکا به این سخت افزار میان رده، این گوشی توانایی این را دارد که از پس اجرای بازی‌های سبک و نیمه‌ سنگین بربباید؛ اما اجرای بازی‌های سنگین روی آن تجربه چندان خوشایندی در پی نخواهد داشت. این گوشی در بخش دوربین اصلی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی با f/1.9 است و در بخش سلفی هم از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با f/1.9 بهره می‌برد. سیستم عامل گلکسی A3 2017 نسخه 6.0 اندروید است و قابلیت ارتقا به نسخه 7.0 را هم دارد. باتری روی این گوشی هم ظرفیتی 2350 میلی آمپر ساعتی دارد که با توجه به تراشه کم مصرف، پنل OLED و نمایشگر کوچکی که روی این گوشی استفاده شده است، به خوبی برای یک روز استفاده عادی کفایت می‌کند.

گزینه سخت جان (مناسب آقایان) :
Caterpillar S30
با قیمتی در حدود 900 هزار تومان

در کنار تمام گزینه‌های زیبا و قدرتمندی که معرفی کردیم، بد نیست به نیاز کاربرانی که به دنبال گوشی‌های سخت جان هستند نیز توجه داشته باشیم. البته این نکته را باید ذکر کنیم که در این بخش گزینه‌های فراوانی توسط شرکت‌های چینی روانه بازار شده است که هم قدرت پردازشی نسبتا بیشتری دارند و هم قیمتشان کمتر است؛ اما از آن‌جا که ما از کیفیت آن محصولات اطلاعی نداریم، ترجیح دادیم گزینه‌ای را معرفی کنیم که امتحانش را پس داده باشد. گوشی کت S30 یک گوشی مستحکم و مقاوم است که از لحاظ قدرت پردازشی، یک پایین رده ضعیف به حساب می‌آید؛ اما دلیل قرار گرفتن آن در این فهرست، بدنه محکم آن است. این گوشی با داشتن چندین گواهینامه نظامی، در برابر انواع ضربات، تشعشعات، رطوبت و نمک مقاوم است و به نوعی گزینه‌ای مناسب جهانگردان و کارگران معادن به حساب می‌آید. این گوشی 4.5 اینچی با داشتن تراشه Snapdragon 210 و 1 گیگابایت رم مسلما گزینه خوبی برای انجام بازی یا اجرای اپ‌های سنگبن نیست؛ اما به جای بازی کردن با این گوشی، می‌توانید آن را در جیب خود بگذارید و فوتبال آمریکایی بازی کنید! از سایر امکانات این گوشی، می‌توان به دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی، 8 گیگابایت حافظه داخلی با امکان پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اندروید 5.1 و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

گوشی مخصوص بانوان:
HTC U Play
با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

گوشی اچ تی سی یو پلی با بدنه شیشه‌‌ مانند و طراحی خاصی که دارد، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این گوشی بدون شک زیباترین گوشی این فهرست و یکی از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار است. در کنار زیبایی مسحور کننده، این گوشی به یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی مجهز شده است که هر دو از سنسورهای 16 مگاپیکسلی بهره می‌برند. به این ترتیب، این گوشی می‌تواند در این رده قیمتی محبوب‌ترین گزینه برای بانوان باشد. تراشه مورد استفاده روی این گوشی Helio P10 ساخت شرکت مدیاتک است و قدرت پردازشی مناسبی برای یک میان رده تامین می‌کند. این گوشی با 32 گیگابایت حافظه داخلی، 3 گیگابایت رم و اندروید 6.0 روانه بازار شده است تا کاربران بتوانند لا به لای سلفی‌هایی که می‌گیرند، گاهی بازی‌های نیمه سنگین را هم با خیال آسوده اجرا کنند. بزرگترین نقطه ضعف این گوشی باتری 2500 میلی آمپر ساعتی روی آن است. با توجه با نمایشگر 5.2 اینچی این گوشی که از رزولوشن Full HD بهره می‌برد، تصور این که این گوشی با این باتری بتواند برای یک روز تمام با شما همراهی کند، کمی سخت است. اما وقتی این گوشی زیبا است و سلفی‌های خوبی ثبت می‌کند، دیگر چه کسی به باتری آن اهمیت می‌دهد؟!

همه کاره‌:
هوآوی آنر 6X
 با قیمتی در حدود 900 هزار تومان

این محصول هوآوی، در نگاه اول ممکن است یک گوشی میان‌رده معمولی به نظر بیاید؛ اما در واقع این گوشی با وجود قیمت نه چندان بالایی که دارد، هم قدرت پردازشی بالایی دارد و هم از دوربین دوگانه بهره می‌برد. بدنه این گوشی آلومینیومی است و احساس خوبی را به دست کاربر منتقل می‌کند. نمایشگر 5.5 اینچی آنر 6X دارای یک پنل LCD است و با داشتن رزولوشن Full HD تراکم پیکسلی 403 پسکیل بر هر اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تراشه به کار رفته روی این گوشی Kirin 659 است که توان پردازشی مناسبی را در کنار 3 یا 4 گیگابایت رم در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به کمک آن می‌توانید بازی‌های نیمه سنگین یا تعداد زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کنید. باتری به کار رفته روی این گوشی دارای ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت است و برای یک روز استفاده معمولی کفایت می‌کند. آنر 6 ایکس با نسخه 6.0 اندروید روانه بازار می‌شود؛ اما امکان ارتقای آن به اندروید نوقا نیز وجود دارد. مهم‌ترین شاخصه این گوشی، برخورداری از دوربین دوگانه است. آنر 6X از یک سنسور 12 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد و می‌تواند با افکت Bokeh عکاسی کند. از سایر مزایای بهره مندی از دوربین دوگانه در این گوشی، وجود قابلیت عکاسی پرتره است. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسلی است و می‌تواند در محیط‌هایی با نور مناسب عکس‌های قابل قبولی ثبت کند.

خوش‌دست‌ترین گوشی:
هوآوی پی اسمارت
با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

هوآوی در انتهای سال 2017 با معرفی چندین گوشی میان رده با قیمت‌های مناسب و امکانات فراوان، به خوبی بر بازار میان‌رده‌های جهان مسلط شد. یکی از این گوشی‌ها، P Smart بود. این گوشی خوش‌ساخت با طراحی کشیده، حاشیه ناچیز و دوربین دوگانه، جایگاه ویژه‌ای میان گوشی‌های میان رده زیر یک میلیون تومانی دارد. البته اطمینان داریم که به زودی شرکت‌های دیگری هم این موارد را وارد گوشی‌های ارزان‌تر خود خواهند کرد؛ اما ایمان داریم که این اتفاق تا نوروز نخواهد افتاد و هیچ گوشی مطرح دیگری با چنین امکانات و قیمتی وارد بازار ایران نخواهد شد. هواوی پی اسمارت از تراشه Kirin 659 بهره می‌برد و در کنار آن 3 یا 4 گیگابایت رم دارد. این تراشه قدرتمند توانایی اجرای قابل قبول سنگین‌ترین بازی‌های بازار را به کاربر می‌دهد و می‌تواند چندین اپ را به صورت همزمان اجرا کند. دوربین دوگانه این گوشی از دو سنسور تشکیل شده است: یک سنسور 13 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی. مانند سایر میان‌رده‌های هوآوی، این گوشی هم می‌تواند با افکت Bokeh عکاسی کند؛ پرتره بگیرد و پشت سوژه‌ها را تار کند تا عکس زیباتر ثبت شود. نمایشگر 5.6 اینچی این گوشی با داشتن رزولوشن Full HD+ و نسبت 2 به 1 طول به عرض، باعث شده است این گوشی بهتر از اکثر گوشی‌های میان‌رده در دست کاربر قرار بگیرد. این گوشی به یک باتری 3000 میلی آمپری، 32 گیگابایت حافظه داخلی و اندروید 8.0، یکی از بهترین گزینه‌های یک میلیون تومانی بازار به حساب می‌آید.

بهترین طراحی:
بلکبری پریو
با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

هرچند این گوشی کمی قدیمی شده است و بلکبری دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند، اما مگر می‌شود منکر زیبایی و طراحی خاص این شاهکار شد؟ گوشی BlackBerry Priv تنها یک گوشی زیبا نیست؛ بلکه از لحاظ سخت افزار و امکانات نیز هنوز یک گوشی قدرتمند به حساب می‌آید. در دنیایی که مدام به سمت کاهش حاشیه‌ها پیش می‌رود و تمام گوشی‌ها در حال شبیه شدن به یکدیگرند، داشتن یک گوشی متفاوت و باشکوه احساس متفاوتی دارد. پریو با طراحی کشویی، نمایشگر 5.4 اینچی با رزولوشن Quad HD رزولوشن فوق العاده 540 پیکسل بر هر اینچ را به همراه دارد. کیبورد فیزیکی این گوشی مهم‌ترین شاخصه آن است؛ اما در کنار صفحه کلید فیزیکی، قابلیت‌های دیگر پریو هم شایان توجه هستند. برای مثال، می‌توان به دوربین 18 مگاپیکسلی با لنز اشنایدر کروزناخ، تراشه Snapdragon 808 در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم اشاره کرد. این گوشی همچنین به قابلیت فیلمبرداری 4K و یک باتری 3410 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع هم مجهز است. البته اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید نسخه مجهز به شارژ بی‌سیم این گوشی را هم تهیه کنید.

پس از کنار این گوشی به راحتی عبور نکنید و خیلی از دوربین 2 مگاپیکسلی سلفی آن دلسرد نشوید.

حمایت از تولید داخلی با خرید
GLX Aria
با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

حالا که قصد خرید یک گوشی یک میلیون تومانی داریم، چرا آریا را نخریم تا به تولید و اقتصاد کشورمان هم کمکی کرده باشیم و باعث تامین عیدی یکی از کارکنان این شرکت‌ها نشده باشیم؟! آریا هم به واقع یک گزینه قابل قبول در این رده قیمتی است و ارزش خرید نسبتا بالایی دارد. این گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی LCD و با رزولوشن Full HD می‌تواند جزئیات تصاویر را به خوبی به نمایش بگذارد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم برای بیش از یک روز استفاده نیمه سنگین کافی است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری مناسب می‌توانند عکس‌های خوبی ثبت کنند و رضایت شما را در پی خواهند داشت. نکته جالب دیگری که در این گوشی وجود دارد، استفاده آن از اندروید 7.0 است که همانطور که دیدید، در بسیاری از گوشی‌های دیگر این فهرست در دسترس نیست. تراشه به کار رفته روی این گوشی MT6755M ساخت شرکت مدیاتک است و در کنار آن 4 گیگابایت حافظه رم هم وجود دارد. با این حساب، می‌توانید برای اجرای بازی‌های سبک تا نیمه سنگین روی این گوشی حساب کنید.

گوشی مناسب عکاسی:
شیائومی می A1
با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

یکی از بهترین میان‌ رده‌های فعلی بازار بدون شک Xiaomi Mi A1 است. این گوشی از یک دوربین دوگانه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی به صورت تله واید بهره می‌برد. به لطف این نوع چینش، کاربر هنگام عکاسی با دوربین این گوشی، به قابلیت زوم اپتیکال بدون افت کیفیت دسترسی دارد و می‌تواند پرتره‌هایی بسیار جذاب و حرفه‌ای ثبت کند. اجازه بدهید خلاصه بگوییم: دوربین این گوشی مکانیزمی شبیه به آیفون 7 پلاس دارد! اما دوربین تنها نکته مثبت این گوشی نیست. بهره گیری از Android One، تراشه Snapdragon 625 و 4 گیگابایت رم در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی، این گوشی را به یک گزینه توانمند در بخش اجرای اپ‌ها و بازی‌های سنگین بدل کرده است. باتری 3080 میلی آمپر ساعتی این گوشی برای یک روز استفاده معمول کفایت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تعداد زیادی عکس ثبت کنید. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی با داشتن رزولوشن Full HD، تراکم پیکسلی 403 پیکسل بر هر اینچ را به همراه دارد و روشنایی مناسب آن برای کار کردن زیر آفتاب مستقیم هم کافی است. این گوشی با اندروید 7.0، قابلیت ارتقا به اندروید 8.0 (و احتمالا 9.0)، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K روانه بازار شده است.

گوشی مناسب سلفی:
شیائومی ردمی نوت 5A
پرایم با قیمتی در حدود 750 هزار تومان

باز هم شیائومی! این گوشی سبک با ظاهر ساده‌ای که دارد، هرکسی را به یاد برادر کوچکتر خود یعنی Redmi 5A می‌اندازد؛ اما این گوشی در باطن کاملا برتر از برادر کوچکتر خود است. داشتن حسگر اثر انگشت شاید مشهودترین تفاوت این دو گوشی باشد؛ اما باید بدانید که این گوشی ارزان با همین ظاهر معمولی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد. ما می‌توانستیم HTC U Play را به عنوان گوشی مخصوص عاشقان سلفی معرفی کنیم؛ اما اگر کسی تنها خواهان ثبت سلفی باشد، این گوشی در این زمینه عملکردی تقریبا مشابه ارائه می‌کند. تراشه به کار رفته روی این گوشی از نوع Snapdragon 435 است و در کنار آن 32 گیگابایت حافظه داخی و 3 گیگابایت رم وجود دارد تا این گوشی را برای اجرای بازی‌های سبک تا نیمه سنگین همراهی کند. باتری مورد استفاده روی این گوشی دارای ظرفیت 3080 میلی آمپر ساعتی است و به صورت پیشفرض از اندروید 7.0 بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی 5.5 اینچی است و داشتن رزولوشن HD روی آن ممکن است شما را ناامید کند؛ اما تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچی آنقدرها هم فاجعه نیست.

همه کاره:
ایسوس زنفون 4 مکس ZC554KL
با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

هرچند پیدا کردن این گوشی در بازار کمی سخت است، اما اگر پیدایش کردید، دیگر گمش نکنید. این گوشی با یک نمایشگر 5.5 اینچی HD و تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچ شاید بهترین نمایشگر را در بین گوشی‌های میلیون تومانی نداشته باشد؛ اما نیاز شما را برطرف می‌کند. دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی این گوشی هم برای ثبت عکس‌هایی با افکت Bokeh عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهند. تراشه به کار رفته روی این گوشی، تراشه کم مصرف Snapdragon 430 است و در کنار آن 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. با این تراشه می‌توانید به راحتی بازی‌های سبک و نیمه سنگین را اجرا کنید. در کنار تمام این موارد که معمولی و حتی ضعیف به نظر می‌رسیدند، این گوشی دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند برای دو روز استفاده عادی هم شما را همراهی کند. این گوشی همچنین با یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و اندروید 7.0 روانه بازار شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top