تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/01/07 - 11:41
کد خبر: 262050

دل نوشته‌های زیبای دانشجویی از یک سفر متفاوت؛

حال و هوای نوروزی دانشجویان ایرانی در کربلا +عکس

حال و هوای نوروزی دانشجویان ایرانی در کربلا +عکس

نفس عمیقی می کشم و اینبار، الهی لا تَسلُب منّی ما انا فیه ...آرام آرام سکوتم می شکند و زیر لب می گویم:لا تَسلُب منّی ما انا فیه ...حالا همه می شنوند لا تَسلُب مِنّی ... را هوار می کشم.جوانی ام در پای تو رقم خورد و در عوض تمام زندگانی ام (خودت) را از من نگیر...

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها دانشجویان تعطیلات نوروزی خود را به شکل های مختلف در حال سپری کردن هستند، برخی به مسافرت می روند، برخی درگیر کنکور و آزمون های ماه های آینده هستند و برخی دیگر نیز به دید و بازدید فامیل مشغولند.در این میان چند سالی است که جمع زیادی از دانشجویان در این ایام به سفر عتبات عالیات می روند، سفری که با توجه به جمع دانشجویی بودن آن و قرار گرفتن آن در ایام نوروز حال و هوای دیگری دارد. به گفته رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در در نوروز ۹۷ بیش از ۶۰ کاروان دانشگاهی به عتبات عالیات سفر کرده اند.  دل نوشته های دانشجویی، بهترین توصیف از فضای این روزهای جمع دانشجویان است.

 قرائت دلنوشته بسیار جالب و مهم شیعه مقیم آمریکا در کاروان دانشجویی!
یکی از اعضای کاروان دانشگاهی تهران ساکن آمریکاست که توفیق شیعه شدن را پیدا کرده است. وی در جمع دانشگاهیان این کاروان و در محل استقرار دانشگاهیان در نجف اشرف، می نویسد: مذهب صرفا برای روزهای یکشنبه قرارداده شده است. قوانین در راستای جدایی مذهب از روابط حکومتی به تصویب رسیده اند. فقدان گرایش های مذهبی موجب شده است تا تمرکز افراطی بر فردگرایی شکل گیرد که به نوبه خود مشکلاتی را به شرح ذیل بوجود آورده است.

نرخ طلاق بسیار بالاست. احترام اندکی نسبت به حقوق دیگران به ویژه کهنسالان به چشم می خورد.هر کسی به فکر تامین منافع خویش است، قطع نظر از بهایی که بر جامعه تحمیل می کند، مشکلات مربوط به سلامت روان رو به افزایش است.شاهد خانواده هایی هستیم که پدر با کنار کشیدن از مسئولیت های خود به دنبال یافتن زندگی دیگری است. به تناسب، مادران نیز به شغل خود بیش از خانواده اهمیت می دهند. حال، شما در چنین وضعیتی تصور کنید که چه مسائلی بر فرزندان تحویل می شود. زندگی مردمان تنزل یافته است.در آمریکا همواره مشکل مواد مخدر و الکل از بدو پیدایش این کشور وجود داشته است؛اما امروزه بزرگترین مسائل در ارتباط با گروه های اقلیت جلوه گر شده است. در اینجا نوعی تفکیک و طبقه بندی نسبت به مردمان وجود دارد به طوریکه گروهی خود را برتر از دیگران احساس می کند.این ویژگی نیز از سوی دولتی که خود را برتر می داند ناشی می شود. این احساس خود را به اعماق دل ها و در نحوه رفتار مردم رسوخ می دهد. درست به سان شیطان که گفت من از انسان برترم. این تبعیض بزرگترین مسئله کنونی است.

اما خوشبختانه اسلام تمامی این مشکلات ناشی از تبعیض را حل کرده است. به اعتقاد من تاکید بر این حس خود بزرگ بینی یکی از راه های کنترل مردم و دور نگه داشتن ایشان از حقیقت است. به مردم گفته می شود که سایر مذاهب نادرست است. تحقیر سایر اعتقادات موجب می شود تا مردم در وحشت قرار گرفته ،از تحقیق و یاد گیری برای انتخاب صحیح خود دور نگه داشته شوند. با بستن چشمان مردم بر روی مذهب درست، انسان ها را از درک آرامشی عمیق که فقط در اسلام یافت می شود محروم ساخته اند.به حمد الله امروزه انسان ها در حال بیدار شدن هستند و شما می توانید موج تازه به پا خواسته از گرایش به اسلام را مشاهده نمایید. امروزه اسلام مذهبی است که بیشترین رشد را در غرب دارد با آنکه دولت تلاش می کند آن را از مقابل دیدگان حقیقت بین دور نگه دارد.

هر اندازه که این سفر به جلو می رود نوعی احساس آرامش را در پیرامون حرم های شریف می توان احساس کرد. احساسی که شما هرگز نمی توانید مانند آن را در جای دیگر تجربه کنید.در آمریکا شما شاهد پارک های زیبا و مناظر خیره کننده هستید؛ اما از چنین آرامشی خبری نیست.من خود دیده ام که مردم چگونه در ایران برای شما وقت می گذارند و تلاش می کنند و حتی درهای خانه هایشان را به روی شما می گشایند در حالی که در غرب هرگز شما نمی توانید چنین چیزی را حتی میان اعضای خانواده مشاهده کنید.در غرب یک مومن می بایست نیاز های خودش را از طریق سایر مومنان تامین کند . غذای حلال تهیه کند و تلاش کند تا خود را از مصنوعات و مشاهدات حرام که به وفور اطرافتان را پر کرده است دور نگه دارد.البته چنین مواردی در این جا شایع نیست اگرچه نشان هایی از پیدایش آن خود را نشان می دهد.

برای مسلمانان زندگی در غرب مشکل است اما غیر ممکن نیست. به خاطر داشته باشید هرجا که زندگی می کنید این رفتار ماست که معرف ماست.یعنی فقط عمل،عمل،عمل.

من فهمیده ام که بهترین راه رسیدن به هدف متعالی خود سازی با به خاطر سپردن همان است که پیامبرمان فرمود:توجه به قرآن و اهل بیت.

 اولین سلام دانشگاهیان در نجف
وارد می شوم!می روم کنج حیاط ،جایی که تمام قد ببینمت ، می نشینم.هیس ... گوش کن ، آنقدر همه جا ساکت است که صدای ضربان قلبم را می شود شنید ... نه ، نه ،به شلوغی ها گوش نکن ... سکوت مرا بشنو ...بیین نفس هایم عمیق فرو می روند و تکه تکه ، هِق هِق ، با مکث های طولانی بیرون می آیند ...باورم نمی شودکهروبروی تو ایستاده ام،آن هم درست الان که محتاج دعای کسی هستم برای جوانه زدن.

موهایم سفید گشته و زرق و برق جوانی را ندارد.خشکی تنم یادگار سرمای لحظه های بی تو بودن است.... تو ... تویی که حالا چشم در چشم طلایی ایوانت نشسته ام ...

حَوِّل ،حَوِّل،حَوِّل حالَنااااا .... نفسم به ادامه اش نمی کشد ...مولای ، حَوِّل حالنا ... میان حالنا و نگاه شما خیره می مانم ...چه بخواهم ؟که را بخواهم ؟

هرچه می خواستم همین حالاست که نشسته ام چشم در چشم طلایی ایوانت!به پیری جسمم نگاه نکن که در زمستان نبودنت سفیدگشته ام و الآن جوانترینم و در بهار نگاهت جوانه زده ام.

نفس عمیقی می کشم و اینبار،الهی لا تَسلُب منّی ما انا فیه ...آرام آرام سکوتم می شکند و زیر لب می گویم:لا تَسلُب منّی ما انا فیه ...حالا همه می شنوند لا تَسلُب مِنّی ... را هوار می کشم.جوانی ام در پای تو رقم خورد و در عوض تمام زندگانی ام (خودت) را از من نگیر...

صدایم می پیچد و در و دیوار صحنت با من داد می زنند لا تَسلُب مِنّی ما انا فیه .... را ...

گوشه حیاط ایستاده ام جایی که تمام قد ببینمت و اَنظُر عَلینا ...

بهار چشمانت را بوزان به باغ زمستان زده ام!سال های گذشته را به تو تحویل می دهم،امسالم را تو تحویلم بده.تُبْ عَلَیَّ...

گوشه صحنت جایی که بشود تمام قد ببینمت زانو زده ام ، چشم در چشمان طلایی ایوانت ...

کسی میان جمعیت دم می گیرد

یا علی و یا علی و یا علی و یا علی

دم می گیرم یا علی و یا علی و یا علی و یاعلی

همه دم می گیرند یا علی و یا علی و علی و یا علی ..

یاعلی ....

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top