تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/01/08 - 20:19
کد خبر: 262094

هدیه‌ی نوروزی «خبرنامه دانشجویان ایران» برای گردشگران؛

سفر با کمک اپلیکیشن‌های موبایلی را تجربه کنید +دانلود

سفر با کمک اپلیکیشن‌های موبایلی را تجربه کنید +دانلود

برای سفر آماده‌اید؟ بلیت‌تان را تهیه یا رزرو کرده‌اید؟ هتل‌تان را چطور؟ قصد مسافرت با تورهای گردشگری را دارید؟ یا تصمیم گرفته‌اید با ماشین شخصی‌تان به مسافرت بروید؟ ماشین‌تان را چکاپ و تجهیزات لازم را تهیه کرده‌اید؟ با شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید آشنا هستید یا نخستین‌بار است که پایتان را در آن شهر می‌گذارید؟ فکر خورد و خوراک‌تان را کرده‌اید؟ وضعیت آب و هوا چطور؟ از همه مهم‌تر از سوغاتی‌های آنجا باخبرید؟ یا می‌دانید باز کجا باید سوغاتی بخرید؟

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با دنیای اپلیکیشن‌ها پاسخ همه این سوال‌ها را خواهید یافت. در ادامه برخی از این اپلیکیشن‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

هوا چطوره؟
از آنجاکه یکی از اولین کارهایی که قبل از سفر باید آن را انجام دهید، مطلع شدن از وضعیت آب و هوای شهری است که به آن سفر می‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اپلیکیشن «هواشناسی» را روی گوشی‌تان نصب کنید تا به جزئی‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات وضعیت آب و هوای همه شهرها مثل دمای فعلی، وضعیت لحظه‌ای آلودگی هوا، میزان رطوبت و سرعت و جهت باد تا ۱۰ روز آینده دسترسی داشته باشید.
اپلیکیشن‌های هواشناسی ازجمله مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی هستند که باید در یک گوشی هوشمند، فارغ از نوع سیستم‌عامل، وجود داشته باشند. این نرم‌افزارها در طول سالیان گذشته پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند و دقت و صحت پیش‌بینی‌های آن‌ها افزایش یافته است.

AccuWeather می‌تواند برای هر طول و عرض جغرافیایی روی کره زمین، پیش‌بینی هواشناسی را به‌صورت محلی ارائه کند. این پیش‌بینی‌ها هر 15 دقیقه با اطلاعات 15 روز آینده به‌روزرسانی می‌شوند. همچنین این اپلیکیشن از 33 زبان مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. در AccuWeather، شرایط فعلی آب‌وهوا در هر 15 دقیقه و با اطلاعاتی از قبیل میزان رطوبت، درصد بارش، نقطه شبنم، میزان دید، شاخص UV، مقدار سرعت باد و زمان طلوع و غروب خورشید به‌روزرسانی می‌شود.

اپلیکیشن AccuWeather هم‌چنین از یک سیستم پیش‌بینی آب‌وهوای منحصربه‌فرد نیز بهره می‌برد که می‌تواند عوامل مختلف هواشناسی را برای تعیین درجه حرارت محلی تجزیه‌وتحلیل کند. خلاصه گزارشات AccuWeather نیز می‌توانند آب‌وهوای 5 روز آینده را به همراه توضیح رویدادهای آب و هوایی برای شما شرح دهند.

   

چی ببریم؟
چمدان بستن برای سفر یکی از سخت‌ترین کارهای قبل از سفر است و شما باید انتخاب مهمی کنید. با این حال نگران نباشید اپلیکیشن «چمدان»  ملزومات سفر را برایتان ساده و مدرن جمع‌آوری می‌کند تا مطمئن باشید که چیزی را جا نگذاشته‌اید.

در «چمدان» امکان ساختن و مدیریت «چک‌لیست»‌های مختلف برای سفر وجود دارد. می‌توانید چک‌لیست خودتان را بسازید، یا از چک‌لیستی که با توجه به مشخصات، نوع سفر و همراهان‌تان به شما پیشنهاد می‌شود، استفاده کنید، آنها را شخصی‌سازی کنید و برای هر زمانی که خواستید یادآور (Alarm) تنظیم کنید. چمدان همچنین مطابق با همسفرهایی که دارید پیشنهادهای خوبی به شما ارائه می‌کند.

از کجا بلیت بخریم؟
«علی‌بابا» یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های سفر در کشور است که شما می‌توانید با نصب آن روی گوشی‌تان زمان همه پروازهای و حرکت قطارهای مسافربری را مشاهده کنید. اپلیکیشن علی‌بابا، که محصول وبسایت این شرکت پیشرو در خدمات آنلاین گردشگری است، سال گذشته با دو نسخه‌ اندروید و iOS روانه‌ بازار شد و امروز پرنصب‌ترین اپلیکیشن خدمات سفر است.

یکی از ویژگی‌هایی که خرید از اپلیکیشن علی‌بابا را آسان و سرعت خرید را بالا می‌برد، امکان انتخاب نام مسافر از بین مسافرانی است که قبلا برای آن ها، چه در اپلیکیشن و چه در سایت، بلیط خریداری شده است.  همچنین امکان ویرایش مشخصات مسافران پیشین و یا حذف آن‌ها نیز وجود دارد. علی‌بابا همچنین بر اساس زمانی که شما انتخاب کرده‌اید بهترین قیمت و کیفیت را به شما پیشنهاد می‌دهد.

کجا بخوابیم؟
اگر قید مسافرت با تور را زده‌اید و می‌خواهید صفر تا صد مسافرت‌تان را خودتان به‌عهده بگیرید، در اولین فرصت باید هتل رزرو کنید. اپلیکیشن «اسنپ تریپ» اطلاعات بیش از هزاران هتل و اقامتگاه در داخل و خارج ایران را در جیب‌تان می‌گذارد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به‌سادگی امکانات و موقعیت جغرافیایی‌ هتل‌ها را بررسی کنید و مناسب‌ترین اقامتگاه را برای سفرتان انتخاب کنید.

snapptrip app snapptrip cafe bazaar snapptrip google play

ماشینم آماده سفر است؟
سفر کردن هموار با مشکلاتی همراه است که یکی از این مشکلات خرابی خودرو و اشکالات مربوط به آن است. شرایطی را تصور کنید که به شهری سفر کرده‌اید که هیچ شناختی نسبت به آن ندارید و خودرو‌یتان نیز خراب شده است. در این صورت باید تعمیرکاری کار بلد را پیدا کنید یا اینکه به سراغ شرکت‌های گارانتی و خدمات پس از فروش خودرو بروید که گزینه دوم به نظر منطقی‌تر است. باید قبول کنیم که در حال حاضر طیف بسیار گسترده‌ای از مردم جامعه از خودرو‌های تولید داخل استفاده می‌کنند. در ایران نیز شرکت ایران خودرو و سایپا تاکنون توانسته‌اند سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند. خدمات پس از فروش ایران خودرو با نام ایساکو شناخته می‌شود. ایساکو اخیرا اپلیکیشنی را برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرده است که از طریق آن می‌توان با خیال نسبتا راحت‌تری سفر کرد.

اپلیکیشن ایساکو قابلیت‌های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مشتریان ایران خودرو از طریق این اپلیکیشن می‌توانند وارد پروفایل مربوط به ایکوکارت خودشان شوند و اقدامات مختلفی نظیر صدور لحظه‌ای رمز ایکوکارت را انجام دهند. از طریق این اپلیکیشن می‌توان اقدام به نوبت‌دهی نیز کرد که برای سفر‌ها کاربردی به نظر می‌رسد. در اپلیکیشن ایساکو فهرست کاملی از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های ایساکو وجود دارد و قابلیت مکان محور بودن آن نیز به کاربران کمک می‌کند تا بر اساس موقعیت‌شان، نزدیک‌ترین نمایندگی‌های خدمات و فروش ایساکو را مشاهده کنند. شاید این اپلیکیشن یکی از برنامه‌های پر استفاده موبایلتان نباشد، اما به همراه داشتن آن خیالت‌تان را در طول سفر راحت می‌کند.

چطور گم نشویم؟
اگر برای نخستین‌بار است که شهری را برای گذراندن تعطیلات نوروز مسافرت می‌کنید، بهتر است اطلاعات درباره آن شهر را داشته باشید. اپلیکیشنی مثل «پونز» به شما کمک می‌کند به همه اطلاعات آن شهر مثل جایگاه‌های سوخت، اماکن تفریحی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، دیدنی‌های طبیعی و... دسترسی پیدا کنید تا گم نشید و نصف زمان سفرتان را صرف پیدا کردن اینجا و آنجا تلف نکنید.

   

با نصب اپلیکیشن دیگری به نام «دانرو» می‌توانید در میان بیش از 500 هزار مکان ثبت‌شده جست‌وجو کنید و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.

کجا چی بخوریم؟
خوردن غذای سالم در مسافرت همیشه یکی از دغذغه‌های ماست به همین دلیل بهتر است از اغذیه‌فروشی‌هایی که غذای سالم برای ما آماده می‌کنند، اطلاعاتی داشته باشیم.

«کجافود» اپلیکیشنی است که اطلاعات بیش از 21 هزار اغذیه‌فروشی در سراسر کشور را در اختیار شما قرار می‌دهد. این امکان به شما داده شده اگر از غذا و خدمات جایی که رفتید راضی بودید، به آن امتیاز بدهید.

با کدام تور برویم؟
خیلی از ما برای اینکه دغدغه رزرو هتل، تهیه غذا یا گردش در شهر را نداشته باشیم، به تورهای گردشگری پناه می‌بریم. اگر دنبال تورهای گردشگری مطابق با جیب‌تان می‌گردید، اپلیکیشن «کافه گردش» لیست کاملی از پروازهای ایرلاین‌های مختلف و بهترین تورهای مسافرتی را به شما ارائه می‌دهد. در کافه گردش می‌توانید جست‌وجوی سریع و راحت، مقایسه‌ پروازها و تورها، خرید امن و پاسخگویی در 24 ساعت شبانه‌روز را تجربه کنید.

در طراحی اپلیکیشن کافه گردش مدل طراحی گوگل متریال مورد استفاده قرار گرفته است. برای اینکه کاربر احساس خستگی نکند و حس زنده سفر در اپلیکیشن وجود داشته باشد؛ از پس‌زمینه‌های متریال با رنگ‌های سازمانی پروژه (نارنجی و سبز) استفاده شده است. در بالای صفحه اسپلش اسکرین، لوگوی کافه گردش قرار گرفته است. با توجه به وجود نقش یک هواپیما در آن؛ نمایی از شهر در پایین صفحه قرار گرفته است تا در اولین مواجه کاربر با اپلیکیشن حس سفر در او القا شود. مسیر خرید بلیط ساده و راحت طراحی شده و کاربر می‌تواند به راحتی اطلاعات بلیط مسافران را ویرایش کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top