تاریخ انتشار: شنبه 1397/01/11 - 14:22
کد خبر: 262169

دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران با نماینده رهبری در عراق

حجت الاسلام نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش عاشورا در احیای تمدن اسلامی اشاره کرد و افزود: تمدن مورد نظر پیامبر وامام حسین (ع) در زمان ظهور به طور کامل و جهانی محقق می شود .

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت عرصه فرهنگی، قیام امام حسین (ع) را بزرگترین حرکت فرهنگی و آزادی بخش برشمرد و گفت: امام حسین (ع) جنگ طلب نبود ولی در مقام دفاع از حریم دین و دیانت و اسلام علوی شجاعانه ذرّه ای کوتاه نیامد و با رضایت کامل برای هدفی بسیار مهم و مقدس هستی خود را فدا نمود.

حجت الاسلام نجفی روحانی در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه تهران کربلا با اشاره به نقش عاشورا در تمدن سازی اسلامی افزود: تمدن اسلامی مورد نظر پیامبر اسلام (ص) حضرت سید الشهدا (ع) هنگام ظهور در جامعه مهدوی به طور کامل همه جهان فرا خواهد گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق وجه اشتراک تمدن اسلامی و تمدن غربی را صرفا اشتراک لفظی دانست و گفت: روح وحقیقت تمدن‌ غرب با حقیقت تمدن اسلامی کاملاً متفاوت است در تمدن غرب واژه های حقوق بشر ، آزادی ،مردم سالاری ابزاری و برای اغفال وسلطه بر مظلومین وغارت منابع کشورهای ضعیف است در غرب گاهی برای کشته شدن گربه ای اشک تمساح می ریزند ولی برای کشته شدن صدها کودک بی گناه وبی پناه خم به ابرو نمی آورند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه محبت، وحدت ،عدالت و احسان وتلاش وپیشرفت را از شاخصه های مهم تمدن اسلامی برشمرد و اظهار داشت که در جامعه مهدوی امنیت کامل ،عدالت،توسعه علمی واقتصادی و آرامش حکم فرما خواهد شد.

وی در ادامه افزود: قیام امام حسین (ع) یک حرکت بزرگ فرهنگی بود زیرا آن حضرت به دنبال جنگ و خشونت نبود ولی برای دفاع از اسلام علوی همه هستی خود را در راه خدا قربانی کرد .

مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق اظهار داشت: امام حسین شروع کننده جنگ نبود و با یک شب مهلت برای نماز ودعا وتلاوت قران ، جنگ دفاعی را به روز عاشورا موکول کرد تا به طور شفاف در روز روشن، هدف مشخص باشد و کاملا اتمام حجت گردد تا الگویی برای آیندگان در عرصه ظلم ستیزی باشد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از توجه اساتید به مسائل معرفتی در دانشگاه ها، به نقد غرب زدگی و ترویج مبانی معرفتی غربی از جمله سکولاریسم و مادی گرایی پرداخت و گفت: اسلام مبانی معرفتی مستقلی دارد ونباید آن را با مبانی مادی گری مخلوط کرد متاسفانه برخی از مطالب درعلوم انسانی آمیخته با مبانی غربی است وبا مبانی قرآنی و اسلامی سازگار نیست .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top