تاریخ انتشار: 25 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2624

تلویزیون دیجیتال به زودی در تهران

در حال حاضر پخش برنامه های تلویزیونی داخل و خارج کشور شامل شبکه های العالم، جام جم یک، دو و سه، الکوثر و پرس تی وی و داخلی ایران بر روی 12 ماهواره صورت می گیرد که توزیع پیام با روشهای دیگر نیز در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مطالعه آن آغاز شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: با اتمام مطالعه تحقیقاتی بر روی طرح تلویزیونی دیجیتال ظرف دو ماه آینده تلویزیون دیجیتال در تهران راه اندازی می شود.

علی عسگری در حاشیه افتتاح سایت سیگنال رسانی ماهواره ای مرکز قزوین به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازمهر،در قزوین گفت: در کنار اهمیت تولید پیام از نگاه کارشناسان ارتباطات رسانه ای دنیا نحوه توزیع و انتقال پیام نیز از جایگاه مهمی برخوردار است که با استفاده از تکنولوژی مدرن این حرکت در کشور ما نیز در حال اجراست.

وی افزود: در حال حاضر پخش برنامه های تلویزیونی داخل و خارج کشور شامل شبکه های العالم، جام جم یک، دو و سه، الکوثر و پرس تی وی و داخلی ایران بر روی 12 ماهواره صورت می گیرد که توزیع پیام با روشهای دیگر نیز در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مطالعه آن آغاز شد.

عسگری راه اندازی تلویزیون کابلی و دیجیتال را از برنامه های دردست اقدام بخش فنی سازمان صدا و سیما در آینده دانست و تصریح کرد: راه اندازی تلویزیون کابلی هزینه بسیار سنگینی دارد اما قابلیتهای فراوانی مانند دسترسی به برنامه های تولید شده و آرشیوی، دسترسی به برنامه های درخواستی، خرید از راه دور و بانکداری الکترونیک از آن جمله است.

وی گفت: طرح شبکه تعاملی ودوسویه وکابلی( IPTV ) در دست بررسی کارشناسی است و در صورت تامین اعتبار قابل اجرا در کشور است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما تصریح کرد: تلویزیون دیجیتالی پس از سه سال از مرحله مطالعه به مرحله اجرا رسیده است و برای اولین بار در کشور در مدت دو ماه آینده در پایتخت کشور راه اندازی خواهد شد.

وی کیفیت بسیار بالای تصویر را از ویژگیهای تلویزیون دیجیتال ذکر کرد و گفت: در این سیستم که با نصب یک دستگاه ستاپ مکس تصاویر دیجتال از آنتن معمولی نیز قابل دریافت است در مرحله اول پخش هشت کانال از این طریق انجام خواهد شد.

عسگری گفت: با این روش می توان چند شبکه را با یک فرستنده منتقل کرد و دیگر به فرستنده های جداگانه برای هر شبکه نیاز نیست و تا محدوده قابل قبولی ارسال سیگنال با کیفیت بسیار بالا و به تعداد کاربران ممکن می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top