تاریخ انتشار: شنبه 1397/01/18 - 08:59
کد خبر: 262594

برنامه صندوق رفاه برای احداث سراهای دانشجویی

مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان از برنامه این صندوق برای احداث و خرید سراهای دانشجویی، با هم‌افزایی بانک عامل و تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی در سال جاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدانمهر ضمن بیان این مطلب از ظرفیت سازی به منظور احداث، خرید و تکمیل سراهای دانشجویی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور ظرفیت سازی برای احداث،‌خرید و تکمیل سراهای دانشجویی دو راهکار در صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است . در راهکار اول می‌توانیم با سپرده گذاری در یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دانشگاه‌ها و پیمانکاران برای احداث و تکمیل سراهای دانشجویی و پرداخت یارانه سود و کارمزد متعلق به وام دریافتی از بانک‌ها به دانشگاه‌ها سراهای دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار بدهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان در راستای کمک به دانشگاه‌های دولتی در جهت تامین فضای خوابگاهی به آن دسته از دانشگاه‌ها که فاقد خوابگاه ملکی باشند یا ظرفیت خوابگاه ملکی آنها جوابگوی متقاضیان نباشد، با پرداخت وام کمک رهن خوابگاه دانشجویی نسبت به تامین ظرفیت خوابگاهی برای دانشگاه‌ها اقدام می کند. بطوریکه در این راستا صندوق رفاه دانشجویان از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۵۵ دانشگاه وام ودیعه مسکن مجردی پرداخت کرده است.

مشاور وزیر علوم تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان همچنین در سال ۹۶ نیز مبلغ ۶.۲ میلیارد تومان به ۱۵ دانشگاه به منظور وام ودیعه مسکن مجردی پرداخت نموده است.

مهندس ذوالفقار یزدانمهر همچنین به تمهیدات صندوق رفاه دانشجویان برای جبرای کسری منابع وام شهریه اشاره کرد و گفت: این صندوق در نظر دارد به منظور تامین بخشی از کسری منابع وام شهریه دانشجویی حمایت از دانشجویان کم بضاعت مالی و گسترش جامعه تحت پوشش بخشی از اعتبارات مصوب وام شهریه دانشجویی در قوانین بودجه سنواتی را در یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی سپرده گذاری و با هم افزایی منابع مالی بانک عامل علاوه بر پرداخت مستقیم وام شهریه به صورت مستقیم به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به  دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه ازاد اسلامی و غیرانتفاعی از طریق بانک عامل،‌وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top