تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/01/20 - 15:28
کد خبر: 262852

بیانیه جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان درباره نامه‌ای به رهبر انقلاب

در روز های اخیر نامه‌ای سر گشاده به رهبر انقلاب منتشر شد که منتسب بودن آن به جریان انقلابی کشور باعث تأثر گردید. نامه‌ای که فراتر از متن خود از مسائل دیگری هم حکایت می‌کرد و به گونه‌ای مصداق این کلام از مقام معظم رهبری بود که «بزرگ‌ترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است». البته متن نامه حاوی انتقاداتی بعضاً درست و مهم بود اما با نگاهی غیر مسئولانه و عاری از عقلانیت انقلابی و در مواردی آن قدر سیاه نما که یک نقطه سفید هم در تمام ارکان نظام نمی‌دید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعدادی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های اصفهان در خصوص نامهٔ جمعی از دانشجویان و طلاب به رهبر انقلاب، بیانیه ای را صادر کردند.

«جوان‌های ما ملتفت باشند، توجه داشته باشند که هر کسی هر چه می‌گوید باور نکنند. یکی از چیزهای بزرگی که اینها دارند این است که سمپاشی کنند به طوری که ما را از این انقلاب مأیوس کنند. این یکی از کارهای بزرگ اینهاست که می‌خواهند بکنند که از این انقلاب ملت ما مأیوس بشوند و بگویند خوب کاری انجام نگرفته (است).»
صحیفه امام/ جلد ۱۰ صفحه ۱۵۳

در روزهای اخیر نامه‌ای سر گشاده به رهبر انقلاب منتشر شد که منتسب بودن آن به جریان انقلابی کشور باعث تأثر گردید. نامه‌ای که فراتر از متن خود از مسائل دیگری هم حکایت می‌کرد و به گونه‌ای مصداق این کلام از مقام معظم رهبری بود که «بزرگ‌ترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است». البته متن نامه حاوی انتقاداتی بعضاً درست و مهم بود اما با نگاهی غیر مسئولانه و عاری از عقلانیت انقلابی و در مواردی آن قدر سیاه نما که یک نقطه سفید هم در تمام ارکان نظام نمی‌دید.

ما جریان انقلابی کشور را مصدر این متن نمی‌دانیم و محمل آن می دانیم؛ زیرا بن مایه‌های این متن در تاریخ چهل سالهٔ انقلاب با عباراتی دیگر به کرات بیان شده است. از مواضع آیت الله منتظری و آیت الله طاهری اصفهانی که روزگاری در جرگه انقلابیون بودند تا نهضت آزادی و همین بیانیه اخیرشان. از ابتدای انقلاب تا کنون هر روز عده‌ای احساس کرده‌اند که جمهوری اسلامی در حال سقوط است و خود را از آن جدا کرده‌اند اما امروز می‌بینیم که ما باید چهل سالگی انقلابمان را جشن بگیریم چون اصلاً این تحلیل‌ها که همه با شباهت هم دارند فقط در ذهن این افراد موجود است و نه در متن واقعیات. این موضوعی است که نیاز به گفت و گو دارد و شایسته است مفصلاً در تمام سطوح کشور به آن پرداخته شود.

این گونه بیان انتقادات اگرچه حسن فاعلی دارد لیکن فاقد حسن فعلی است و باید به گونه‌ای باشد که دشمنان اسلام نتوانند از آن سوء استفاده کنند و همین طور این بیان انتقاد بتواند حرکت جدیدی در جریان انقلاب پدید آورد. همان طور که مقام معظم رهبری هم علی رغم پیش انگارهٔ مستور در این نامه به تمام مسائل کشور نقد کرده و در صدد اصلاح آن بر می‌آید. اما ظاهراً برخی خیال می‌کنند تا به چشم جریانات معاند و ضد انقلاب نیائیم کار اثر گذاری انجام نداده‌ایم و این است که می گوئیم این نامه فاقد نگاه مسئولانه به نظام است.

در انتهای نامه هم با اشاره به شخص دکتر احمدی نژاد گویا تمام انتقادها انجام شده تا به این برسد که وی را راه حل خروج از این بحران ذهنی بداند و به گردونه سیاست بازگرداند.

دربارهٔ دکتر احمدی نژاد و اطرافیانش سخن بسیار است. از کنش‌های ناموزون سیاسی آن‌ها تا تفکرات التقاطی و انحرافی‌شان. فردی که روزگاری امید جوانان حزب اللهی کشور برای تحقق آرمان‌هایشان بود با اعتماد به برخی افراد منحرف به عامل انشقاق میان آن‌ها تبدیل شد و اکنون خود را یک طرف و نظام را در طرف دیگر می‌بیند. هر روز با هوچی گری و بی اخلاقی به مسئولان نظام که هر آینه ضعف‌های برخی از آن‌ها بر کسی پوشیده نیست حمله می‌کند و به سوژه‌ای برای تضعیف نظام توسط ضد انقلاب تبدیل شده است.

در مبانی دینی ما، عدالت که ارزشی مطلق است به معنای قرار دادن هر چیز در جایگاه خود است و با این معنا ولایت مداری مهم‌ترین مصداق اجتماعی عدالت است لذا کسی که ادعای عدالت طلبی می‌کند و با ولایت زاویه دارد نمی‌تواند انسان صادقی باشد.

دشمنان نظام اسلامی که از این اتفاق بازهم آن قدر ذوق زده شده‌اند که نمی‌توانند آن را پنهان کنند نیز باید بدانند باور ما به نظام و ولایت بیش از آن است که با این لجن پراکنی ها از بین برود و باید آرزوی ضعف و انحلال جمهوری اسلامی را با خود به گور ببرند.

بر طاق بلند جنبش دانشجویی کشور نام ما را به عنوان اولین و تنها تشکل حامی دکتر احمدی نژاد در انتخابات دوره اول ریاست جمهوری‌شان و اولین تشکل منتقد و روی گردان از وی پس از جریان خانه نشینی نوشته‌اند. امروز هم نوبت مبارزه علیه خط فکری التقاطی او و اطرافیانش است و ما بار دیگر ثابت می‌کنیم که فقط و فقط «ولایت» معیار ما برای کنشگری سیاسی است و این موجب افتخار ماست. همین طور با اعلام برائت از این جریان منحرف، مواضع و صحنه گردانی‌های آنان را به شدت محکوم می‌کنیم.

چند کلامی هم با همسنگران مان که جمعی از امضا کنندگان نامه را شامل می‌شوند. برادران بزرگوار! اگرچه دغدغه و نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم اما به عنوان همسنگرهای تان به شما می گوییم مراقب باشید که مبانی انقلاب را از چه طریقی دریافت می‌کنید؛ چون تاریخ نشان داده که می‌توان طرفدار امام خمینی بود و ضد ولایت فقیه! همین طور در افراط و تفریط با دوگانه «همهٔ مسائل را به گردن دشمن انداختن» و «نادیده انگاری و غفلت از دشمن» راه واقعیت را انتخاب کنید تا هیچ گاه در طراحی دشمن قرار نگیرید. ما باید جایگاه خود را در طرح انقلاب اسلامی بیابیم و با نگاهی مردم سالار و مسئولانه به حل معضلات کشور بپردازیم، نه با اتکا به اختیارات داشته و نداشته رهبری از نظر قانون و اصول مردم سالاری.

امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و باید در این سال اجازه ندهیم تا این حاشیه‌های سیاسی مانع تحقق آن شود. امروز روز پیروزی ما و تمام مسلمین است و نصرت الهی همانند گذشته شامل حال ما شده است. امروز روز انقلاب انفسی مردم جهان و به خصوص جوانان به برکت حرکت انقلاب اسلامی است. اما کوهی از مشکلات بر سر راه ما قرار دارد که با تکیه به توان مردم و نصرت الهی که فرمود: «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» آن را برطرف خواهیم کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
۱۳۹۷/۱/۱۹
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top