تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/01/21 - 15:31
کد خبر: 262923

علی باقری در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع):

مذاکرات موشکی اولین بار نه از سوی آمریکایی‌ها بلکه از سوی غربگرایان داخلی مطرح شد

عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای افزود: از همین رو است که هرچه رهبر انقلاب بر اتکا به توانمندی داخلی تأکید می‌کنند، غرب‌گرایان بر سازش با آمریکا و قدرت‌های غربی اصرار دارند، چون غرب‌گرایان قدرت استیفای حق را ندارند و به همین دلیل بدون سازش با آمریکا نیز خبری از سهم نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مستند «فروشنده ۲» عصر دوشنبه با حضور علی باقری معاون اسبق دبیر شورای عالی امنیت ملی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در تالار آیت‌الله مهدوی‌کنی این دانشگاه اکران شد.

علی باقری پیش از آغاز اکران مستند «فروشنده ۲» در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: ملت ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای هزینه‌های فراوانی پرداخت کرده و تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی صورت گرفته و از همه مهم‌تر ملت ایران در این راه خون داده است و این امر موجب شده تا موضوع فناوری هسته-ای پیش و بیش از آن که جنبه‌ی علمی برای ملت ما داشته باشد، به نماد عزت، افتخار، جهاد و شهادت تبدیل شده است.

عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه ایران جزو معدود کشورهای منطقه است که هیچگاه تحت استعمار قرار نگرفته است، افزود: "استقلال" نه تنها مفهوم بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است، بلکه جزء غیرقابل انفکاک فرهنگ ملی ما است و بر همین اساس بود که محوری‌ترین و پایدارترین شعار انقلاب اسلامی شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است.

وی ادامه داد: غرب‌گرایان استقلال را قبول ندارند و این مفهوم را مربوط به دهه ۶۰ میلادی در کشورهای آفریقایی تحت استعمار اروپا می‌دانند و از نظر غرب‌گرایان استقلال‌خواهی به معنای انزواطلبی است.

معاون اسبق دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه تفکری که استقلال را قبول ندارد، هیچگاه مفهوم "حق" و استیفای حق را درک نمی‌کند، گفت: حق آن چیزی است که متعلق به ما است، ولی سهم آن چیزی است که دشمن و بیگانه برای ما در نظر می‌گیرد که ما نقش تأثیرگذاری در تعیین کم و کیف آن نداریم. تفکر انقلابی به دنبال استیفای حق براساس توانمندی‌های ملی و تفکر غیرانقلابی به دنبال گدایی سهم از دشمنان و بیگانگان است.

وی افزود: از همین رو است که هرچه رهبر انقلاب بر اتکا به توانمندی داخلی تأکید می‌کنند، غرب‌گرایان بر سازش با آمریکا و قدرت‌های غربی اصرار دارند، چون غرب‌گرایان قدرت استیفای حق را ندارند و به همین دلیل بدون سازش با آمریکا نیز خبری از سهم نخواهد بود.

باقری ضمن اشاره به اینکه برخی معتقدند استیفای حق فقط به درد مباحث دانشگاهی می‌خورد، با ذکر مثالی ادامه داد: وقتی با راننده یک آژانس برای مسیری مبلغ ۱۰ هزار تومان را طی می‌کنید و هنگام رسیدن به مقصد ۹ هزار تومان پرداخت کنید، راننده آژانس به دنبال احقاق حق خود بر خواهد آمد، اما هنگامی که شما به گدایی ۵ هزار تومان بدهید، او از شما تشکر می‌کند، اگر ۱۰ هزار تومان هم بدهید در واکنش او تغییری رخ نخواهد داد چون او حقی برای خود قائل نیست، بلکه به دنبال دریافت سهم خود است.

معاون اسبق دبیر شورای عالی امنیت ملی به موضوع توافق هسته‌ای(برجام) پرداخت و اظهار داشت: در عمل دیدیم در مذاکرات هسته‌ای که به برجام منتهی شد نه به حق خود رسیدیم نه توانستیم حتی سهم تعیین‌شده در متن توافق را دریافت کنیم، چون امروز همه اذعان دارند که آمریکا بدعهد و ناقض برجام است و معنای این اعتراف آن است که نه تنها از حقوق هسته‌ای خود به خیال دریافت سهم از بیگانگان صرفنظر کردیم، بلکه آمریکا حاضر نشد سهمی که در متن برجام برای ما قائل شده بود را به ما بدهد و بدعهدی آمریکا یعنی آمریکا سهم ما را هم نمی‌دهد. وی افزود: امروز غربگرایان به بسیاری از اشکال‌های برجام معترفند، اما تصریح می‌کنند که برای حصول توافق چاره‌ای جز این نبود.

باقری به یکی دیگر از تفاوت‌های جریان انقلابی با جریان انقلابی اشاره کرد و گفت: غرب‌گرایان که دنبال دریافت سهم از بیگانه هستند توافق را هدف خود می‌دانند، در حالی که جریان انقلابی که در پی استیفای حق هستند و حصول نتیجه را هدف خود می‌دانند که ممکن است این نتیجه از طریق مذاکره و توافق حاصل شود.

عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه امروز آمریکا از سهمی که در برجام به ما داده راضی نیست و فراتر از آن به دنبال پایمال کردن حق موشکی است، تصریح کرد: غرب‌گرایان نیز که به دنبال دریافت سهم هستند، برای تحقق اهداف آمریکا در کشور زمینه‌سازی می‌کنند و توجیه‌گر مذاکرات موشکی شده‌اند وی ادامه داد: مذاکرات موشکی اولین بار نه از سوی آمریکایی‌ها بلکه از سوی غربگرایان داخلی مطرح شد، نتیجه تفکری که حق ملت را باور ندارد و  به دنبال سهم‌خواهی است همین است.

باقری با یادآوری بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکرات موشکی گفت: آنچه که غرب‌گرایان در رسانه‌ها برای توجیه مذاکرات موشکی مطرح می‌کنند، در واقع مذاکرات موشکی نیست، بلکه تسلیم موشکی است. غربگرایان با ترویج مذاکرات موشکی می‌خواهند گزینه‌ی جنگ را روی میز رئیس جمهور دیوانه‌ی آمریکا قرار دهند و ملت ایران را در مقابل یک کابوی دیوانه خلع سلاح نمایند.

وی افزود: در طول 4 دهه گذشته گزینه جنگ نه با مذاکره و دیپلماسی، بلکه با مجاهدت، رشادت و شهادت جوانان ایرانی از روی میز روسای جمهور آمریکا به زیر آمده است، اما غربگرایان می‌خواهند، برتری ملت ایران را به سلطه آمریکا تبدیل کنند.

عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تصریح کرد: امروز پوپولیست‌های سیاسی با لمپن‌های رسانه‌ای در یک ائتلاف شیطانی قصد دارند تا پیروزی‌ها و موفقیت‌های 40 سال گذشته را بر باد دهند و کشور را تسلیم دشمن نمایند، البته زهی خیال باطل! ما ملتی بودیم که هرگاه مشکلات غیرقابل توصیف بوده، سربلند از آنها بیرون آمدیم.

باقری در قسمت دیگری از سخنان خود به وظایف دانشجویان اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه دانشجویان انقلابی است که با استدلال و منطق، مقابل یاوه‌گویی‌های پوپولیست‌های سیاسی و لمپن‌های رسانه‌ای غربگرا را بگیرند و نگذارند که آنها داشته‌های 4 دهه گذشته این ملت مظلوم را به تاراج گذارند. وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های عینی «آتش به اختیار» این است که دانشجویان انقلابی با برگزاری میزگرد، کرسی‌های آزاداندیشی، انتشار مقاله‌های علمی و مانند این‌ها جلوی تهاجم پوپولیست‌های سیاسی و لمپن‌های رسانه‌ای به مرزهای عزت و غیرت ملت ایران را بگیرند و ثابت کنند که غربگرایان نه تنها بویی از انقلاب نبرده‌اند بلکه حتی عِرق ملی هم ندارند.

عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: همانطور که شهید فهمیده اما و اگر نکرد و با هرچه در توان داشت در مقابل دشمن ایستاد، شما نیز امروز باید با تمام توان و علم و دانش خود به صحنه بیایید و جلوی لجن‌پراکنی لمپن‌های رسانه‌ای غربگرا را بگیرید. وی تاکید کرد: شهید فهمیده نماد تمام عیار مفهوم آتش به اختیار است او فقط این فرمان را از امام دریافت کرده بود که باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد و از این رو در تحقق فرمان رهبری لحظه‌ای به خود تردید راه نداد و با هر چه داشت در مقابل دشمن ایستاد و برای همین هم نماد آتش به اختیار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top