تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/01/22 - 12:08
کد خبر: 263003

معاون علوم پزشکی ایران خبر داد؛

ایجاد رشته‌های هوش مصنوعی و مهندسی سلامت در ۲ دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به انعقاد توافقنامه با دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد رشته های هوش مصنوعی، مهندسی سلامت و بیوتکنولوژی در دو دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رسیدن به جایگاه دانشگاه نسل سوم گفت: برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم،  با رعایت شاخص های نسل  یک و دو ،برنامه های متفاوتی را در معاونت آموزشی انجام دادیم.

وی افزود: یکی از اقدامات در این زمینه، بازنگری برنامه های راهبردی معاونت آموزشی در راستای دانشگاه نسل سوم است که در دو ماه پایان سال ۹۶ انجام شد ، همچنین تمرکز بیشتر بر روی آموزش بالینی، ارتقاء کیفیت آن و تشکیل کمیته آموزش بالینی (اتاق فکر یک) از دیگر برنامه های معاونت آموزشی است.

کوهپایه زاده گفت: تشکیل کمیته علمی حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم  به عنوان اتاق فکر دو از جمله اقدامات مهم این معاونت است که انجام شد ، همچنین بازنگری سامانه ارزشیابی عملکرد اساتید ( سامانه سعاد) و تعریف دروس انتخابی بین رشته ای در شورای آموزشی دانشگاه جزء برنامه های اجرا شده است.

وی با اشاره به انعقاد توافق نامه با دانشگاه صنعتی شریف در راستای استفاده متقابل از امکانات آموزشی و انجام پروژه های کاربردی از ایجاد رشته هوش مصنوعی مقطع Ph.D در دانشگاه علوم پزشکی ایران و رشته مهندسی سلامت و بیوتکنولوژی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شریف خبر داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از دیگر فعالیت های معاونت آموزشی تشکیل کارگروه دانشجویی آینده نگر مرجعیت علمی است. همچنین توجه به آموزش مجازی با توجه به نیاز کشور و دستور ریاست دانشگاه در دستور کار قراردارد که در این راستا رشته آموزش پزشکی کارشناسی ارشد و پرستاری جامع نگر در بخش آموزش مجازی ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد:یکی از برنامه های قابل توجه تشکیل جلسات متعدد با روسای مراکز آموزشی درمانی و گروه های ۱۵۰ گانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در قالب تدوین برنامه های عملیاتی  و تامین منابع لازم است.

کوهپایه زاده افزود: در مسیر رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم ، دوره های آموزشی کار آفرینی ، تجاری سازی ، مدیریت کسب و کار برای  توانمند سازی دانشجویان ارشد، دکتری تخصصی و اساتید برگزار شد و همچنین جذب اعضای هیئت علمی با رعایت ویژگی های کارآفرینی و خلق ایده صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزش مداوم  برای فارغ التحصیلان، اساتید و بازنگری آیین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی برای تحقق اهداف مد نظر صورت پذیرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از اجرای برنامه استراتژیک معاونت آموزشی در سال ۹۷ خبر داد و افزود: توسعه اخلاق حرفه ای و توجه به مصادیق انسانی ارائه خدمات در بخش آموزشی به عنوان یک هدف مهم در سال جدید در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در راستای صیانت از کیفیت برنامه های آموزشی ، توسعه دفاتر EDO  دانشکده ها ، بیمارستانها و تقویت اتاق فکر جز برنامه های پیش رو در معاونت آموزشی است.

کوهپایه زاده با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران مجری برنامه های اعتبار بخشی مراکز آموزشی درمانی سراسر کشور است، افزود: استفاده از پتانسیل بهداشتی درمانی مراکز تابعه برای ارتقاء سطح آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد توانمندی های آموزشی برای دانشجویان، تقویت زیر ساخت های لازم، برگزاری دوره های مشترک بین المللی، تامین رفاه اساتید، توسعه مشارکت انجمن ها و صنف های مرتبط و گسترش فیلدهای آموزشی در جهت کارآفرینی و تجاری سازی را جزء اقدامات مهم برای داشتن آموزش موثر معرفی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید بتوانیم با توسعه سطح فعالیت های آموزشی شاهد روزهای خوب در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top