تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/01/22 - 19:04
کد خبر: 263037

عضو سازمان انرژی هسته‌ای کشور:

ایران جزو ۱۳ کشور دارنده چرخه کامل هسته‌ای است

عضو سازمان انرژی هسته‌ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در دنیا جزو ۱۳ کشور دارنده چرخه کامل هسته‌ای است و از ابتدا و استکشاف اورانیوم تا مرحله آخر در کشور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید پژمان شیرمردی، عضو سازمان انرژی هسته‌ای کشور در ویژه برنامه روز فناوری هسته‌ای که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، بیان داشت: ما به جرأت می‌توانیم بگوییم که جبهه مبارزه با نظام سلطه در نظام سلطه مسئله‌‌ هسته‌ای بود.

شیرمردی با بیان اینکه این مسئله به عنوان موضوعی استراتژیک باعث ترس در غرب شد، افزود: به این علت با مسئله هسته‌ای و نظامی مخالفند که در این دو ما توانستیم الگوسازی کنیم و برای کشورهای دیگر مانند یک خورشیدی باشیم که شعار ما می‌توانیم را محقق کرده‌ایم.

عضو سازمان هسته‌ای کشور بیان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در دنیا جزو 13 کشور دارنده چرخه کامل هسته‌ای است و  از ابتدا و استکشاف اورانیوم تا مرحله آخر در کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان به این علت مخالفت می‌کنند که نمی‌خواهند کشور دیگری به باشگاه هسته‌ای دنیا ورود پیدا کند.

شیرمردی ادامه داد: مسئله تنوع در سبد انرژی کشور مسئله‌ی مهمی است و هر کشوری که در دنیا این کار را انجام دهد آن کشور توسعه یافته است.

عضو سازمان انرژی هسته‌ای کشور درباره اظهارات برخی منتقدان درباره تاسیس نیروگاه هسته‌ای بوشهر و ادعای خرج‌های بیهوده در این زمینه تاکید کرد: ورود کردن به کار جدید همیشه هزینه دارد و باید هزینه پرداخت کنیم. در نیروگاه بوشهر نیز مسئله اینگونه است و ما برای به دست آوردن عزت در تمام حوزه‌ها هزینه پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هسته‌ای در تمام مواردش الگوی اقتصاد مقاومتی است و این حوزه بطور مستقیم با زندگی افراد ارتباط مستقیم دارد.

شیرمردی با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای در زمینه کشاورزی و پزشکی و تاکید بر توانای هسته‌ای ایران برای برگرداندن پساب‌های شهری به حوزه کشاورزی در وضعیت بی‌آبی کشور گفت: به جرات می‌توانیم اعلام کنیم در حوزه هسته‌ای یک کشور مقتدر هستیم و با توجه به مقتضیات زمان اگر چنین محدودیت‌های مانند برجام القا شو‌د اجازه محدود‌سازی تمام علم هسته‌ای را نخواهیم داد و مسئله هسته‌ای باید در تمام زمینه‌ها در کشور الگو شود.

آمریکا به دنبال از بین بردن قدرت بازدارندگی ایران است

سید مصطفی خوش‌چشم ظهر امروز در ویژه ‌برنامه روز ملی فناوری هسته‌ای در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: اگر ایران قدرت‌ بازدارندگی خود را از دست دهد، قطعاً گزینه حمله نظامی روی میز دشمن قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با آینده برجام، گفت: طرح نخست غرب برای ادامه برجام این است که ایران محدودیت‌های هسته‌ای را برای سال‌های طولانی‌تری بپذیرد و در زمینه قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای نیز عقب‌نشینی کند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به غیرقانونی بودن خواسته‌های غرب از ایران، افزود: هیچ کس در ایران این خواسته‌ها را قبول نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ایران تنها از ۱۵ درصد منافع افتصادی برجام توانسته استفاده کند، عنوان کرد: طرح دیگر برای ادامه برجام این است که آمریکا از برجام خارج شود و اتحادیه اروپا برای ماندن در برجام، علاوه بر آنچه تاکنون در مسئله هسته‌ای به آن دست یافته، امتیازاتی را در مسائل منطقه‌ای و موشکی نیز طلب می‌کند.

خوش‌چشم گفت: انجام هر مذاکرات دیگری برای حفظ یا تعدیل برجام اشتباه است زیرا پس از بازدارندگی هسته‌ای، آنها به دنبال هدف قرار دادن بازدارندگی موشکی و منطقه‌ای ایران نیز هستند و در صورت تحقق این مسئله، همانند سعودی‌ها تمام ثروت‌های ما را غارت می‌کنند و به طور کامل گوش به فرمان آنها خواهیم بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top