تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/01/26 - 09:22
کد خبر: 263204

کشتار ۲۰ میلیون نفر از جنگ جهانی دوم!

در سال 1947 طی عملیات سرکوب چیانکایچک (در چین) که با حمایت همه‌جانبه آمریکا صورت گرفت، بیش از 10000 نفر جان باختند.دوایت آیزنهاور- حزب جمهوری‌خواه ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۱ کودتای 28 مرداد 1332 در (19 اوت 1953) در ایران انجام می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمله اخیر آمریکا به سوریه تحلیل ها و واکنش های مختلفی را در پی داشته است، «فرهیختگان» امروز در گزارشی آماری قابل تامل از جنگ هایی که 20 رئیس جمهور این کشور برپا کرده اند، منتشر کرده است: از 58 جنگی که از سال 1900 میلادی تاکنون 20 رئیس‌جمهور آمریکا راه انداخته‌اند. آمریکایی‌ها از جنگ جهانی دوم تا کنون، 20 میلیون نفر را کشته‌اند.

هری اس ترومن - حزب دموکرات  ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۳
در16 ژوییه سال 1945  نخستین بمب اتمی با نام «Gadget» در صحرای نیو مکزیکو آزمایش شد.

با هدف تسلیم کردن امپراتوری ژاپن، هواپیمای آمریکایی، هیروشیما را در تاریخ 6 اگوست 1945 به‌وسیله بمب اورانیومی با نام «پسرک Little Boy» بمباران کرد و ناکازاکی در 9 آگوست 1945 به‌وسیله بمب پلوتونیومی با نام «مرد چاق Fat Man» بمباران شد که طی آن بمباران‌ها صدها هزار نفر فورا جان باختند.

در سال 1947 طی عملیات سرکوب چیانکایچک (در چین) که با حمایت همه‌جانبه آمریکا صورت گرفت، بیش از 10000 نفر جان باختند.دوایت آیزنهاور- حزب جمهوری‌خواه ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۱ کودتای 28 مرداد 1332 در (19 اوت 1953) در ایران انجام می‌گیرد.

در ژوییه 1954 دولت مردمی در گواتمالا توسط سازمان سیا و در دوران ریاست‌جمهوری آیزنهاور سرنگون شد. تخمین زده شده است که حدود 120 هزار نفر روستایی گواتمالایی در دوران دیکتاتوری نظامی ایجادشده کشته شدند.

در ژوییه سال 1958، نیروی دریایی ارتش آمریکا لبنان را به اشغال خود درآورد.

اواخر سال 1960، آمریکا با فرستادن 20 هزار سرباز، قسمت‌هایی از جمهوری دومینیکن را اشغال کرد که تا سال 1965 ادامه داشت.

در سال1960 آمریکا جنگ خود را با ویتنام شروع کرد.

جان اف. کندی- حزب دموکرات  ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳
در سال 1962، آمریکا مجددا گواتمالا را به دخالت نظامی تهدید کرد.

در سال 1962، ایالات متحده به نیروهای خود آماده‌باش داد و در پی آن در تایلند حضور نظامی پیدا کرد.

لیندون بنیز جانسون- حزب دموکرات ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۹
در سال 1963 آمریکا به‌طور غیرمستقیم و با همکاری سربازان بلژیکی در امور کنگو مداخله کرد و با کمک عوامل داخلی چون موسی چومبه، رئیس‌جمهور کنگو (پاتریس لومومبا) را به قتل رسانده و دولت کنگو را سرنگون کردند.

در سال 1964، آمریکا با حمله مجدد به پاناما این کشور را اشغال کرد.

در آگوست 1964، ایالات متحده به ویتنام شمالی حمله و آنجا را اشغال کرد.

در سال 1965، آمریکا با مداخله در اندونزی، در این کشور کودتا کرد.

ریچارد نیکسون- حزب جمهوری‌خواه  ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴
در سال 1969 زمانی که آتش جنگ ویتنام به کامبوج هم سرایت کرد، نیکسون ارتش آمریکا را به کامبوج فرستاد.

در سال 1971، آمریکا از کودتای بولیوی حمایت و آن را رهبری کرد.

در 11سپتامبر 1973 دولت منتخب و مردمی سالوادور آلنده در شیلی، توسط کودتای نظامی که توسط سازمان سیا طراحی و کمک شد، سرنگون شد. آلنده کشته و بیش از 30 هزار نفر در خشونت‌های بعدی کشته شدند.

در سال 1973، آمریکا با اجرای کودتای نظامی در اروگوئه، دولت این کشور را سرنگون کرد.

در سال 1974، با مداخله مستقیم سازمان

سیا، آمریکا علیه (مارکیوس) در قبرس کودتا و وی را سرنگون کرد.جیمی کارتر- حزب دموکرات ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱

در سال 1980، آمریکا در کره جنوبی کودتای نظامی ایجاد کرد.

در سپتامبر 1980 نیز آمریکا کودتای نظامی در ترکیه را رهبری کرد.

در ماه می‌1980 با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در پی آن اشغال سفارت آمریکا، ایالات متحده برای آزادی گروگان‌ها، اقدام به دخالت نظامی در ایران کرد که در طبس با شکست مواجه شد.

رونالد ویلسون ریگان- حزب جمهوری‌خواه – ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹
در سال 1981، سازمان سیا و ارتش آمریکا در جنگ دولت دست‌نشانده خود در السالوادور به مقابله با انقلابیون پرداختند. این جنگ تا سال 1992 ادامه داشت.

در سال 1981، سیا در جنگ کنتراها در مقابل ساندینیست‌ها، با کمک‌های مالی و نظامی به حمایت کنترا‌ها پرداخت. این پشتیبانی 9 سال به طول انجامید.

در سپتامبر سال 1982 و در پی ترور (بشیر جمایل) رئیس‌جمهور دست‌نشانده آمریکا در لبنان، نیرو‌های آمریکایی وارد لبنان شدند در همین سال بیروت به اشغال نیروهای آمریکایی درآمد.

در سال 1984 جنگنده‌های آمریکا، دو هواپیمای نظامی ایران را در جنگ ایران و عراق سرنگون کردند.

در 14 آوریل 1986 نیروی هوایی آمریکا به پنج پایگاه نظامی لیبی در نزدیکی تریپلی و بنغازی حمله کرد.

در سوم جولای 1988 نیروی دریایی آمریکا از روی ناو وینسنس با موشک هواپیمای مسافربری ایران‌ایر را بر فراز خلیج‌فارس سرنگون کرد.

جورج هربرت واکر بوش- حزب جمهوری‌خواه - ۱۹۸۹تا ۱۹۹۳
در اولین سال حکومت جرج بوش پدر (1989)، طی عملیاتی با نام آرمان عادلانه (Operation Just Cause)، نیروهای ارتش آمریکا، پاناما را به اشغال خود درآوردند.در 17 ژانویه 1991 کابینه بوش پدر به‌عنوان رها‌سازی و آزاد کردن کویت به عراق حمله‌ور شد.

در دسامبر 1992، آمریکا در عملیاتی،  در راستای حمایت از رئیس‌جمهور مخلوع سومالی وارد و به سرکوب مخالفان پرداخت.

بیل کلینتون -حزب دموکرات - ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱
در سال 1993، سازمان سیا، واحدی در درون خود به وجود آورد که وظیفه‌اش دخالت در انتخابات کشورهای دیگر است. در این واحد از جناح «باز»‌های آمریکا اسامی مهمی مانند «پل ولفوویتز» (معاون وزیر دفاع) و «مارک گروسمان» (معاون وزیر خارجه) به چشم می‌خورد. این واحد که با نام «انتخابگران» معروف شدند، مداخلات بسیاری در انتخابات دیگر کشورهای جهان خصوصا کشورهای جهان سوم انجام داده و می‌دهند.

در 17 فوریه 1993 سازمان سیا با خرابکاری در هواپیمای ژنرال «اشرف بیتلیس»، فرمانده کل ژاندارمری ترکیه، وی را که آشکارا مخالفت خود را با طرح ایجاد دولت کرد دست‌نشانده آمریکا در عراق اعلام کرده بود، به قتل رساند.

در سال 1995، (پس از سکوت سوال‌برانگیز آمریکا در مورد کشتارهای منطقه بالکان و نسل‌کشی توسط صرب‌ها از سال 1991)، آمریکا در کنار دیگر نیروهای حافظ صلح وارد بالکان شد، اما پس از مدتی به‌شکل مبهمی از این منطقه خارج شد و عرصه را برای نسل‌کشی (خصوصا مسلمانان بوسنی و هرزگوین و کوزوو) فراهم کرد.

در سال 1999، در جریان کودتای نظامی «پرویز مشرف» در پاکستان، حمایت‌ها و نقش آمریکا در حمایت از پاکستان کاملا محسوس بود.
آگوست سال 1998 آمریکا خارطوم را با 75 موشک کروز هدف قرار داد.

در سپتامبر ۱۹۹۴  نظامیان آمریکایی  برای تغییر هیأت حاکمه  وارد هائیتی  شدند.

دسامبر 1998: ایالات متحده و بریتانیا پس از اینکه کارکنان سازمان ملل بغداد را ترک کردند، عملیات بمبارانی تحت عنوان «عملیات روباه صحرا» را برای تخریب برنامه تسلیحات بیولوژیکی، هسته‌ای و شیمیایی صدام انجام دادند.

جرج بوش پسر- حزب جمهوری‌خواه- ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹
فرمان حمله به افغانستان به بهانه مبارزه با القاعده در ۷ اکتبر ۲۰۰۱ میلادی صادر شد.

حمله آمریکا و متحدانش به عراق در مارس 2003 به بهانه خلع سلاح رژیم بعث آغاز شد. تمامی نهادهای نظارتی بعد از حمله اعلام کردند که هیچ داده‌ای مبنی‌بر در اختیار داشتن تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی از سوی دولت صدام حسین وجود نداشته است.تعداد عراقی‌های کشته‌شده 655000 نفر تخمین زده می‌شود.

در آوریل 2002 کابینه بوش انجام کودتا را در ونزوئلا علیه هوگو چاوز، رئیس‌جمهور این کشور صادر کرد.

در نوامبر 2003، آمریکا با حمایت خود (انقلاب نارنجی) را در گرجستان به پیروزی رساند.

در دسامبر 2004، در پی بحران در اوکراین، با انقلاب مخملی به رهبری آمریکا، دولت لئونید کوچما سرنگون شد.

در سال 2004، آمریکا حمایت علنی خود را با ترور رهبران ارشد مقاومت فلسطین، توسط جوخه‌های ترور تحت فرمان آریل شارون اعلام داشت.

در مارس 2005 و در ادامه انقلاب اوکراین، آمریکا در قرقیزستان نیز انقلاب رنگین ایجاد کرد.

در می ‌2005، ایالات متحده در ادامه پروسه مداخلات آشکار خود، ناآرامی‌هایی را در ایالت (اندیجان) ازبکستان ایجاد کرد.

باراک اوباما -  ۲۰۰۹  تا، ۲۰۱۷
اوباما نخستین رئیس‌جمهور آمریکاست که ایالات متحده را در جنگی هشت ساله درگیر کرد. در طول سال 2016، ایالات متحده 26 هزار و 121 بمب را بر سر حاضران در مراسم‌ عروسی، عزا و تشییع جنازه، بازی فوتبال کودکان، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه‌های مردم در هفت کشور فرو ریخت. مردم کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، لیبی، یمن، سومالی و پاکستان در خیابان‌ها، کوچه‌ها و در مزرعه‌هایشان درحال کشاورزی هدف بمب‌های آمریکایی قرار گرفتند.لیبی احتمالا برای نیروهای اروپا و ناتو و بمباران‌های هوایی‌شان یک استثنا بود. با این حال این آمریکا بود که بر طبل حمایت از سرنگونی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی در مارس 2011 نواخت. در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ مداخله نظامی در لیبی پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت توسط ائتلافی از چند کشور در پاسخ به جنگ داخلی لیبی آغاز شد. در ۱۹ مارس عملیات نظامی با شلیک بیش از ۱۱۰ موشک کروز توسط آمریکا و بریتانیا شروع شد. این مداخله تا اواخر اکتبر و تا مرگ معمر قذافی ادامه داشت، سپس ناتو در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ به این عملیات پایان داد.

پاکستان بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از سال 2004، 390 حمله پهپادی در پاکستان صورت گرفته که حدود 339 مورد آن در دوران تصدی‌گری اوباما اجرا شده است. این حملات چهار هزار کشته بر جای گذاشت که حدود یک‌چهارم آنها غیرنظامی بودند.

یمن با به قدرت رسیدن باراک اوباما حملات آمریکا به یمن افزایش چشمگیری پیدا کرد.

دیده‌بان حقوق بشر طی گزارشی در سال 2013 اعلام کرد از 82 نفری که در این حملات هوایی جان باختند، 57 تن غیرنظامی بودند.

دستور حمله هوایی به عراق در سال 93 به بهانه حمله به داعش موجب کشته وزخمی شدن ده ها غیر نظامی در این کشور شد

دونالد ترامپ ۲۰۱۷ تاکنون
حمله به یمن به بهانه مبارزه با القاعده در روز ٢٩ ژانویه 2017 توسط نیروهای واحد ویژه دریایی، هوایی و زمینی انجام شد و نخستین عملیات نظامی برون‌مرزی ایالات متحده در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بوده است. گروه بحران بین‌المللی در گزارشی گفت که حمله نیروهای ویژه ارتش آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان شبکه القاعده شبه‌جزیره عرب در استان البیضاء در جنوب غرب یمن با تلفات سنگین غیرنظامی همراه بوده است.

حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در هفتم آوریل ۲۰۱۷ توسط ارتش آمریکا انجام شد. طی این حمله ۵۹ موشک تاماهاک به سوی این پایگاه شلیک شد. آمریکا مدعی بود دولت بشار اسد طی یک حمله شیمیایی در سال ۲۰۱۷ به خان شیخون تعدادی از غیرنظامیان را کشته و همین هم بهانه حمله به این پایگاه بوده است.

حمله صبح شنبه به مناطقی از سوریه دومین تهاجم نظامی رسمی از سوی ترامپ علیه سوریه بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top