تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/01/26 - 12:07
کد خبر: 263228

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

تشکل‌های دانشجویی از دولت مطالبه کنند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: تشکل‌های دانشجویی باید از دولت مطالبه کنند که پروژه‌های بزرگی که در داخل کشور امکان انجام آن‌ها وجود دارد به شرکت‌های خارجی واگذار نشود و از تخصص نیرو‌های داخلی استفاده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدمحمد حسینی درباره نقش دانشگاه و دانشگاهیان در تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی گفت: دانشجویان در فرهنگ سازی نقش مفید و موثری در حمایت از کالای ایرانی می‌توانند داشته باشند و مصرف کالای ایرانی را بعنوان یک ارزش در جامعه معرفی کنند.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ و عرف و عادتی داریم که جزیی از سبک زندگی ما شده است که به مصرف کالای غیر ایرانی افتخار می‌کنیم و آن را یک ارزش می‌دانیم در حالی که با این سبک زندگی ناخوداگاه به اقتصاد و اشتغال در کشور‌های دیگر کمک می‌کنیم و به تولید ملی در کشور لطمه وارد می‌کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در تبیین حمایت از کالای ایرانی بویژه اساتید می‌توانند نقش آفرینی کنند و در بحث تولید هم، چون باید کیفیت را ارتقا بخشیم.

وی ادامه داد: لازم است که از نیرو‌های متخصص دانشگاهی استفاده شود که جاذبه‌های کالای داخلی افزایش پیدا کند و متناسب با نیاز‌ها و سلایق روز باشد و همین شرکت‌های دانش بنیان که ایجاد شده‌اند می‌توانند کمک کنند در این زمینه و راهکار‌های مفیدی را ارائه کنند تا ما صرفا در بعضی از امور وارد کننده نباشیم و بتوانیم در داخل کشور کالا‌هایی که تا امروز تولید نکرده‌ایم را به مرحله تولید برسانیم.

حسینی با اشاره به نقش مهم پژوهشگران و دانشگاهیان در حمایت از تولید ملی گفت: نخبگان دانشگاهی می‌توانند با انجام کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی و قراردادن نتایج یافته هایشان در اختیار تولید کنندگان به بهبود کیفیت کالای داخلی کمک کرده و باعث استقلال و بی نیازی کشور شوند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه شاهد رونمایی دارو‌های جدید و محصولات جدید هسته‌ای هستیم که به نوعی می‌تواند حاصل کار دانشگاهیان باشد که باید اهتمام کافی در این زمینه داشته باشند و بخواهند دانشگاه‌ها نیازهایشان را برآورده کنند.

وی افزود: نکته دیگر که دانشجویان باید بتوانند در این زمینه فعال باشند مطالبه گری دانشجویان از مسئولین امر است و همینطور از مردم بخواهند که در تحقق این شعار سال فعال باشند که البته در حال حاضر بخشنامه شده است به دستگاه‌ها و ادارات که مصرف کالای داخلی را در دستور کار قرار داده و البته اجرایی شدن آن مهم است و اینکه فقط بر روی کاغذ باشد مهم نیست؛ در واقع عمل کردن به اصل مصرف و حمایت از کالای داخلی حائز اهمیت است.

حسینی با بیان اهمیت وظایف تشکل‌های دانشجویی در مطالبه گری درخصوص حمایت از تولید داخلی تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی باید از دولت مطالبه کنند که پروژه‌های بزرگی که در داخل کشور امکان انجام آن‌ها وجود دارد به شرکت‌های خارجی واگذار نشود و از تخصص نیرو‌های داخلی استفاده شود.

وی افزود: انتظار داریم از دانشگاهیان که در بحث کار آفرینی فعال باشند و از ابتدا دانشجو‌ها را با مهارت‌های مختلف آشنا سازند و صرف طرح مباحث تئوریک نمی‌تواند در این مقطع مشکل گشا باشد و باید دانشجویان در دوره مدرسه و دانش آموزی هم مهارت آموزی داشته باشند و در دانشگاه‌ها هم به طریق اولی مهارت آموزی صورت گیرد و دانش آموختگانی نداشته باشیم که بعد از فراغت از تحصیل تبحر و تخصص کافی نداشته باشند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و تخصص در دانشگاهیان تاکید کرد: دانشجویان در کار‌های مختلف حداقل در همان رشته‌های تحصیلی خودشان باید از یک کارآمدی برخوردار باشند که بخش خصوصی و تمام بخش‌های کشور از توان آن‌ها استفاده کنند و این بخشی از کار‌هایی است که دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه داشته باشند و نظارت عمومی و گزارش به مردم که بالاخره این شعار چه مقدار تحقق پیدا کرده است.

حسینی با بیان لزوم گفتمان سازی در خصوص حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: دانشجویان در بهره گیری از تجارب کشور‌های دیگر می‌توانند کمک کنند و بعضی از آن‌ها که تحصیلاتشان را در کشور‌های مختلف گرفته‌اند بررسی کنند در دیگر نقاط دنیا چگونه توانسته‌اند این امور را فرهنگسازی کنند و همه را به تلاش و کوشش وادار کنند و فرهنگ کار و تلاش مجاهدت را چگونه می‌توان در کشور ترویج کرد که به عنوان یک ارزش و اصل اساسی باید مورد توجه باشد.

منبع: ایسکانیوز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top