تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/01/28 - 00:47
کد خبر: 263387

حاجی‌دلیگانی: دولت ۸۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

دلیگانی در خصوص مسائل مطرح شده در رابطه با بودجه بعضی از حضرات اعظام و بیشتر بودن بودجه حوزه از دانشگاه بیان کرد: هیچ طلبه روحانی و هیچ مرجع تقلیدی از بودجه کشور استفاده نمی کند و اینها ساخته و پرداخته دشمنان و فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته انجمن اسلامی دانشگاه مازندران مراسمی با محوریت «بررسی بودجه 97» با حضور حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی یکی از محاسن مهم لایحه بودجه را در شفاف بودن منابع مالی آن مطرح کرد و در ادامه گفت: یکی از اشکال های ساختار بودجه و برنامه ریزی را پیروی دولت از دولت های قبلی است و همچنین بودجه ها در راستای اهداف حکومت و مجلس هدایت نمی شود.

دلیگانی عملیاتی نبودن بودجه را هزینه ساز خواند و تاکید کرد: مشخص نبودن مخارج کشور مشکل ساز است و به  همین دلیل است که کشور گران اداره می شود.

وی در بحث سهم  بودجه عمران بیان کرد: بودجه سی سال گذشته 78درصد به عمران کشور اختصاص یافته بود اما امروزه به 17 درصد کاهش پیداکرده است.

نماینده مردم اصفهان گفت: الویت کشور مسائل اقتصادی است و عدم جهت گیری مناسب اقتصادی در لایحه بودجه سال 97 از نقاط ضعف این لایحه محسوب می شود.

حاجی دلیگانی در دیدار با دانشجویان مطرح کرد: حامل های انرژی از سال 1389 افزایش قیمت داشته اما همچنان همان مبلغ 44500هزار تومان به عنوان یارانه به مردم داده می شود.

وی در ادامه گفت: آیا بعد از افزایش قیمت بنزین از 400 تومان به 1000 تومان نباید یارانه ی مردم هم افزایش پیدا می کرد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: پولی که دولت با فروش حامل های انرژی به دست می آورد بسیار بیشتر از ارقام اعلامی از درآمد دولت می باشد که بیان می شود.

دلیگانی ضمن انتقاد به افزایش هزینه های جاری در سال 97 این نکته را یاد اوری کرد: درحال حاضر دولت 80 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

وی بیان کرد: در شش ماه دوم سال 96 به تفریغ بودجه 95 رسیدگی شد که دراین رسیدگی 900 تخلف دراجرای قانون بودجه پیدا شد که 600 مورد آن قطعی روشن و برای آن کیفر خواست صادر شد.

دلیگانی در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران گفت: یکی از مواردی که سال گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه به آن رسیدگی شد، مجموعه صندوقی بود که بنا داشت به دانشجویان فارغ تحصیل وام بپردازد. دررسیدگی ها مشخص شد که حدود 3 هزار 200 میلیارد تومان این نهاد از بودجه کشور پول دریافت کرده است که برخلاف آنچه مصوب شده بود برای وام دانشجویان هزینه نشده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top