تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/01/28 - 18:04
کد خبر: 263455

اعتراضاتی که با واکنش دانشگاه مواجه شد؛

در روزهای اخیر در دانشگاه تربیت مدرس چه گذشت؟ +تصاویر

بعدازظهر روز دوشنبه(26 فروردین) محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در مصاحبه‌ای نسبت به تجمع دانشجویان در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه واکنش نشان داد. وی معتقد بود مهمترین علت تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، تخلیه خوابگاه دانشجویی فردوسی است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در روزهای اخیر با تجمع مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه نسبت به آنچه «سیاست‌گذاری‌های مدیران رده بالای دانشگاه» عنوان شده است، اعتراض کرده و خواستار شفافیت در بودجه و هزینه‌کرد این دانشگاه شدند. این دانشجویان مدعی‌اند امکانات و بودجه دانشگاه در اثر سوءمدیریت هئیت رئیسه اتلاف شده و به درستی صرف نمی‌شود، آنها همچنین به تخلیه خوابگاه‌ها، اجاره دادن امکانات دانشگاه(سالن ورزشی، استخر و...) به نهادها و اشخاص و مسائلی از این دست که به زعم این دسته از دانشجویان نوعی نگاه تجاری و بنگاه‌دارانه به دانشگاه است، اعتراض داشتند.

در ادامه تصاویری از تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه آمده است:

* اولین واکنش دانشگاه به تجمعات
بعدازظهر روز دوشنبه(26 فروردین) محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در مصاحبه‌ای نسبت به تجمع دانشجویان در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه واکنش نشان داد. وی معتقد بود مهمترین علت تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، تخلیه خوابگاه دانشجویی فردوسی است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ضمن اشاره به اینکه دلیل تخلیه این خوابگاه استیجاری بودن آن بوده است، تاکید کرد: معاون دانشجویی توانسته سه خوابگاه به دانشگاه اضافه کند که خوابگاه‌های تملیکی دانشگاه هستند و دیگر مشکل اجاره ندارند. وی همچنین وعده داد که خوابگاهی که اکثر دانشجویان خوابگاه قبلی به آنجا انتقال می‌یابند، نزدیک دانشگاه و بازسازی شده و به مراتب بهتر از خوابگاه قبلی است.

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس

در همین رابطه یکی از دانشجویان این دانشگاه با ارسال پیامی به ادمین کانال تلگرامی «خبرنامه دانشجویان ایران» به اظهارات رئیس دانشگاه تربیت مدرس واکنش نشان داد و اینچنین نوشت: «بابت این خبر باید بگم که هیچ خوابگاه جایگزینی وجود ندارد و حتی یک مورد خوابگاه اضافه نشده، تنها سیاست دانشگاه برای کم کردن هزینه‌ها تعطیل کردن خوابگاه متاهلی است و با تیغه‌کشی در اتاق‌ها، آن خوابگاه‌ها را به 6 تا 8 دانشجو میدن و دخترهارو قراره در خوابگاه‌های متاهلی داخل دانشگاه اسکان بدن و پسرها میرن خوابگاه دخترانه کوثر که از مهر ماه قابل اسکان خواهد بود و از این طرف حداقل دو خوابگاه پسرانه فردوسی و بهار وسط ترم داره تخلیه میشه.

در واقع خوابگاه‌های جدید همان خوابگاه‌های قبلی هستن که اسمشون عوض میشه متاهلی‌ها قراره دخترانه بشن و به متاهل‌ها خوابگاه نمیدن و پسرهای  ورودی سال بعد میرن خوابگاه دخترانه و چند تا خوابگاه کلا تعطیل میشه و درضمن مشکل یک خوابگاه دو خوابگاه نیست و مسئله رفتار بد و دور از شانی هست که با دانشجو میشه با اینکه هر سال بودجه دانشگاه افزایش پیدا میکنه امکانات رفاهی هر سال کمتر و کمتر میشه، تا جایی که وسط ترم میگن خوابگاه رو تخلیه کنید و برید خوابگاه‌های دبگه اتاق پیدا کنید نه اینکه عذرخواهی کنند و بگن خوابگاه جایگزین میدیم بلکه تهدید به قطع امکانات غذا و آب و برق هم دارن».

* جدیدترین تصمیم دانشگاه درباره اتفاقات اخیر
با توجه به اعترضات جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در روزهای اخیر، شورای این دانشگاه امروز سه‌شنبه(27 فروردین) با حضور رییس، معاونان و روسای دانشکده‌ها تشکیل جلسه داده و در نهایت اخبار این جلسه در سایت رسمی دانشگاه تربیت مدرس منعکس شد. احمدی رییس دانشگاه در سخنانی به تجمعات اخیر برخی از دانشجویانی که مشمول جابجایی خوابگاهی بودند اشاره کرد و گفت: سیاست دانشگاه این است که خوابگاه‌ها از حالت استیجاری درآمده و تمرکز بر خوابگاه‌های تملیکی باشد و بتوانیم با تاسیس چند خوابگاه جدید، ظرفیت زیرساخت خوابگاهی را به حالت قابل قبولی برسانیم.

احمدی به حداقل رساندن مشکلات فرهنگی و رفاهی دانشجویان به دلیل فاصله زیاد خوابگاه تا دانشگاه را یکی دیگر از علل تخلیه خوابگاه‌های مذکور دانست و ادامه داد: امسال با اعلام قبلی به دانشجویان قرار بر این شد تا یکی از خوابگاه‌های استیجاری که دارای مشکلات زیرساختی بود تخلیه و تحویل شود تا دانشجویان بتوانند در خوابگاه‌های جدیدی ساکن شوند و از ظرفیت‌های خالی سایر خوابگاه‌ها استفاده کنند.

اصلاحچی معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه سیاست این دانشگاه توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های تملیکی است، گفت: امیدورایم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 100 درصد خوابگاه‌های دانشگاه تملیکی شود و هزینه‌های سنگین اجاره خوابگاه‌ها که به دانشگاه تحمیل شده در امور مناسب تری هزینه گردد.

وی افزود: ما هر ساله تعدادی از خوابگاه‌های استیجاری را تخلیه می‌کردیم تا دانشجویان وارد خوابگاه‌های تملیکی شوند و در حال حاضر دو خوابگاه آماده تخلیه است تا دانشجویان وارد خوابگاه‌های تملیکی با ظرفیت خالی شده و علاوه بر آن وارد سیکل خوابگاهی در سال 97 بشوند که متاسفانه این روال عادی از سوی برخی دانشجویان به چالش کشیده شده و بحث خوابگاهی بهانه‌ای برای طرح برخی از مسائل حاشیه‌ای از سوی تعدادی از دانشجویان شده است که در شأن دانشگاه نیست.

* اطلاعیه دانشگاه درباره اعتراضات دانشجویی
واکنش مسئولان دانشگاه تربیت مدرس به تشکیل جلسه و ارائه توضیحاتی از سوی رئیس و معاون دانشجویی ختم نشد و ساعتی پیش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس با صدور اطلاعیه‌ای در سایت رسمی این دانشگاه، به ادعاهای مطرح‌شده پاسخ داد.

در این اطلاعیه درباره اعتراض دانشجویان به نحوه هزینه‌کرد بودجه آمده است: «سیاست‌های جاری دانشگاه شفاف بوده و نحوه تخصیص و هزینه‌های آن طبق قانون بودجه مورد عمل قرار گرفته و نهایتا به ساختارهای نظارتی ارائه می‌شود. در این ساختار نهادهایی همچون هیات امنا، دیوان محاسبات و بعضا سازمان بازرسی کل کشور بر جزئیات هزینه‌ها و عملکردها نظارت داشته و بودجه تفصیلی دانشگاه نیز طبق روال سالیانه در هیات امناء دانشگاه به تصویب می رسد؛ بنابراین طرح ادعاهایی نظیر عدم شفافیت بودجه در دانشگاه تربیت مدرس فاقد وجاهت است». در ادامه این اطلاعیه آمده است: «طی سه سال اخیر دانشگاه علاوه بر بودجه تکلیفی، بخش بزرگی از منابع درآمدی خود را صرف اصلاح، ارتقاء و بهبود خدمات و زیر ساخت‌های دانشجویی در حوزه تغذیه، خوابگاه و رفت و آمد نموده است».

در این اطلاعیه به موضوع جابجایی خوابگاه‌های دانشجویی اشاره شده و آمده است: «پراکندگی خوابگاه‌های استیجاری هزینه زیادی به دانشگاه تحمیل می‌کند. سیاست کلی دانشگاه، تمرکز خوابگاه‌ها در ساختمان‌های مناسب تملکی و حتی‌المقدور در نزدیکی سایت آموزشی دانشگاه بوده است».

برای مشاهده اطلاعیه روی تصویر کلیک کنید

با وجود اعتراضات دانشجویی و واکنش‌های مسئولان دانشگاه تربیت مدرس باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار دانشجویان است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top