تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/02 - 06:40
کد خبر: 263791

دوره‌های تخصصی یادداشت و گزارش‌نویسی دانشجویی، به شرط اشتغال؛

کلاس مطبوعات به وقت دانشگاه

کلاس مطبوعات به وقت دانشگاه

یکی از سازمان‌های تخصصی در حوزه‌ی تربیت نویسندگان و خبرنگاران حرفه‌ای، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی یادداشت و گزارش‌نویسی می‌کند. آموزشی که به شرط اشتغال دوره‌دیدگان صورت می‌گیرد و دانشجویان پس از این دوره‌های آموزشی در فضای حرفه‌ای مطبوعات باقی می‌مانند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آموزش خبرنگاری و مهارت‌های رسانه‌‍ای همواره یکی از مباحث جذاب برای اقشار جوان به ویژه دانشجویان بوده است اما به علت لزوم کارآموزی عملی نسبتا بلندمدت در این زمینه و همچنین رکود بازار کار، دوره‌های خبرنگاری به خروجی‌های قابل توجهی نمی‌رسند

در همین راستا اما یکی از سازمان‌های تخصصی در حوزه‌ی تربیت نویسندگان و خبرنگاران حرفه‌ای، با در نظرگرفتن مشکلات مذکور، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی یادداشت و گزارش‌نویسی می‌کند. آموزشی که به شرط اشتغال دوره‌دیدگان صورت می‌گیرد و دانشجویان علاقمند در صورت تمایل می‌توانند پس از این دوره‌های آموزشی در فضای حرفه‌ای مطبوعات فعال شوند:

مرکز تولید و تحلیل محتوای مطبوعات (متمم)، در راستای تربیت و تقویت نویسندگان و تحلیل‌گران تخصصی مطبوعاتی در جبهه‌ی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور، دوره‌های تخصصی خبرنویسی و یادداشت نویسی برگزار می‌کند.

این دوره‌ها که با هدف افزایش کمی و کیفی نویسندگان و تحلیلگران حوزه‌ی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، در اولین گام به واسطه‌ی اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی از سراسر کشور، اقدام به ثبت‌نام دانشجویان و فعالین دانشجویی متقاضی برای شرکت در این دوره‌های تخصصی می‌نماید.

آموزش نویسندگان در دوره‌های خبرنویسی مرکز متمم، به شرط اشتغال خواهد بود و هرکدام از دوره‌دیدگان بنا به تمایل می‌توانند به عضویت باشگاه نویسندگان تحلیل‌گر درآمده و یا در صورت انگیزه و توانایی بیشتر به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر کشور برای اشتغال معرفی شوند.

دروه‌های مرکز متمم به منظور دسترسی و سهولت بیشتر دانشجویان از نقاط سراسر کشور همواره در 6 نقطه‌ی قطبی کشور برگزار خواهد شد تا امکان حضور و استفاده‌ی تعداد بیشتری از داوطلبین یادگیری تخصصی خبرنویسی و یادداشت نویسی فراهم گردد.

از این رو طبق مذاکرات صورت گرفته با اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی، هر کدام از دانشجویان متقاضی شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش خبرنویسی و یادداشت نویسی مرکز تولید و تحلیل محتوای مطبوعات انقلاب اسلامی(متمم)، می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر تشکل‌های دانشجویی زیر مجموعه‌ی هر یکی از اتحادیه‌های ذیل، نام‌نویسی نمایند:

1- بسیج دانشجویی
2- اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
3- اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
4- دفتر تحکیم وحدت
5- جنبش عدالتخواه دانشجویی

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوره‌های تخصصی نویسندگان و تحلیل‌گران حوزه‌ی انقلاب اسلامی سه روزه و در شهرهای ذیل برگزار خواهد شد:

1- تهران
2- مشهد
3- تبریز
4- شیراز
5- کرمان
6- کرمانشاه

خاطرنشان می‌شود که قرار است دوره‌های تخصصی در شهرهای مذکور، به صورت مستمر و مداوم برگزار شود؛ هر کدام از این دوره‌ها پیش از برگزاری از سوی دفاتر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌تان اطلاعرسانی خواهد شد. بنابراین هر یک از دانشجویان و علاقمندانی که تمایل به شرکت در این دوره‌های تخصصی از اقصی نقاط کشور را دارند، هم اکنون برای ثبت‌نام به دفاتر تشکل‌های دانشجویی خود مراجعه نمایند تا در زمان برگزاری دوره، به آنها اطلاعرسانی شود.

متقاضیان می‌توانند هرگونه سوال و ابهام در این زمینه را از طریق نام کاربری MATBOEH_ADMIN در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و سروش جویا شوند اما روند ثبت‌نام صرفا از طریق دفاتر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور صورت خواهد گرفت.

پس از ثبت‌نام دانشجویان برای شرکت در این دوره‌ها، متقاضیان برای ثبت‌نام تکمیلی و فرآیند آزمون ارزشیابی اینترنتی فراخوان می‌شوند تا ظرفیت برگزاری دوره به صورت نهایی مشخص شده و برنامه‌ریزی، زمانبندی و سایر جزئیات آن به شرکت‌کنندگان اطلاعرسانی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top