تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/02/03 - 12:06
کد خبر: 263944

سخنگوی دولت خبر داد؛

سامانه «نیما» برای ساماندهی بازار ارز از امروز افتتاح می‌شود

سخنگوی دولت از راه‌اندازی سامانه «نیما» که برای ساماندهی بازار ارز است خبر داد و گفت: این سامانه، امروز با حضور معاون اوّل رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمّدباقر نوبخت سخنگوی دولت، صبح امروز(دوشنبه 3 اردیبهشت) در نشست هفتگی خود اظهار داشت: پیش بینی منابع و مصارف بر اساس بودجه سال 96، 320 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به بودجه 95، 13 درصد رشد داشته که با قیمت جاری یعنی تورم بوده است.

وی افزود: با توجه به لایحه بودجه، تحقق بودجه در سال گذشته 100 درصد بوده اما نسبت به قانون مجلس، 92/3 بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صندوق بین المللی پول، در نهم فروردین، اقتصاد ایران را در 40 شاخص و 7 بند، ارزیابی کرده، تصریح کرد: وضعیت اقتصاد ما در تمام شاخص‌ها مثبت بوده است.

نوبخت با بیان اینکه همه منابعی که بازار ارز دارد شناخته شده است، اظهار داشت: 90 تا 100 هزار میلیارد دلار ارز وارد می‌شود و نسبت به تقاضا فزونی دارد، اما اگر قرار باشد هر کس ریالی در جیب دارد بخواهد آن را به ارز خارجی تبدیل کند و یا بخواهد آن را از کشور خارج کند و خانه و بنز در خارج از کشور بخرد فزونی ارز از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: ما ارز 4200 تومان را برای همه کالاهای ثبت سفارش شده تأمین می‌کنیم.

سخنگوی دولت همچنین از راه‌اندازی سامانه «نیما» که برای ساماندهی بازار ارز است خبر داد و افزود: این سامانه، امروز با حضور معاون اوّل رییس جمهور افتتاح می‌شود.

نوبخت ادامه داد: یکی از کشورهای همسایه، پس از مسئله اوکراین، خواستار تجارب ما را در زمینه مقابله با تحریم‌‌ها شد.

سخنگوی دولت، تعداد افراد وارد شده به بازار کار در سال 96 نسبت به سال 95 را، 797هزار و 369 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد، 790 هزار و 561 نفر شاغل شدند.

نوبخت افزود: 6 هزار و 807 نفر نیز به جمعیت بیکار کشور اضافه شد.

وی درباره مدیران دو تابعیتی گفت: مدیر دو تابعیتی تعریف خود را دارد که وزارت اطّلاعات مؤظف شد مدیران دو تابعیتی را شناسایی کند.

نوبخت با بیان اینکه سیاست دولت این است که از مدیران دو تابعیتی استفاده نشود، درباره معاون فراری و دوتابعیتی سازمان محیط زیست اظهار داشت: اطّلاعات دقیقی در باره کاوه مدنی ندارم و از وزارت اطّلاعات خواهم پرسید و اطّلاع می‌دهم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه غالب حرف دولت این است که ما نمی‌توانیم برای استفاده از منابع انسانی، از گرایش سیاسی خاصی استفاده کنیم، به جلسه شب گذشته مجلس و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه هم این موضوع مطرح شد که چه کنیم تا انسجام داخلی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه من قبلاً فردی را ذخیره نظام خوانده بودم، تصریح کرد: اعتقاد من این است که همه مدیران، سرمایه‌های کشور هستند.

نوبخت ادامه داد: حالا یک فردی در جایی عکسی گرفته که قطعاً کار غیر اخلاقی است، اما اینها بچّه‌های ما هستند و افشای اسرار، کار درستی نیست.

وی افزود: فردی که از سال 58 می‌شناختم الان به علّت ارتباط با ایران، در زندان آلمان حضور دارد و قرار است به آمریکا فرستاده شود.

سخنگوی دولت در مورد اختلاف وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در مورد بند 9 بیست و هفتم گفت: دولت در این خصوص وارد شد و مصوبه دولت و قانون مجلس شد که این 9 بیست و هفتم فقط برای درمان اختصاص داده شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top