تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/02/05 - 04:45
کد خبر: 264127

گفتگوی خبرنامه دانشجویان ایران با رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست:

مخالفت معصومه ابتکار با انحلال دانشگاه محیط زیست

مخالفت معصومه ابتکار با انحلال دانشگاه محیط زیست

نظر رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست بسیاری از ناگفته‌های موجود را دوباره به میان می‌آورد و این در حالی است که مسئولین فعلی این سازمان به عنوان متولیان موثر دانشگاه محیط زیست تاکنون اقدام قابل توجهی را صورت نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حاشیه‌های انحلال دانشگاه محیط زیست در روزهای اخیر در حالی باعث تشویش در اذهان دانشجویان و خانواده‌های آنها شده است که اظهارات مبهم و بعضا ضد و نقیض مسئولین دانشگاه و مسئولین ذیربط در سازمان حفاظت از محیط زیست، این مسئله را تشدید می‌کند.

در این راستا شاید شنیدن نظر رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست در کنار سایر اظهارنظرهایی که دردی از دانشجویان بلاتکلیف و معترض این دانشگاه دوا نمی‌کند، جذاب و شنیدنی باشد.

معصومه ابتکار معاون فعلی امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه برگزاری اولین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» درباره وضعیت دانشکده محیط زیست و احتمال تبدیل آن به آموزشکده محیطبانی، اظهار داشت: درباره این موضوع نظری ندارم.

ابتکار که از نوع اظهاراتش اینگونه برداشت می‌شد که از اتفاقات رخ داده برای دانشکده محیط زیست ناراضی است، گفت:  در زمانی که من ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را برعهده داشتم، نه تنها چنین موضوعاتی مطرح نبود بلکه در آن زمان دانشکده محیط زیست را تثبیت کردیم.

نظر رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست بسیاری از ناگفته‌های موجود را دوباره به میان می‌آورد و این در حالی است که مسئولین فعلی این سازمان به عنوان متولیان موثر دانشگاه محیط زیست تاکنون اقدام قابل توجهی را صورت نداده‌اند.

ماجرا چیست؟
از زمستان سال ۹۶ بود که تعدادی از دانشجویان دانشکده محیط زیست کرج از روند رو به انحلال این دانشکده ابراز نگرانی کردند و خواستار رسیدگی مسئولین به وضعیت تحصیلی خود شدند.

خبرگزاری دانشجو در این باره مدعی شدک خبر انحلال دانشکده محیط زیست دقیقا وقتی به سر زبان ها افتاد که کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست از ایران گریخت و گویی تغییر کاربری ماهیت این دانشکده در زمان معاونت وی صورت گرفته که با این حجم نارضایتی دانشجویان و اساتید باید گفت کاوه مدنی در طول مدت کوتاه معاونت خود عملکرد رضایت بخشی در این حوزه نداشته است.

اولین لایه‌های ابهام از اینجا بود که یکی از اساتید این دانشگاه گفت: مسئولین تصمیم به انحلال دانشگاه محیط زیست گرفته‌اند، اما در صحبت‌های خود می‌گویند انحلالی در کار نیست و دانشگاه را به مرکز محیط بانی تبدیل می‌کنیم.

وی درباره شاهد مثال اظهاراتش ادامه داد: در چند روز گذشته ۸ نفر از اعضای هیات علمی را اخراج کردند و به فاصله یکی دو روز ۸ نفر از کارمندان قراردادی را نیز ممنوع الورود کردند و مابقی نیرو‌ها را تا چند روز آینده اخراج خواهند کرد و اساتید و کارمندان رسمی را به استانداری برای تعیین تکلیف معرفی خواهند کرد.

تکلیف دانشجویان چیست؟
با توجه به تصمیمی که توسط مسئولان گرفته شده تا دانشگاه را منحل کنند، تکلیف دانشجویان اصلا مشخص نیست؛ خبرنگار ما در این زمینه کسب اطلاع کرد رئیس دانشگاه تا کنون هیچ‌گونه جلسه یا نشستی با دانشجویان برای پاسخگویی در خصوص وضعیت ادامه تحصیل آنان نداشته است.

از طرفی دانشجویانی از راه‌های مختلف مانند تجمع اعتراضی خواستار رسیدگی به وضعیت خود بودند امانه اجازه تجمع داده شد و نه نتیجه‌ای از پیگیری‌ها؛ و این مسئله بیش از هر چیزی به نگرانی‌های بلاتکلیفان این ماجرا افزوده است.

 حالا باید منتظر ماند و دید که دانشجویان شاهد انحلال این دانشگاه و آینده شغلی، تحصیلی و زندگیشان خواهند بود یا مسئولین تصمیم دیگری خواهند گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top