تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/02/05 - 12:47
کد خبر: 264168

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

بعد از وجود اخباری مرتبط با دفاتر ائمه جمعه مبنی بر وجود نا عدالتی و خوی اشرافیگری، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای خطاب به ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مطرح کرد: باور ما بر این است که نهاد نماز عبادی سیاسی جمعه نیازمند تغییرات و اصلاحات اساسی و ساختاری برای خارج شدن از وضعیت مناسکی-تشریفاتی فعلی […]

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بعد از وجود اخباری مرتبط با دفاتر  ائمه جمعه مبنی بر وجود نا عدالتی و خوی اشرافیگری، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای خطاب به ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مطرح کرد: باور ما بر این است که نهاد نماز عبادی سیاسی جمعه نیازمند تغییرات و اصلاحات اساسی و ساختاری برای خارج شدن از وضعیت مناسکی-تشریفاتی فعلی و داشتن کارکرد مناسب و اثربخشی لازم است.

متن نامه به قرار زیر است:

رئیس محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حجةالاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری

سلام‌علیکم؛

باوجود اقدامات و تغییرات امیدوارکننده‌ای که از سوی شورای سیاست‌گذاری و برخی ائمه جمعه جدید می‌بینیم اما همچنان اخباری مرتبط با برخی از دفاتر ائمه جمعه به مردم منتقل می‌شود که القاکننده‌ی وجود نا عدالتی، خوی اشرافی، نا پاسخگویی و فعالیت‌های اقتصادی خارج از وظایف برخی از این دفاتر است. من‌باب مثال می‌توان به انتشار تصاویر خودروی لوکس دفتر امام‌جمعه‌ی ایلام و برخورد طلبکارانه امام‌جمعه آن شهر به انتقادها همراه با تهدید و شکایت علیه معترضین، انتشار تصاویر و اخبار ساخت مجتمع تجاری توسط دفتر امام‌جمعه‌ی شهر رشت و یا دادگاهی شدن عدالت‌خواهان شیراز به دلیل اعتراض به هزینه‌های انتخاباتی امام‌جمعه‌ی شهرشان می‌توان اشاره کرد.

باور ما بر این است که نهاد نماز عبادی سیاسی جمعه نیازمند تغییرات و اصلاحات اساسی و ساختاری برای خارج شدن از وضعیت مناسکی-تشریفاتی فعلی و داشتن کارکرد مناسب و اثربخشی لازم است.

قدم اول این تغییرات می‌تواند اعتمادسازی برای مردم نسبت به وضعیت مالی این نهاد باشد. ازآنجاکه شفافیت و دسترسی مردم به اطلاعات مالی نهادهای حاکمیتی علاوه برافزایش اعتماد مردم به این نهادها موجب کاهش احتمال تخلف و هزینه و ریخت‌وپاش‌های غیرضروری خواهد شد، پیشنهاد می‌کنیم، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، خود به همراه دفاتر ائمه جمعه در سراسر کشور پیش‌قدم شده و اقدام به انتشار عمومی مستمر اطلاعات مالی در مورد میزان دارایی منقول و غیرمنقول این دفاتر، فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها، تعداد افراد شاغل به کار و میزان حقوق دریافتیشان، گردش مالی سالانه و میزان دارایی اعضای شورای سیاست‌گذاری و ائمه جمعه در سایت رسمی این نهاد نماید.

طبیعتاً این اقدام علاوه برافزایش اعتبار و شأن جایگاه نهاد نماز جمعه، می‌تواند با نهادینه کردن سنت سیاسی حسنه‌ای، الگوی سایر نهادهای حکومتی درحرکت به‌سوی شفافیت و عدالت گردد.

به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی
جنبش عدالت‌خواه دانشجویی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top