تاریخ انتشار: شنبه 1397/02/08 - 11:30
کد خبر: 264373

صدور مجوز سوال‌برانگیز به یک برنامه فرهنگی در دانشگاه شهید چمران اهواز؛

دعوت از شاعری که سگش را دختر خود می‌نامد! +عکس

دعوت از شاعری که سگش را دختر خود می‌نامد! +عکس

آنچه باعث تعجب از صدور مجوز برای برگزاری این برنامه می‌شود این نکته است که این شاعر هرچند برای یک برنامه فرهنگی دعوت شده اما تصاویر منتشرشده از وی در برخی از صفحات فضای مجازی نشان‌گر آن است که این شاعر هرگز تقیدی به رعایت ساده‌ترین آداب حضور در فضای مجازی ندارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با وجود اینکه برنامه‌های تدارک‌دیده شده تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، کانون‌ها و سایر نهادهای دانشجویی باید پیش از برگزاری به تصویب شورای فرهنگی دانشگاه‌ها برسد و مشخصا از معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها مجوز برگزاری برنامه اخذ شود، با این حال بعضا در برخی از دانشگاه‌ها شاهد برگزاری برنامه‌ها و حضور افرادی هستیم که بسیار عجیب و به دور از شان ساحت دانشگاه است و در عین حال این برنامه‌ها با مجوز معاونت فرهنگی برگزار می‌شود.

* صدور مجوزی سوال‌برانگیز در دانشگاه شهید چمران
مطابق برنامه منتشرشده، قرار است امروز برنامه‌ای تحت عنوان «مفرد مونث» که به نقد و بررسی شعر زنانه می‌پردازد در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شود. در این برنامه که توسط انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز و با مجوز معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار خواهد شد، از آنا لمسو به عنوان مهمان ویژه برنامه دعوت شده است و مطابق برنامه قرار است علاوه بر مهمان برنامه دیگر شاعران استانی نیز در این مراسم به شعرخوانی بپردازند.

فارغ از محتوای اشعار سروده‌شده توسط شاعر مدعو این برنامه، آنچه باعث تعجب از صدور مجوز برای برگزاری این برنامه می‌شود این نکته است که این شاعر هرچند برای یک برنامه فرهنگی دعوت شده اما تصاویر منتشرشده از وی در برخی از صفحات فضای مجازی نشان‌گر آن است که این شاعر هرگز تقیدی به رعایت ساده‌ترین آداب حضور در فضای مجازی ندارد و تصاویری متعددی با پوشش نامناسب از خود منتشر کرده است.

وی همچنین تصاویری از خود در کنار سگی که آن را دختر خود می‌خواند(!) منتشر کرده است!

* ملاک مجوز دادن به برنامه‌ها چیست؟
عقل حکم می‌کند که پیش از آنکه به برگزارکننده برنامه خرده گرفته شود باید از معیارها و ملاک‌های برخی از مسئولین معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره صدور مجوز برای این برنامه سوال پرسید و اینکه آیا آنها صرف اطلاع از نام برنامه، اقدام به صادر کردن مجوز کرده‌اند و یا با کنکاش و دریافت اطلاعات بیشتر درباره محتوای برنامه و مهمان مدعو آن تصمیم نهایی را درباره برگزاری یا عدم‌برگزاری برنامه مذکور گرفته‌اند.

در هر صورت صدور مجوز برای برگزاری این برنامه با اعتراض برخی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز همراه بوده است و این دانشجویان با توجه به سوابق مهمان برنامه نگرانی خود را از برگزاری آن ابراز کرده‌اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در ساعات باقی‌مانده تا آغاز برنامه مذکور، مجوز صادرشده لغو می‌شود و یا باید شاهد اتفاقات دیگری باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/02/12 - 22:36

بابا مشکل از اموزش و پرورش و کتابهای درسی است. زمان ما اثار قدما بود، سعدی، حافظ، ... . در بعد از انقلاب اشعار کسانی را یاد دادند که به زعم خودش نسبشان به فاحشه ایی از بخارا میرسد. واقعا اینکه گفته سگش دخترش هست خیلی خوبه، چون هنوز مثل غربی ها با سگش ازدواج نکرده.
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top