تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/09 - 11:23
کد خبر: 264495

جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌ها؛

کدام دانشگاه‌ها ترم تابستان سال ۹۷ را برگزار می‌کنند؟ +جدول

شرایط برگزاری ترم تابستان در همه دانشگاه‌های کشور فراهم نیست و معمولا چندین دانشگاه در اقصی نقاط کشور مجری برگزاری ترم تابستان می‌شوند و دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور با توجه به رشته و مسافت و سایر مسائل، بهترین دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برگزاری ترم تابستان توسط دانشگاه‌های سراسر کشور با وجود اخذ شهریه‌های سنگین، معمولا با استقبال دانشجویان مواجه می‌شود. شاید بتوان گفت دو دسته از دانشجویان مخاطبان اصلی ترم تابستان هستند، دسته اول دانشجویانی هستند که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در ترم‌های گذشته تعداد واحدهای پاس شده خود را به حدنصاب برسانند و تصمیم دارند با ثبت‌نام در ترم تابستانی به گونه‌ای جبران مافات کنند. دسته دیگر اما شرایطی کاملا متفاوت دارند و درواقع تلاش زیاد و موفقیت آنها در ترم‌های گذشته باعث می‌شود تشویق به حضور در ترم تابستان شده تا بتوانند واحدهای باقی‌مانده را با سرعت بیشتری طی کنند و به مقاطع بالاتر راه پیدا کنند. 

لازم به ذکر است، تعدادی از دانشجویان با مراجعه به ادمین کانال خبرنامه دانشجویان ایران، خواستار توضیحاتی درباره جزئیات ترم تابستانی بودند که در همین راستا توضیحاتی پیرامون این ترم در ادامه آمده است.

خبر تکمیلی// جزئیات کامل برگزاری ترم تابستان در ۲۵ دانشگاه کشور در ادامه آمده است:

*** شهریه ترم تابستانی چقدر است؟
یکی از مهمترین معیارها و ملاک‌های دانشجویان برای حضور یا عدم‌حضور در ترم تابستانی دانشگاه‌ها میزان شهریه آن است. میزان شهریه در دانشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است، برای مثال دانشگاه فسا اخیرا جدول شهریه ترم تابستان 97 را منتشر کرده است و براین اساس این دانشگاه مبلغ 183 هزار تومان به عنوان شهریه ثابت، مبلغ 15 هزار تومان بابت هزینه هر واحد دروس عمومی، مبلغ 24 هزار تومان به بابت هزینه هر واحد دروس پایه و 30 هزار تومان بابت هزینه هر واحد دروس تخصصی اخذ خواهد کرد. بنابراین اگر دانشجویی در ترم تابستانی دانشگاه فسا شرکت کند و مجموعا 6 واحد درسی(2 واحد عمومی، 2 واحد پایه و 2 واحد تخصصی) اخذ نمایند با احتساب شهریه ثابت این دانشگاه، در مجموع باید شهریه بالغ بر 320 هزار تومان بابت شهریه ترم تابستانی پرداخت نماید.

همچنین برای اطلاع از جزئیات شهریه دانشگاه‌ها در ترم تابستان سال گذشته(سال 96) می‌توانید روی کادر زیر کلیک کنید:

*** کدام دانشگاه‌ها در سال 97 ترم تابستانی برگزار می‌کنند؟
شرایط برگزاری ترم تابستان در همه دانشگاه‌های کشور فراهم نیست و معمولا چندین دانشگاه در اقصی نقاط کشور مجری برگزاری ترم تابستان می‌شوند و دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور با توجه به رشته و مسافت و سایر مسائل، بهترین دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

در ادامه اسامی دانشگاه‌هایی که تاکنون جهت برگزاری ترم تابستان اعلام آمادگی کرده‌اند را مشاهده می‌کنید:

* اطلاعیه دانشگاه پیام نور درباره ترم تابستان 97
دانشگاه پیام نور نیز با صدور اطلاعیه‌ای از جزئیات ترم تابستان 97 این دانشگاه خبر داد. مطابق این اطلاعیه، فرآیند ثبت‌نام و انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور از 23 تیرماه سال جاری آغاز شده و امتحانات این ترم از 27 مرداد آغاز خواهد شد.

در ادامه تقویم ترم تابستان 97 دانشگاه پیام نور آمده است:

* اطلاعیه دانشگاه سمنان درباره ترم تابستان 97
معاونت آموزشی دانشگاه سمنان طی اطلاعیه‌ای که در سایت این معاونت منتشر شده است، شرایط مهمانی ترم تابستان 97 را اعلام کرده است و بدین ترتیب آن دسته از دانشجویانی که قصد اخذ مهمانی در یکی از دانشگاه‌های کشور را دارند باید مطابق دستورالعمل مندرج در این اطلاعیه درخواست خود را ثبت کنند. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه دانشجویان متقاضی مهمان در ترم تابستان 97 می‌رساند که نسبت به تکمیل فرم تعرفه مهمانی انتخاب واحد تابستان 97 مطابق راهنمای ذکر شده در پیشخوان سایت گلستان از تاریخ چهارشنبه مورخ 19/3/97 لغایت چهارشنبه 27/3/97 اقدام نموده و حداکثر تا تاریخ 27/3/97 به اداره کل امور آموزشی دانشگاه(امور مهمان و انتقال) ارائه نمایند.

همچنین تاکید شده است که دانشجویان متقاضی ترم تابستانی در سایر دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم مجاز هستند حداکثر یک درس از دروس پایه، اصلی، تخصصی یا اختیاری(باتوجه به شرایط اختصاصی که توسط گروه‌ها و دانشکده‌ها اعلام شده) و فقط یک درس 2 واحدی از گروه معارف را به همراه دروس عمومی حداکثر تا سقف 6 واحد اخذ نمایند.

* جزئیات ترم تابستان 97 دانشگاه فسا:
طبق اطلاعیه منتشرشده، دانشگاه فسا در ترم تابستان 97 میزبان دانشجویان متقاضی این ترم خواهد بود و در این زمینه جدول تقویم ترم تابستانی و همچنین شهریه آن را منتشر کرده است که در ادامه آمده است.

ثبت‌نام مقدماتی

11 الی 12 تیر 97

ثبت‌نام اصلی

16 الی 17 تیر 97

شروع کلاس‌ها

23 تیرماه

پایان کلاس‌‏ها

31 مردادماه

تاریخ آزمون‎های پایان‏ترم

3 الی 7 شهریور

تقویم آموزشی ترم تابستان 97 دانشگاه فسا

شهریه ثابت

182 هزار و 900 تومان

شهریه متغیر هر واحد درسی عمومی

14 هزار و 600 تومان

شهریه متغیر هر واحد درسی پایه

24 هزار و 100 تومان

شهریه متغیر هر واحد درسی تخصصی

30 هزار و 400 تومان

شهریه ترم تابستان 97 دانشگاه فسا

لازم به ذکر است، ترم تابستان 97 در بسیاری دیگر از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد با این وجود به دلیل اینکه تاکنون اطلاعیه‌ای در این باره منتشر نکرده‌اند از ذکر نام آنها خودداری کرده‌ایم و در روزهای آینده و همزمان با انتشار اطلاعیه در سایت‌های این دانشگاه‌ها، در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

«خبرنامه دانشجویان ایران» سال گذشته لیست کاملی از 33 دانشگاهی که ترم تابستان 96 را برگزار کردند را منتشر کرد که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فاطمه
1397/03/27 - 06:40

باسلام و تشکر از اطلاعات خوبتون
دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم ترم تابستان ارائه میدهد!به لیستتون اضافه کنید:)
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top