تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/09 - 12:22
کد خبر: 264507

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد؛

پشت پرده ایجاد بازار سیاه تجهیزات پزشکی

نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تامین ۲۸۷ میلیون دلار نیاز واردکنندگان تجهیزات پزشکی بر سایر بخش‌های وزارت بهداشت ارجحیت دارد بر ضرورت همکاری دولت در جهت ممانعت از بازار سیاه تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، اصغر سلیمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به مکاتبه وزیر بهداشت با معاون اول رئیس جمهور برای تعیین تکلیف تعدادی از واردکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی که تاکنون به صورت تعهدی کالا وارد کرده‌اند، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نمی‌توان گفت که به خودکفایی رسیده‌ایم چرا که تا رسیدن به اهداف تعیین شده هنوز فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون تولیدکنندگان داخلی تجهیزات پزشکی می‌توانند تنها بخشی از نیاز وزارت بهداشت را برطرف کنند، بنابراین باید بخش دیگری از تجهیزات مورد نیاز از خارج از کشور وارد شود تا در پی آن بتوان با هزینه کمتری به ارائه خدمات پرداخت.

سلیمی در مورد بخش دیگری از این نامه که به ضرورت تخصیص ارز و تسویه حساب ثبت سفارشات به این دسته از تامین کنندگان از سوی دولت تا سقف 287 میلیون دلار تاکید دارد، افزود: قطعا اگر مبلغ 287 میلیون دلار اعتباراتی که وزارت بهداشت برای تامین نیاز این بخش اعلام کرده است، تامین نشود، هم منجر به کمیاب شدن تجهیزات پزشکی شده و هم بر افزایش نرخ آن تاثیر خواهد داشت که به دنبال آن شاهد ایجاد بازار سیاه نیز خواهیم بود.

وی یادآورشد: بی‌تردید تجهیزات پزشکی به این دلیل که با جان افراد در ارتباط بوده و یکی از اهداف دولت نیز تامین سلامت عمومی است بنابراین باید روند تحقق مطالبات وزارت بهداشت در این حوزه تسریع یابد تا مانعی در مسیر ارائه خدمات به بیماران ایجاد نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به اینکه آیا دولت که سال گذشته قادر به پرداخت مطالبات وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامتنبود می‌تواند این میزان اعتبارات را به واردکنندگان تجهیزات پزشکی پرداخت کند تصریح کرد: قطعا تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان تجهیزات پزشکی بر پرداخت سایر اعتبارات تعیین شده برای وزارت بهداشت ارجحیت دارد، چرا که در پی بی‌توجهی به این مهم سلامت مردم به طور جدی در معرض خطر قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توان امیدوار بود که دولت در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top