تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/11 - 09:16
کد خبر: 264701

نگاهی به نمایشگاه کتاب سی و یکم؛

از «رهش» امیرخانی تا «لحظه‌های انقلاب» محمود گلابدره‌ای در مصلی

از «رهش» امیرخانی تا «لحظه‌های انقلاب» محمود گلابدره‌ای در مصلی

«رهش» که سال گذشته صف طویلی از خریدارانش مقابل نشر افق شکل گرفته بود، شاید یکی از مهمترین کتاب هایی باشد که در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد؛ کتابی که علی رغم فضای کاملا متفاوت با سایر آثار این نویسنده، باز هم توانست اقبال عمومی را به خود جلب کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها دیگر راه اندازی کمپین برای موضوعات مختلف به امری بدیهی تبدیل شده؛ کمپین هایی که گاه به دلیل وقوع یک اتفاق راه می افتند و گاه به دلیل نزدیک‌ شدن برگزاری یک رویداد؛ کمپین #کتاب_بازی۹۷ یکی از همین کمپین ها است که با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب در فضای مجاری راه افتاده و اعضای آن به معرفی بهترین کتابی که خوانده اند، می پردارند؛ کمپینی که به بازدیدکنندگان این نمایشگاه کمک می کند تا بهترین کتاب را از میلیون ها اثر عرضه شده در مصلی پیدا کنند؛  در این گزارش شده علاوه بر معرفی برخی آثار این کمپین، پراستقبال ترین وتاره تربن آثار صنعت نشر کشور در سال گذشته نیز معرفی شوند.

«رهش» رضا امیرخانی که سال گذشته صف طویلی از خریدارانش مقابل نشر افق شکل گرفته بود، شاید یکی از مهمترین کتاب هایی باشد که در نمایشگاه  امسال عرضه خواهد شد؛  کتابی که علی رغم فضای کاملا متفاوت با سایر آثار این نویسنده، باز هم توانست اقبال عمومی را به خود جلب کند و قطعا امسال در نمایشگاه کتاب نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

«قهوه سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین نیز که سال گذشته از سوی نشر نیماژ منتشر شد نیز توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند؛ کتابی که تنها در دو ساعت چاپ اولش تمام شد و مردم در جشن امضای دوم این اثر هفت ساعتی منتظر ماندند؛ رمانی که در اصل اولین اثر معین به شما می رود ولی انتشار بخش هایی از آن پیش از چاپ اثر در فضای مجازی باعث استقبال بی نظیر از آن شده بود.

«عشق و چیزهای دیگر» مصطفی مستور نیز یکی دیگر از آثاری است که ستل گذشته از سوی انتشارات چشمه وارد بازار نشر کشور شد؛ اثری که فصل‌های کوتاهی دارد و کوتاهی فصل‌ها و شیوه من روایت و مملوس بودن اتفاق‌هایی که در این اثر بازگو شده،آن را خوش‌خوان کرده است.

شاید در نظر اول بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب به دنبال رمان با ژانرهای مختلف هستند؛ اما کم نیستند علاقه مندانی که به خاطر  آثار منتشر شده در حوزه شعر به مصلی می آیند.

مجموعه رباعی «راهبندان» اثر میلاد عرفانپور که از سوی انتشارات شهرستان ادب راهی بازار نشر شده ۶۵ رباعی دارد، رباعی هایی که این اثر را جزو پرفروش های سال گذشته کردند و طبیعتا امسال نیز یکی از آثار پرفروش این ناشر در نمایشگاه کتاب خواهد بود.

از آثار جدیدی که سال گذشته روانه بازار شدند که بگذریم؛ آثاری هستند که چند سالی است نویسندگان شان گوی سبقت را از دیگران هم صنفی های خود ربوده اند؛ آثاری مانند «نامیرا» نوشته صادق کرمیار یا «لم یزرع» محمدرضا بایرامی، «پنجشنبه فیروزه ای» سارا عرفانی، «چراغ ها را من خاموش می کنم» رویا پیرزاد و یا «پاییز فصل آخر سال است» نوشته نسیم مرعشی؛ آثاری که در نمایشگاه کتاب یکی و دو سال اخیر علاقه مندان زیادی را به غرفه هایی که ناشران شان در انجا مستقر بودند، کشانده اند و قطعا امسال نیز همین روند ادامه خواهد داشت.

نگارنده در اول گزارش از ایجاد کمپین #کتاب_بازی۹۷ سخن گفت، کمپینی که اعضای آن ثابت کردند تازگی آثار به تاریخ اولین چاپ آن نیست و هنوز هم کتاب هایی مثل «لحظه های انقلاب» نوشته محمود گلابدره ای، «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» محمدرضا بایرامی، «پدر، عشق، پسر» سیدمهدی شجاعی و یا «یک عاشقانه آرام» نادر ابراهیمی به همان تازگی چاپ اول هستند و هنوز مشتاقان زیادی دارند.

 * گزارش از زهرا رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top