تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/11 - 11:19
کد خبر: 264713

وزیر آموزش‌ و پرورش در جمع خبرنگاران:

زمان انتشار دفترچه استخدامی آموزش‌ و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت همه دستگاه ها را مکلف کرده است که از پیام رسان داخلی استفاده کنند و ما نیز در آموزش‌ و پرورش طی دو بخشنامه به توجیه مدیران پرداختیم و پیگیری می کنیم که تمام ارتباطات اداری از پیام رسان خارجی قطع شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت همه دستگاه ها را مکلف کرده است که از پیام رسان داخلی استفاده کنند و ما نیز در آموزش‌ و پرورش طی دو بخشنامه به توجیه مدیران پرداختیم و پیگیری می کنیم که تمام ارتباطات اداری از پیام رسان خارجی قطع شود.

وی در خصوص آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش گفت: پیگیر هستیم و دوستان در سازمان سنجش درتلاشند تا دفترچه در هفته آینده منتشر شود.

بطحایی درباره مصوبه حذف آزمون در مدارس ابتدایی گفت: حذف ازمون های دوره ابتدایی در حال اجراست و نشانه های خوبی در بین خانواده ها و مجامع علمی دیده می شود.

وی ادامه داد: در خصوص ازمون سمپاد متوسطه اول، منتظر امضای مصوبه توسط رئیس جمهور هستیم و تکلیف تا 3 یا 4 روز آینده مشخص می شود.

بطحایی در خصوص مستثنی شدن آموزش و پرورش از قانون خدمات کشوری گفت: در این خصوص موضوع جدی در دولت مطرح نیست اما بخش‌هایی از قانون خدمات مدیریت کشوری بر اساس طرحی که در مجلس در دست بررسی است، تغییر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر این تغییر انجام شود،  آیا به نفع معلمان خواهد بود؟»، افزود: مجلس به دنبال این است که پرداخت‌ها متناسب با شایستگی‌ها انجام شود اما ویژگی‌ها و مختصات این طرح تا قبل از تصویب، قابل تبیین نیست و وقتی تصویب شد می‌توان نظر داد.

* تهیه طرح تقویم آموزشی با همکاری سازمان گردشگری
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییر تقویم آموزشی گفت: تغییر تقویم آموزشی جزو ضرورت‌هاست چرا که شرایط اقلیمی و آب و هوایی در نقاط مختلف کشور موجب می‌شود که با مشکلاتی در آموزش مواجه شویم.

وی افزود: به دنبال ایجاد انعطاف در تقویم آموزشی هستیم، منتها شروع و پایان سال تحصیلی در قانون مشخص است؛ البته با سازمان گردشگری در این خصوص کار مشترکی را در دست تهیه داریم و با نمایندگان مجلس در حال رایزنی هستیم تا تا بتوانیم فرصتی در میان سال تحصیلی به مدت حداکثر ۲ هفته ایجاد شود و سال تحصیلی در ابتدا و انتها تغییراتی داشته باشد.

بطحایی در پاسخ به این پرسش که «چرا هنوز دانشگاه فرهنگیان با سرپرست اداره می‌شود؟»، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که کمیته بررسی صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت، بر اساس پیشنهاد کتبی بنده و وزیر علوم، صلاحیت آقای خنیفر مورد بررسی و تأیید  قرار گرفت و فکر می کنم در یکی، دو هفته آینده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نهایی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top