تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/02/12 - 11:36
کد خبر: 264762

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خطاب به وزیر خارجه:

آقای ظریف! فرصتی را برای دیدار با دانشجویان امیرکبیر اختصاص می‌دادید

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خطاب به ظریف اعلام کرد: به جای رفتن به سالنی که دانشجویان در آن جایی ندارند فرصتی را برای ارتباط نزدیک با آحاد دانشجویان امیرکبیر اختصاص می‌دادید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی نامه‌ای خطاب محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با حضور وی در این دانشگاه اعلام کرد: انتظار می‌­رود مواضع جمهوری اسلامی در سطح بین المللی که متولی آن وزارت تحت مدیریت شما است مطابق با آرمان‌های انقلاب باشد. این درحالی است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با قدرت های بین‌المللی گاهی بر مواضع انقلابی خود پافشاری نکرده و به سازش روی می آورد.

کار آمریکا ایجاد ناامنی است؛ هرجا آمریکایی‌ها در این سالها پا گذا شتند، ناامنی ایجاد کردند. در هر نقطه‌ای -چه نقطه غرب آسیا که ما هستیم، چه در نقاط دیگر عالم؛ هرجا که رفتند- ایجاد ناامنی کردند؛ یا جنگ داخلی راه انداختند، یا برادرکُشی راه انداختند، برای مردم بدبختی آوردند هرجا که رفتند. برای همین هم هستت که جای پای آمریکا در منطقه غرب آسیا باید برچیده بشودد؛ آمریکایی‌ها بایستتی از منطقه غرب آسیا بیرون بروند؛ آن که باید پایش قطع بشود از اینجا، آمریکا است، نه جمهوری اسلامی. جمهوری اسلامی خود ما هستیم، ما اهل اینجاییم، خلیج فارس خانه ما است، غرب آسیا خانه ما است، اینجا خانه ما است؛ شما بیگانه‌اید، شما از راه دور آمده‌اید، شما اهداف خباثت‌آمیز دارید، شما می‌خواهید فتنه ایجاد کنید، شما باید بروید. و بدانید آمریکاییها و بقیّه کسانی که مثل آنها هستند از این منطقه پایشان قطع خواهد شد. (رهبر معظم انقلاب)

جناب آقای ظریف

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بر مبنای احقاق حقوق مظلومان و مستضعفان هرکجای جهان از ظالمان و مستکبران شکل گرفت که نمود سیاسی-اجتماعی آن، مقابله با استبداد داخلی و استکبار در هر نقطه­ عالم بوده است. در پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی وظایف بسیج دانشجو و طلبه تشکیل هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان بیان شده است.

در گفتمان انقلاب اسلامی مهم‌ترین مسئله جهانی مسئله ظلم آشکار به مردم فلسطین است. وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی تحت هدایت شما در برابر انتقال پایتخت رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به قدس و راهپیمایی بازگشت فلسطینیان در کنار ظلم هرروزه به مردمان مظلوم فلسطین چه اقدام راهگشایی انجام داده است؟

یادآوری می‌کنیم که طبق بیانات رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و امام (ره) هیچگاه دولتی به نام اسرائیل وجود خارجی نداشته است که بخواهد پایتخت داشته باشه و بخواهد آن را به قدس شریف منتقل کند. تصاویر نسل‌کشی در میانمار را نمی‌توان حتی نگاه کرد، برای برادرانمان چه کرده‌ایم؟ با برچیده شدن دست آمریکا در سوریه با شکست داعش استراتژی دولت باید به گونه‌ای باشد که به کمک مردم سوریه رد پای آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی از کشورشان محو شود. فاجعه انسانی در حال وقوع در کشور یمن روح هر انسان آزاده‌ای را می‌آزرد آیا هرآنچه که از دستمان بر‌می‌آمده برای حل بحران یمن از طریق گفتگوهای بین المللی و کمک های انسان دوستانه انجام داده‌ایم؟

بازی کردن عربستان در نقش گاو شیرده آمریکا با خرید تسلیحات نظامی و ایجاد ناامنی در منطقه و ... مسئله‌ای بوده است که دولت جمهوری اسلامی باید در مقابل آن موضع‌گیری اصولی می‌کرد. شاید بازخوانی دوباره مواضع امام عزیزمان، مواضع اصولی ایشان را برای همگان واضح‌تر کند. خوب است امروز و پس از گذشت پنج سال گزارشی از اقدامتتان در زمینه احقاق حقوق مسلمانان و مظلومان جهان بدهید.

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال جنگ‌طلبی و تسلط به کشورهای منطقه و جهان نبوده‌است و هرگاه به مسئله‌ای وارد شده­، به خواست خود مردم آن کشور بوده ولی از آنجا که در منطقه­ای قرار گرفته‌ایم که همواره چشم کشورهای استعمارگر به ذخایر عظیم آن بوده و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی جمهوری اسلامی قدرت و ثروت پوشالی آنان را تهدید می­کرده و می‌کند تجربیات بسیارمان در این چهل ساله‌ پس از انقلاب از قبیل هشت سال جنگ تحمیلی، پشتیباتی ابرقدرت‌ها از منافقین و مزدوران داخلی و ... این ضرورت را ایجاب می­کند که قدرت بازدارندگی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانیم و از آن با همه وجود دفاع کنیم.

انتظار می‌­رود مواضع جمهوری اسلامی در سطح بین المللی که متولی آن وزارت تحت مدیریت شما است مطابق با آرمان‌های انقلاب باشد. این درحالی است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با قدرت های بین‌المللی گاهی بر مواضع انقلابی خود پافشاری نکرده و به سازش روی می آورد.

اخیرا موضع‌گیری‌های جنابعالی در رابطه با منطقه و روابط حاکم بر آن به گونه‌ای بوده است که از جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تعبیر گردیده، آقای دکتر، قدرت منطقه‌ای؟ انشاءالله که این برادران کوچکتان دچار کج فهمی شده باشند و منظور جنابعالی از تعبیر قدرت منظقه‌ای رفتار ابرقدرت‌های استعمارگر جهان و برخی سرسپردگان منطقه‌ای آنان نباشد که این با منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلابی ملت بزرگ ایران تفاوت‌های بنیادین دارد. قدرت‌ها همواره به دنبال کسب قدرت به هر طریق ممکن و استعمار و بهره‌کشی از کشورهای مستضعف عالم دارند حال آنکه منطق جمهوری اسلامی در سطح جهانی کمک و حمایت از مظلومان عالم است.

همچنین در موضع‌گیری‌های مرتبط با قدرت بازدارنده موشکی نیز وزارت‌ امورخارجه به گونه ای عمل کرده که کشورهای غربی به خود جرئت به پیش‌کشیدن بحث «مذاکرات موشکی» را داده­‌اند، جناب آقای وزیر، شما به عنوان عضوی از شورای عالی امنیت ملی کشور جدا به اهمیت و جایگاه صنعت دفاعی موشکی در تامین امنیت کشور و به طور کل محور مقاومت آگاه نیستید؟ اگر طرف‌های بیگانه از این واقعیت غافل‌اند شما که می‌دانید ملت انقلابی ما هیچگاه بر سر حقوق مسلم خود مذاکره نمی‌کند.

ای کاش حالا که به دانشگاه، خانه دانشجویان، آمده‌اید به جای رفتن به سالنی که دانشجویان در آن جایی ندارند فرصتی را برای ارتباط نزدیک با آحاد دانشجویان امیرکبیر، این مدیران فردای کشور، اختصاص می‌دادید. جناب آقای وزیر! در این پنج سال که از مسئولیت شما در رأس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد کمتر دیده و شنیده‌ایم که پای صحبت‌های دانشجویان پیرامون مسائل بین‌المللی بنشینید؛ امروز که با توجه به شیب فزاینده­ی تغییرات منطقه‌ای و جهانی، مطابقت مواضع دیپلماتیکمان با آرمان­های اصیل انقلاب اسلامی نیاز به مراقبت جدی دارد، آیا مطالبه این فرزندان جوان خمینی برای آنکه پای حرفشان بنشینید و به دغدغه‌های جوانان دانشجوی انقلابی در اصلی­ترین مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی گوش دهید تا مبادا تجربه تلخ اعتماد به قدرت های پوشالی در برجام دوباره تکرار شود خواسته‌ای گزاف است؟

آقای دکتر! یادآوریش گرچه سخت است اما خالی از لطف نیست که همکلاسی‌های دیروزمان چهارسال پیش و در اوج مذاکرات هسته‌ای علم انتقاد سازنده و تحلیل برجام را بلند کرده بودند، در برابر مجلس تحصن کردند، برنامه برگزار کردند و... و در برابر همه اینها واکنش شما و بقیه مسئولان دولتی چه بود؟ کاش حرف‌هایشان را حداقل گوش می‌دادید. گفتنی زیاد داریم و مجال کم، امید که وقتی را به ما دلبستگان انقلاب اسلامی اختصاص بدهید تا حرف‌هایمان را بدون واسطه مستقیم با شما در میان بگذاریم.

انشاءالله که تجریه‌های تلخ گذشته دوباره در قامت مذاکرات دیگری تکرار نشوند و بتوان از آن‌ها عبرت گرفت نه آنکه مصداق دوبار گزیده شدن از یک سوراخ باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top