تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/02/13 - 09:29
کد خبر: 264801

در قالب چالش #کتاب_بازی۹۷ صورت گرفت؛

ابتکار جالب دانشجویان برای معرفی کتاب‌هایی که ارزش خواندن دارند

ابتکار جالب دانشجویان برای معرفی کتاب‌هایی که ارزش خواندن دارند

چند روایت از زندگی امام موسی صدر که شنیدنش از زبان آشنایان و نزدیکانش شیرینی خاص خود را دارد و بیشتر به جنبه‌های خانوادگی زندگی وی پرداخته است. این کتاب برای شناخت امام موسی صدر کافی نیست ولی نخواندن آن هم جز ضرر نیست

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با آغاز نمایشگاه کتاب پویش معرفی کتاب در فضای مجازی امسال رنگ و بوی دیگری را رقم زد. پویشی که  کاربران اینستاگرام با معرفی کتاب های مورد علاقه خود، با دعوت از دوستان خود، آنها را نیز وارد این «چالش» می کنند، در گزارش قبلی(اینجا) به معرفی چند کتاب معرفی شده در این پویش پرداختیم و در این گزارش نیز سعی داریم دیگر کتاب های معرفی شده توسط دانشجویان را به اشتراک گذاریم.

amirhosseindarabi یکی از کاربران با معرفی سه کتاب مورد علاقه خود نوشته است: دوستان عزیز انجمن اسلامی دانشگاه سمنان طرح خوبی را توی این روزایی که به نمایشگاه کتاب نزدیک میشیم شروع کردند که لذت  کتاب های خوبی را که خوانده ایم، با هشتگ  کتاب بازی۹۷ با هم به اشتراک بذاریم.

کتاب اول:  پینگ پنگ
کتاب «پینگ پنگ» مجموعه مصاحبه‌های کوتاه امید مهدی‌نژاد با کسانی که می شناسیم مانند رضا امیرخانی، محمدحسین جعفریان، محمدرضا زائری و . . . و بدمان نمی‌آید به چالششان بکشیم و بیشتر ازشان بدانیم.اگر خوشتان آمد کلیپ های پینگ پنگ برنامه 180درجه مهدی نژاد با کسانی مثل وحید یامین پور و کامران دانشجو و . . . هم شاید برایتان جالب باشد.

کتاب دوم:  هفت روایت خصوصی
چند روایت از زندگی امام موسی صدر که شنیدنش از زبان آشنایان و نزدیکانش شیرینی خاص خود را دارد و بیشتر به جنبه‌های خانوادگی زندگی وی پرداخته است.
این کتاب برای شناخت امام موسی صدر کافی نیست ولی نخواندن آن هم جز ضرر نیست . . .

کتاب سوم:  سر دلبران
اطاله کلام نکنم، اگر به مفهوم گذشتن خر از پل در زندگی اعتقاد ندارید این کتاب را بخوانید ..

پ.ن طور: وقت داشتید هشتگ «#چند_سی_سی_کتاب» رو توی قسمت کتابخانه سایت خبرنامه دانشجویان ایران سرچ کنید و معرفی کتاب های استاد گیوه چیان رو مطالعه کنید؛ امسال سومین سالی بود که برای عید نوروز کتاب معرفی میکرد . . .

iamnazaanin یکی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی این چهار کتاب را برای علاقه مندان به کتاب معرفی کرده است:

میگه مثه اینکه کتاب معرفی کن واسه #کتاب_بازی۹۷به شدت جذاب بود

#چراغها_را_من_خاموش_میکنم
#جزازکل
#قهوه_سرد_آقای_نویسنده
#عقاید_یک_دلقک
توجه کنین به اینا بشینین مثه آدم کتاب بخونین

رضا مشتاقی نیز می نویسد: نظر به نزدیکی ایام الله برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، سه کتاب معرفی کنیم... دستور است و ناگزیریم از امتثال امر؛ و الا کوری چگونه عصاکش بینایان شود و مبتلایی چرا دیگران مبتلا کند؟

اول- مشرف که شدید، "#کآشوب" انتخاب اول‌تان باشد. چه کتابی است که از ما، که هنری نیست، از دلبران دلبری کرده است. زیاده جسارت است و در باقی انتخاب‌های‌تان از نشر اطراف دخالت نمی‌کنم. احساسی می‌گویدم هر چه از این دوستان رسد نیکوست.

دوم- مسیرتان به سوره‌ی مهر اگر افتاد، #گچ_پژ ِ را بردارید و ورق بزنید. خوش‌تان می‌آید‌. بعدا که کامل خواندید و خیلی خیلی بیشتر خوش‌تان آمد، نگارنده‌ی این سطور را از دعای خیر و هدایای مادی و معنوی و قِیمی و مِثلی فراموش نکنید. تا از سوره‌ی مهر بیرون نیامده‌اید، یک ضد پیشنهاد هم بدهم. #خاطرات_سفیر را از روی توصیه و ولایتمداری و جوِ #پرفروش‌ترین_کتابِ این روزها نخرید‌. ورق بزنید و اگر دیدید می‌توانید کتابی را که از آغاز تا پایان محاوره نگاشته شده و به وبلاگ‌نوشته بیشتر می‌ماند تا کتاب تحمل کنید، آن وقت بخریدش‌.

سوم- به #شهرستان_ادب هم اگر رفتید، که بروید لطفا، و توانستید از #کتاب_قاف نازنین چشم بگیرید، "#رودخوانی" محمدمهدی سیار انتخاب خوبی برای شعر خواندن است... با اشعاری گاه باورنکردنی افسون‌گر و سحرآمیز ...

طرح جلد مزخرفش را به محتوای درونش ببخشید ضمنا...

میکائیل دیانی هم نوشت: البته که من متخصص نیستم و باید کسانی که کتاب‏خوان حرفه ای هستند به دیگران توصیه کنند اما قدر بضاعت خودم می گویم.

#یک_عاشقانه_آرام
توصیه ی کلی ام در داستان این است که #نادر_ابراهیمی بخوانید اما بصورت خاص یک عاشقانه آرام را فراموش نکنید؛ نادر ابراهیمی در عین عاشقانه نوشتن، مصلحانه می نویسد و عین مصلحانه نوشتن؛ در نثرش مبارزه موج می زند.

#لحظه_های_انقلاب
رمان دیگری که پیشنهاد می دهم؛ لحظه های انقلاب از #محمود_گلاب_دره_ای است که به شکل گزارش نویسی و به معنای واقعی تلفیقی از روایت و قصه نویسی دارد و نکته قوی که در این کتاب مشاهده می شود نزدیک بودن به واقعیات است. این کتاب مستند گونه ای است از لحظه های اسطوره ای انقلاب مردم ایران که نویسنده با تمام گوشت و خون و عصب خود شخصا آزموده است. نویسنده سعی کرده با حفظ امانت و صداقت، تا آنجا که خود ناظر عینی حوادث بوده وقایع انقلاب را نقل کند.

#رودخوانی و #راهبندان
در شعر کلا #محمدمهدی_سیار و #میلاد_عرفانپور را دوستم دارم و این دو کتاب رودخوانی و راهبندان که ناشر آنها #شهرستان_ادب است کتاب هایی است که می توانید از خواندن آنها لذت ببرید.

#امر_روزمره_در_جامعه_پساانقلابی
آنهایی که به مسائل اجتماعی علاقه مندند این کتاب برایشان واقعا جذاب است. #عباس_کاظمی در هر بخش کتاب از طریق اشیاءِ موجود در زندگی شهروندان و از خلال روزمرگی‏های افرادِ جامعه به تحلیل های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دست زده است.

محسن تاجیک نژاد نیز نوشت:اینکه چالش هایی مثل#کتاب_بازی۹۷ و امثالهم تا چه حد توی فضای عمومی جامعه تاثیر داره و داشتن توقع اینکه سرانه مطالعاتی از حالت فعلی تکانی بخوره یا نه را خیلی نمیدونم ولی به نظرم همین معرفی و آشنایی با کتاب از طرف رفقا و دوستان نزدیک به عنوان کف انتظارات بد نیست.

منِ او
رضا امیرخانی؛ نام آشناترین رمان نویس کشور و به نظرم من «منِ او» بهترین رمان اوست. صفحات ابتدایی مبهم و نامفهوم است و هر چه داستان «منِ او» جلوتر می رود جذاب تر می شود و به نقطه اوج خود می رسد.

روی ماه خداوند را ببوس
«خدا هست یانه؟؟ مسئله این است!» سوال و احتمالا جواب هایی که مصطفی مستور به بهترین شکل و در قالب یک رمان صد و خورده ای صفحه ای نگاشته. مطمئمنا خواندن روی ماه خداوند را ببوس بیشتر از یک عصر جمعه زمان نمی برد.

سه گونه اسلام
اگر میخواهید بدانید در ابتدای تشکیل هر نهضتی _از جمله جمهوری اسلامی_ گروه های مختلف مردم به چند دسته تقسیم می شوند و مرام و مسلک و دیدگاه هر کدام نسبت به نهضت به چه صورت است، کلام دکتر بهشتی که در بین دانشجویان ایرانی مقیم آلمان ایراد شده را از دست ندهید. مطالعه این کتاب حدود صد صفحه ای به شناخت گروه ها و جریان های فکری_سیاسی کشور از ابتدای انقلاب تا کنون هم کمک می کند.

emad__che نیز نوشت: یکی از معیار های کتاب خوب اینه که نشه زمین گذاشتش. تو همین فضا، رمان و صد البته رمان خوب جایگزین بهتری برای سرگرمی های مجازیه کتاب های پیشنهادی من به مناسبت نمایشگاه کتاب ایناست:

یک: #رویای_نیمه_شب(مظفر سالاری)
ماجرای عشق پسری از اهل تسنن به دختری شیعه در زمانه ای حدود ۵۰۰ سال بعد از پیامبر

دو: #نامیرا (صادق کرمیار)
ماجرای عشق و خون خواهی شخصیتی خیالی از خون پدرش در زمانه ی بیعت کوفی ها با حسین بن علی (ع)

سه: #حیفا(مستند_رمان:محمد رضا حداد پور جهرمی)
ماجرای واقعی دختری جاسوس که از کودکی توسط رژیم صهیونیستی تربیت شده و...
(بسیار عالی و هیجانی)

چهار: #حکایت_دولت_و_فرزانگی(مارک فیشر)
داستانی ساده و پر مغز که به شکستن محدودیت های ذهنی و پی بردن به قدرت کلمه کمک میکند.

پنج: #کشتی_پهلو_گرفته (سید مهدی شجاعی)
در وصف این کتاب همین یک مصرع کافیست: گل تاب میان در و دیوار ندارد

پنج+یک: #دالان_بهشت(نازی صفوی)
داستانی از جنس عشق در بستری از سادگی و صفا و پر از بوی خانه های مادربزرگ

پنج+دو: #خاطر_نارک_گل(حسین سیدی)
نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا س. البته این بخشی از یک مجموعه کتابه که میشه گفت بیوگرافی کامل و حتی علایق و سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام رو بررسی کرده

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top