تاریخ انتشار: جمعه 1397/02/14 - 14:02
کد خبر: 264877

وزیر کشاورزی، شهردار تهران می‌شود؟

با مطرح شدن نام وزیر کشاورزی به عنوان یکی از گزینه های شهرداری برخی از گروه های سیاسی اصلاح طلب سعی دارند تا وی را به عنوان شهردار معرفی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، در میان گزینه های رورد به دفتر آقای شهردار؛ محمود حجتی با سابقه طولانی وزارت از شناخته ترین نامزدهای این پست است. سیاستمدار و مدیر اجرایی 63 ساله ای که بیشتر وی را با وزارت جهاد کشاورزی می شناسند. کنایه وی به یکی از کشاورزان شمالی برای خوردن سبوس هنوز در خاطرها مانده که پس از بازخورد منفی در افکار عمومی وزیر مجبور به تصحیح اظهارات و عذرخواهی شد.

نام حجتی بارها برای تصدی پست شهرداری تهران مطرح شده و در مردادماه سال قبل نیز یکی از افرادی بود که برخی از اعضای شورای شهر تمایل داشتند وی در این پست حضور یابد ولی قرعه به نام محمدعلی نجفی افتاد. کسی که بعد از 7 ماه به خاطر ناکارآمدی و به بهانه بیماری از شهرداری خارج شد. حال پس از این استعفا؛ وزیر جهاد کشاورزی با انتخاب اعضای شورا در بین 7 نامزد نهایی شهرداری قرار گرفته است.

حجتی موافقان و مخالفانی برای ورود به شهرداری دارد. برخی وی را با شانس زیاد برای تصدی این پست ارزیابی می کنند و عده ای نیز با اخبار انحرافی سعی می کنند تا نظر اعضای شورای شهر را به سمت دیگر گزینه ها معطوف کنند.

حضور حجتی در هیات دولت باعث شده تا این گمانه وجود داشته باشد که او تنها در صورت اطمینان از رای اعضای شورای شهر حاضر به خروج از دولت شود. در همین حال کانال ها و رسانه های منتسب و حامی معاونین شهرداری تهران که در لیست نامزدهای شهرداری حضور دارند در خبری در هفته گذشته اعلام کردند که حسن روحانی؛ رئیس جمهور کشورمان با خروج وزیر جهاد کشاورزی از دولت مخالف است و بدین صورت عملا گزینه حجتی را باید حذف شده در نظر گرفت. این خبر پس از مدتی از سوی حامیان حجتی و برخی از اعضای شورای شهر تکذیب شد. حسن رسولی؛ خزانه دار شورای شهر در اظهارتی به دیدار اعضا با حجتی اشاره کرده  و گفته است: « محمود حجتی رضایت خود را برای کاندیدایی شهرداری تهران اعلام کرد.آقای حجتی وزیر دولت است و باید بر اساس نظامات اداری و اخلاقی اگر از آن مجموعه قصدخروج دارد، مقام مافوق آن را بپذیرد.»

در همین زمینه در روزهای گذشته میان حجتی و اعضای شورای شهر جلساتی برگزار شده و دیدگاه های دو طرف برای همکاری رد و بدل گردیده است. اما موافقان و مخالفان حجتی سخت مشغول کارند. حزب کارگزان سازندگی رسما حمایت خود را از این گزینه اعلام کرده است. کارگزاران پس از آنکه نتوانست محسن هاشمی را در بین گزینه های شهرداری قرار دهد روی حجتی سرمایه گذاری کرده است. غلامحسین کرباسچی؛ دبیرکل کارگزاران سازندگی به صورت تلویحی حمایت خود را از این گزینه اعلام کرده است: «گفته شده محمود حجتی با توجه بهحساسیت امر پایتخت، قانع شده‌اند مسئولیت خطیر وزارت کشاورزی را رها کنند و درشهرداری مشغول شوند. حتما این اتفاق می‌تواند برای شهر مفید باشد. ایشان شخصیتیمردمی و شناخته شده و مورد اتفاق است و در بخش‌های مختلف صاحب تجربه هستند، با دولتو سایر نهادهای حکومت هم روابط خوبی دارند. اگر بتوانند با رأی غالب شورا شهردار شوند،انشاءالله کارنامه خوبی خواهند داشت و گره‌گشا خواهند بود»

ولی در سوی دیگر ماجرا رقبای جدی قرار دارند. سه معاون شهرداری تهران یعنی حسینی مکارم، میرزایی و حناچی تمام امکانات شهرداری را برای جلب آرا بسیج کرده اند. در این بین مکارم و حناچی بسیار جدی تر وارد میدان شده اند و با بزرگان اصلاح طلب و احزاب مختلف در حال لابی هستند و تیم رسانه ای حرفه ای تری را در اختیار گرفته اند. مکارم توانسته بود با 17 رای در بین 7 نامزد نهایی بیشترین آرا را در اختیار بگیرد و از شانس بالایی برای خود در نظر گرفته است.

بسیاری از شایعاتی که درباره عدم موافقت رئیس جمهور برای خروج حجتی از دولت و یا کناره گیری انصاری لاری؛ یکی دیگر از گزینه های شهرداری منتشر می شود بیشتر از کانال های است که منتسب به معاونین شهرداری هستند.

مخالفت با محمود حجتی به مجلس شورای اسلامی  و نمایندگان اصلاح طلب نیز کشیده شد. محمود صادقی؛ عضو فراکسیون امید مجلس در مطلبی با انتقاد از انتخاب حجتی به عنوان یکی از گزینه های شهرداری خطاب به اعضای شورا درخواست کرده تا به برخی از دلایل استیضاح حجتی دقت کنند:« گفته می‌شود یکی از سه وزیری که اخیرا از سد استیضاحمجلس گذشت در بین گزینه های احتمالی شهرداری تهران است؛ به اعضای محترم شورایشهر توصیه می‌شود در بررسی های خود به دلایل امضاکنندگان استیضاح، بویژه درموردتعارض منافع و پدیده درب گردان درمورد او و نزدیکانش توجه کنند.»

ولی با جدی تر شدن حضور حجتی در میان گزینه ها و اعلام رسمی حمایت کارگزاران سازندگی از وی؛ تخریب و مخالفت هدفمند شدت بیشتری گرفته است. کانال ها و رسانه های شهری و اصلاح طلب حامی نامزدهای دیگر شهرداری وی را مدیری پیر و حتی بیمار دانسته اند و از این بابت به اعضای شورای شهر تذکر داده اند! برای نمونه یکی از کانال های حامی پیروز حناچی در پستی نوشته است: «محمودحجتی یکی از گزینه های شهرداری تهران که گفتهمی شود مورد تایید تمامی احزاب سیاسی داخل شورا است بیماری قلبی دارد. انتخاب اینسیاستمدار 63 ساله بر خلاف وعده جوانگرایی شورایی ها است که گفته بودند شهردار بالای60 سال انتخاب نخواهند کرد.»

با توجه به قطب بندی های صورت گرفته میان گروه ها، احزاب و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب پیرامون نامزدهای شهرداری تهران و به ویژه بر روی گزینه  دولتی چون محمود حجتی، باید شاهد افزایش اختلافات و درگیری ها همزمان با رای گیری در شورای شهر باشیم و به نظر می رسد دیگر این شورا نمی تواند به مانند دور نخست انتخاب شهردار در مردادماه سال گذشته، با چالش کمتری از مرحله کنونی عبور کند و 21 عضو در اقدامی نمایشی به یک گزینه رای دهند. کوچ محمود حجتی از ساختمان وزارت کشاورزی در بلوار کشاورز به خیابان بهشت در صورت وقوع در همان بدو شروع به کار با انتقادات و تخریب های هدفمندی همراه خواهد بود و حتی پیش از آنکه از سوی شورای شهر انتخاب شود، گروه های اصلاح طلب و برخی از فعالین این طیف نسبت به عملکرد و سابقه وی اختلاف نظر دارند و پشت پرده ها را در این رقابت ناسالم به راحتی و به قصد تخریب عیان می کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top