تاریخ انتشار: شنبه 1397/02/15 - 14:51
کد خبر: 264954

گزارشی از همایش اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

دانشجویانی که دغدغه «دهه پنجم انقلاب» را دارند

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با دعوت از اساتید و چهر‌های سیاسی و فرهنگی و با حضور اعضای دفاتر این اتحادیه دانشجویی، همایشی با عنوان «دهه پنجم انقلاب باید‌ها و نباید‌ها» برگزار کرد که در این گزارش جزئیات آن را به همراه گزارش تصویری منتشر کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «دهه پنجم انقلاب باید‌ها و نباید‌ها» از چهارشنبه تا جمعه (12 لغایت 14 اردیبهشت) با حضور اعضای این اتحادیه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، امیر دریادار ایرانی معاونت آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر نصر عضو هیئت موسس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران، محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، مهدی فضائلی مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس، ابوالفضل ظهره‌وند عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، داریوش سجادی روزنامه‌نگار مقیم آمریکا و همچنین حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله افرادی بودند که در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حضور یافته و در جمع دانشجویان حاضر در این همایش به سخنرانی پرداختند.

* رحیم‌پورازغدی: ایران از مستقل‌ترین کشور‌های جهان است
حسن رحیم‌پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این همایش خطاب به دانشجویان گفت: هیچگاه اجازه ندهید بی‌ایمان‌ها و افراد فاسد وارد اتاق فکر جمهوری اسلامی شوند گرچه تاکنون برخی‌ها تلاش کردند و خارج شدند، ولی انقلاب آن‌ها را از گردونه بیرون انداخت. وی با تاکید براینکه ملت ایران هیچ گاه به خاطر گرسنگی انقلاب نکردند تصریح کرد: کسانی که مدعی هستند مردم ایران به خاطر گرسنگی و مسکن علیه حکومت طاغوت انقلاب کرده‌اند یک تظاهرات نشان بدهند که به خاطر مسائل مادی بوده باشد در واقع انقلاب مردم ایران به خاطر استقلال، آزادی، عدالت و مبارزه با رژیم طاغوت بوده اگر چه گرسنه هم زیاد داشته‌ایم، ولی قطعا مردم به خاطر گرسنگی انقلاب نکرده‌اند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل‌ترین کشور‌های جهان است و از هیچ کشوری در خارج مرز‌ها دستور نمی‌گیرد تصریح کرد: اگر چه یکی از شعار‌های مردم ایران در زمان مبارزه علیه طاغوت استقلال بود و ما به آن استقلال نیز دست پیدا کردیم، اما امروز مراتب دیگری از استقلال هم، چون استقلال علمی و استقلال کامل اقتصادی وجود دارند که باید به آن‌ها دست یابیم تا دشمن دیگر نتواند ما را تحریم کند.

متن کامل سخنرانی حسن رحیم‌پورازغدی را از اینجا دنبال کنید

* کوثری: مقابل اسرائیل کوتاه نمی‌آییم
اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله در این همایش با اشاره به اینکه پاسخ به حملات اخیر اسرائیل نیازمند تدبیر است، گفت: ما هیچ وقت نخواسته‌ایم که شروع‌کننده باشیم، اما اگر اسرائیلی‌ها می‌خواهند حرکتی انجام دهند به آن‌ها پاسخ خواهیم داد و کوتاه هم نمی‌آییم. وی با بیان اینکه کسی فکر نمی‌کرد که سپاه با موشک پاسخ داعش را بدهد، تصریح کرد: قطعا اگر ما بخواهیم پاسخ دشمن را بدهیم زمان پاسخگویی را اعلام نخواهیم کرد.

سردار اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله خاطرنشان کرد: شهید تهرانی‌مقدم زمانی که اولین موشک را در جنگ تحمیلی پرتاب کرد این موشک در چهار متری خودروی حامل آن منفجر شد با این حال تهرانی مقدم گفت، من موشک می‌سازم و با روحیه انقلابی نیز موشک ساخت و نتیجه آن شد که سپاه با موشک‌های نقطه زن، نقاط حساس داعش را منهدم کرد. وی با اشاره به اینکه زمانی دولتمردان از غرب الگوبرداری می‌کنند دچار مشکل می‌شویم، افزود: امام خمینی(ره) صریحا گفتند «نه شرقی نه غربی»، لذا جمهوری اسلامی براساس حاکمیت ولایت فقیه، عدم وادادگی در برابر غرب و باور به اداره بومی کشور در تمام ابعاد شکل گرفت.

متن کامل سخنرانی اسماعیل کوثری را از اینجا دنبال کنید

* حدادعادل: کابوس غربی‌ها این است که اسلام قدرت سیاسی پیدا کرده است
غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این همایش گفت: چهل سال از عمر انقلاب گذشت و واقعیت این است که نمی‌توان راه آینده را پیدا کرد و این مدت بدون مرور گذشته است. وی افزود: برای یافتن مسیر، اولاً باید بدانیم که امروز کجا هستیم و از کجا به اینجا رسیده‌ایم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حقیقت این است که دنیای غرب، ظرفیت پذیرش حکومت دینی و اسلامی را ندارد. چند قرن است که در غرب پرونده حکومت دینی بسته شده است. آن ها حکومت دینی را یک مقوله قرون وسطایی می دانند.

حدادعادل با بیان اینکه در حکومت های مارکسیستی بنا بر این بود که دست دین را قطع کنند و می‌گفتند که دین افیون جامعه است اظهار داشت: اما در غرب سرمایه داری این دست قطع نشد بلکه فلج شد؛ یعنی دین را در حیطه مسائل شخصی محبوس کردند و به دین اجازه ندادند در کارهای اجتماعی از جایگاه وحی صحبت کند.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) در چنین دنیایی کاری کرد که برخلاف جریان آب بود. غربی‌ها اصلاً باورشان نمی‌شد و اکنون پس از چهل سال تحملش را ندارند. اینکه اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود، برای غربی ها کابوس است؛ چون فکر می کنند اگر اسلام به قدرت سیاسی تبدیل شود، سرزمین های اسلامی از دستشان خارج خواهد شد.

متن کامل سخنرانی غلامعلی حداد عادل را از اینجا دنبال کنید

سجادی: دولت روحانی ادامه فتنه ۸۸ است
داریوش سجادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این همایش گفت: ولایت فقیه از اصل ۱۱۰ قانون اساسی گرفته نشده بلکه ولایت فقیه تاسی از غدیر خم است در وقع ولایت فقیه اعتبار خود را از غدیر خم پیدا کرده است. وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر خم حضرت علی را به عنوان جانشین معرفی کردند با این وجود این یک آپارتاید خانوادگی نیست بلکه پیام غدیر خم این است که جامعه اسلامی نیاز به حاکم و حکومت دارد که امام علی (ع) محور آن بود.

سجادی به اظهارات داریوش همایون از رجال دوره پهلوی اشاره کرد و افزود: او در پاسخ به این سوال که ریشه‌های انقلاب اسلامی را در کجا می‌بینید گفته بود این کمال ساده اندیشی است که ریشه‌های انقلاب را در قیام ۱۵ خرداد و یا حرکت مصدق بدانیم واقعیت این است که باید ریشه‌های انقلاب را در واقعه عاشورا جست و جو کرد.

روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دولت روحانی یک دولت سزارین شده و ادامه فتنه ۸۸ است افزود: در جریان فتنه ۸۸ تمام جریان‌های معاند داخلی و خارجی برای به چالش کشیدن نظام دست به دست هم دادند، اما بعد از ناکامی در فتنه تحریم‌های فلج کننده در بهار سال ۹۰ به مدد فتنه گران آمد و تحریم‌ها امتیازی بود که به فتنه گران داده شد.
وی افزود: فتنه ۸۸ این فضاسازی را در نظام بین المللی ایجاد کرد که غربی‌ها بتوانند علیه ایران اجماع جهانی را به وجود بیاورند.

متن کامل سخنرانی داریوش سجادی را از اینجا دنبال کنید

در ادامه تصاویری از این همایش دانشجویی آمده است:

سخنرانی حجت‌السلام تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

سخنرانی آقای ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران

سخنرانی امیر دریادار ایرانی معاونت آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران

سخنرانی دکتر نصر دبیر کل و عضو هیئت موسس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

میزگرد با حضور محمدحسن قدیری‌ابیانه و مهدی فضائلی

ابوالفضل ظهره‌وند عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top