تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/16 - 09:54
کد خبر: 265014

پول دانشجویان انصرافی علوم پزشکی باید صرف خوابگاهها شود

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به موضوع درآمد از دانشجویان انصرافی گفت: این پول باید به تجهیز خوابگاهها اختصاص یابد که برای وزارت بهداشت تاکنون محقق نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر محمدرضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تعیین تکلیف پول انصراف دانشجویان و هزینه کرد آن در بخش دانشجویی گفت: یک عده از دانشجویان هستند که مستنکفین محسوب می شوند. این افراد یا درس شان را ادامه نمی دهند، یا از تحصیل انصراف می دهند و یا می خواهند به خارج بروند و مدارک شان را لازم دارند. برای این افراد ارقامی مشخص می شود تا آنها پول را به خزانه واریز کنند.

وی گفت: اتفاقی که رخ داده است این است که این پول برای وزارت علوم جزء درآمدهای اختصاصی است و وزارت علوم می تواند مستقیم آن را برای مصارف دانشجویی بردارد اما متاسفانه یک بی عدالتی در این بخش بین وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد که ما چهار سال است تلاش می کنیم که این پول به صورت مستقیم به ما اختصاص یابد و تاکنون محقق نشده است.

فراهانی یادآور شد: در وزارت بهداشت این پول به حساب خزانه کل واریز می شود. قانون تنظیم مقررات مالی ۱ گفته است که این پول باید صرف خوابگاه ها و سلف سرویس ها شود اما در این چهار سال ما هر سال این عدد را استخراج می کنیم که بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان می شود، اما هیچ سالی موفق نشدیم که یک ریال از این بودجه را دریافت کنیم.

وی افزود: این پول در بودجه عمومی می آید و صرف یارانه، حقوق و هزینه های جاری می شود. در حالی که قانون محل هزینه آن را مشخص کرده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما چندین بار گفته ایم که این درآمد اختصاصی شود و سازمان برنامه و بودجه باید این موضوع را مصوب کند که متاسفانه این اتفاق تاکنون رخ نداده است و ما از این بودجه محروم شده ایم.

وی گفت: امسال برای اولین بار پس از اینکه در برنامه پنجم مقرر شده بود که ۲۰ درصد تصدی گری دانشجویی واگذار شود و وقتی دیدند اجرایی نمی شود، قرار شد که بودجه ای برای تجهیزات خوابگاهی اختصاص دهند.

فراهانی اضافه کرد: برای این منظور ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی تعیین شده است که البته تاکنون عملیاتی نشده است و ما پیش بینی می کنیم نیمی از این بودجه را به ما اختصاص دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top