تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/16 - 14:24
کد خبر: 265051

آرامشی برای کودکان و والدین؛

ویژگی‌­های یک هدفون خوب برای کودکان چیست؟

ویژگی‌­های یک هدفون خوب برای کودکان چیست؟

شاید نکته‌­ای که در ادامه این مطلب گفته می‌­شود نکته ظریفی است که کمتر به فکر والدین خطور کند، اما بهتر است بدانید انتخاب هدفون برای فرزندتان اهمیت زیادی دارد، چراکه استفاده اشتباه از این وسیله می‌­تواند به شنوایی کودک‌تان آسیب بزند؛ آسیبی که شاید بعدها با هیچ ‌دوا و دکتری نتوان آن را جبران کرد. به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر سلامت کامل کودک‌تان برایتان مهم است، حتما برای خرید یک هدفون خوب از استانداردهای این موضوع مطلع شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  هدفون کودکان وسیله‌ای بسیار مهم و ضروری حتی برای والدین است. دلایلی که به جز سلامتی کودک می­‌توان برشمرد این است که شاید هیچ‌کدام از ما دوست نداشته باشیم بیش از چند دقیقه سر و صدای بازی‌­های اکشن یا سایر بازی­‌ها را بشنویم و حتی گاه شنیدن بیش از چند دقیقه آن هم از تحمل ما خارج باشد. اگر هم بر فرض محال مشکلی با این صداها نداشته باشیم، شاید آن لحظه که کودکان‌مان با تبلت، گوشی هوشمند یا تلویزیون بازی می‌کنند، بخواهیم چیز دیگری گوش کنیم و این صداهای بدون وقفه برایمان مزاحم باشد. شاید یک فرصت خوب دیگر برای استفاده از هدفون کودکان مواردی مثل پروازهای با مسافت طولانی است. سرگرم شدن کودکان با چند فیلم در چنین پروازهای خسته‌کننده‌ای بزرگ‌ترین پاداشی است که می‌توان به والدین داد. مشکل این است هدفون­‌هایی که توسط خطوط هواپیمایی عرضه می‌شوند برای سرهای کوچک طراحی نشده و اغلب در لغزش­‌ها خاموش می­شوند. اما موضوع این است که از کجا مطمئن شویم زمانی که کودک با گذاشتن هدفون برای ما آرامشی وصـــــف­‌ناپذیر به ارمغان می­‌آورد، گوش او نیز از چنین موهبتی برخوردار است. آمارها نشان می‌­­دهد که بیش از نیمی از هدفون­‌هایی که برای کودکان طراحی و تست شده است، نتوانسته‌اند صدای بی­خطری را برای آنان ایجاد کنند.

گوش ما طاقت شنیدن چند دسی‌بل صدا را دارد؟
حداکثر میزان بلندی صدایی که توسط بسیاری از سازمان‌­های سلامت شنوایی توصیه می­شود، 85 دسی‌بل است. توصیه ما هم به شما این است که هدفونی برای کودک‌تان بخرید که چنین استانداری را به شما ارائه کند. با این­ حال هدفون کودکان برند­های ماسل و سونی 90 دسی‌بل در نظر گرفته است. هدفون بزرگسالان معمولا در 115 دسی‌بل (به معنی حرکت یک قطار با صدای بلند) قرار داده می­‌شود و کارشناسان هشدار می‌دهند که بعد از فقط 15 دقیقه گوش دادن به این سطح از صدا در روز، گوش دچار آسیب شنوایی شدید می­‌شود.

آیا هر هدفونی برای کودکان قابل استفاده است؟
کارشناسان همچنین معتقدند زمانی که صرف گوش دادن به صدا با هدفون می­‌شود، باید به دو ساعت در روز (برای کودکان و بزرگسالان) محدود شود، حتی اگر بلندی آن به 85 دسی‌بل محدود شود. محدود کردن هدست‌هایی که به بچه‌­ها داده‌اید، قطعا تصمیم‌گیری عاقلانه‌ای است. در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) و اتحادیه اروپا معتقدند که 85 دسی‌بل محدودیت ایمنی موثر است، برخی سازمان‌های دیگر حتی توصیه می‌کنند که 70 دسی‌بل به‌عنوان سطح متوسط ​​قرار گرفتن در معرض صدای روزانه مناسب است. مشکل این است که 70 دسی‌بل بسیار آرام است و به احتمال زیاد صدای محیط را نابود نمی‌کند. دلایل دیگری نیز وجود دارد که 85 دسی‌بل برای کودکان خطرناک است، مخصوصا هنگام استفاده از هدفون زیرا گوش کودکان حساسیت بیشتری نسبت به آسیب سر و صدا دارد و این آسیب احتمالا به دلیل رشد و توسعه فیبرهای عصبی و سایر سلول­‌هاست. همچنین به دلیل کوچک بودن کانال‌های خارجی گوش، پرده گوش به منبع صدا نزدیک است.

با این حال استفاده کودکان از هدفون می­‌تواند برای شما نگرانی‌­هایی نیز داشته باشد. زمانی که کودک شما در حال تماشای تلویزیون یا بازی کردن با گوشی یا تبلت بدون هدفون است شما می‌توانید سطح صدا و محتوایی را که او می­‌بیند یا می‌شنود متوجه شوید و بر آن نظارت کنید، اما زمانی که او از هدفون استفاده می­‌کند سطح نظارت شما کمتر می‌­شود. برای داشتن چنین نظارتی باید کنار او بنشینید و نوع محتوا و سطح بلندی صدا را کنترل کنید.

بهترین هدفون‌­های کودکان
در ادامه چند مورد از بهترین هدفون‌­های کودکان را به همراه قیمت آنها معرفی می­‌کنیم. توجه کنید به دلیل بی‌ثباتی بازار ارز قیمت­­‌ها به دلار است.

Griffin KaZoo : این هدفون با شکل قورباغه، پنگوئن، میمون و باب اسفنجی برای کودکان بالای سه تا حدود 12 سال طراحی شده است. این هدفون دارای دامنه برای تنظیم بلندی صداست که شما می‌­توانید آن را روی 70 یا 85 دسی‌بل تنظیم کنید. قیمت: حدود 100 دلار

Snuggly Rascals: با نگاه به این هدفون با محصولی روبه‌­رو هستیم که تلاش کرده است متفاوت باشد. این هدفون مثل هدبند دور سر فرزند شما قرار می‌­گیرد، اندازه آن توسط چسب قابل تنظیم است و شما برای افتادن و آسیب دیدن هدفون نگرانی نخواهید داشت. حتی می‌توانید آن را برای شست‌وشو در ماشین لباسشویی بیندازید. بیشترین بلندی صدای این هدفون 85 دسی‌بل است. طیف وسیعی از طرح‌ها مثل هیولا، تک‌شاخ، هواپیما، زرافه، پنگوئن، پیگگی، مرغ و گربه برای این هدفون وجود دارد. قیمت: 26 دلار

JVC: هدفون­‌های JVC مدل (HA-KD5) دارای ویژگی‌‌های نرم­افزاری بسیار خوب است. نوار این هدفون که روی سر قرار می‌­گیرد پهن است و محکم به نظر می‌رسد. این هدفون دارای چهار رنگ صورتی، بنفش، زرد و آبی است و برای سنین چهار به بالا طراحی شده است. با این هدفون می‌توان به‌راحتی از لپ­‌تاپ، تبلت و گوشی همراه استفاده کرد اما برای اتصال آن به تلویزیون به یک توسعه‌دهنده ­نیاز دارید. قیمت: حدود 20 دلار

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top