تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/18 - 02:02
کد خبر: 265181

ایجاد ۴۰ رشته کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای با اشاره به ۴۰ رشته کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه فنی حرفه‌ای ایجاد می‌شود، گفت: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم تا با تفاهم نامه‌ای از پتانسیل و ظرفیت‌های خوب این دانشگاه برای تربیت استاد و مربی استفاده کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، در خصوص تمهیدات این دانشگاه برای سال آینده که با تغییر نظام آموزشی این دانشگاه دچار افت دانشجو می‌شود، توضیح داد: سال تحصیلی ۹۷ -۹۸، چون خروجی از نظام آموزشی برای دانشگاه فنی حرفه‌ای نداریم لذا با افت دانشجو مواجهیم چرا که متقاضیان این دانشگاه از هنرستان و کار و دانش بوده و با تغییر نظام آموزشی به ۶-۳-۳ عملا سال آینده دانشجویی از این مقاطع پذیرش نمی‌شود لذا از وزارت علوم مجوز گرفتیم تا دانشجویانی از بین دانش آموزان سال‌های قبل پذیرش کنیم و همچنین حدود ۴۰ رشته کارشناسی ناپیوسته را با مجوز شورای گسترش می‌خواهیم ایجاد کنیم تا از پتانسیل دانشگاه استفاده بیشتری شود.

وی تاکید کرد: همچنین به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم تا با تفاهم نامه‌ای از پتانسیل و ظرفیت‌های خوب این دانشگاه برای تربیت استاد و مربی استفاده کند و بناست در هفته آینده تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش به امضا برسانیم تا در ۱۷۳ دانشگاه شعبه‌های این دانشگاه تربیت دبیر فنی را داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: دانشگاه فنی حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور می‌تواند در حوزه اشتغال تاثیرگذار باشد و در حال حاضر ۲۲۰ هزار دانشجو در ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده این دانشگاه فعال هستند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای در خصوص ادغام دانشگاه فنی حرفه‌ای با دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای در کشور به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و متولیان مختلفی دارند که این مسئله باعث عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها شده و اصلا به صلاح کشور نیست بنابراین تشکیل شورای ملی مهارت و فناوری ضروری است تا برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد. دانشگاه فنی حرفه‌ای آموزش‌های عام و دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های خاص در ارتباط با مشاغل را ارائه می‌کند که می‌تواند سازماندهی شود و این سازماندهی به نفع نظام آموزشی کشور نیز هست.

وی در خصوص ارتباط با صنعت توضیح داد: برنامه‌های زیادی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها این مسئله است که صنایع فیلابس‌های درسی در هر رشته را معین کرده و کارگاه‌های ما را تجهیز و بروزرسانی کند این مسئله باعث می‌شود تا هماهنگی بیشتری بین دروس ارائه شده به دانشجویان و بکارگیری آن‌ها در مشاغل ایجاد شود همچنین معاونت پژوهشی می‌تواند در همه رشته‌ها صنایع ذی نفع را پیدا کند و با آن‌ها وارد مذاکره شود تا بتوانیم نیروی کار مفید تربیت کنیم. همچنین در بسیاری از خوابگاه‌های ما کارگاه‌ها به صورت فعال به دانشجویان دختر و پسر خدمات ارائه می‌دهند و این دانشجویان می‌توانند تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.

صالحی عمران تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه در سال جاری تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و تبدیل دانشگاه فنی حرفه‌ای به دانشگاه سبز است و همچنین می‌خواهیم از پروژه‌های عمرانی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشتند بهره برداری کنیم.

وی در پایان توضیح داد: طرح سرباز تکنسین نیز در این دانشگاه پیگیری می‌شود و ستاد نیرو‌های مسلح طرح توجیهی سرباز تکنسین را از ما مطالبه کرده است که ما پیگیر انجام آن هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top