تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/02/19 - 17:54
کد خبر: 265352

برگزاری ۳ تجمع بزرگ توسط دانشجویان دانشگاه‌های تهران؛

اتمام حجت با دولتی‌ها، خط و نشان برای خارجی‌ها +تصاویر

اتمام حجت با دولتی‌ها، خط و نشان برای خارجی‌ها +تصاویر

علاوه بر تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف نیز با برگزاری تجمع اعتراضی، نسبت به سیاست‌های ایالات متحده واکنش نشان داده و به دولت درباره عاقبت اعتماد به آمریکا هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تهران در واکنش به اقدام شب گذشته ترامپ و خروج آمریکا از برجام مقابل لانه جاسوسی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این مراسم که با بارش تند باران بهاری در تهران همراه شد دانشجویان با آتش زدن پرچم آمریکا و سر دادن شعارهایی چون «مطالبه یک کلام آتش بزن به برجام»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر سازشکار»، «اروپا آمریکای دیگر است» و ... برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون تحریم مجدد ایران از سوی آمریکا و مطالبه پاسخگویی از سوی مسئولان در این زمینه اعتراض خود را نسبت به خروج آمریکا از برجام اعلام کردند.

اسماعیل کوهی‌مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت در سخنانی با بیان اینکه مسئولان باید از عاقبت برجام درس بگیرند، اظهار کرد: این مراسم به این دلیل برگزار شده که ما از ابتدا و از پنج سال پیش برایمان مشخص بود که آمریکا روزی این توافق را زیر پا می‌گذارد اما آن روز که ما درباره این موضوع صحبت می‌کردیم به ما برچسب تندرو و افراطی می‌زدند و می‌گفتند که شما اطلاعی از مسائل ندارید اما امروز می‌بینیم که عاقبت این توافق چگونه شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع که می‌گویند برجام را با کشورهای اروپایی ادامه می‌دهیم نیز از نظر ما یک موضوع پیش پا افتاده است چرا که اروپا نیز مثل آمریکاست و در واقع سگ زرد برادر شغال است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت: منتظر اروپا ماندن برای ما مضحک است

دبیر اتحادیه مستقل: برجام تمام شده و باید سریعاً از آن خارج شویم

نماینده بسیج دانشجویی: آغوش کشیدن اروپا خیانتی بدتر از برجام است

در ادامه تصاویر تجمع دانشجویان در مقابل لانه جاسوسی آمده است:

* تجمع دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در تجمعی که در محل شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد، سخنان توهین‌آمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا و خارج شدن دولت آمریکا از برجام را محکوم کردند. همچنین در این تجمع بیانیه‌ای از سوی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر قرائت شد که در آن بر مقابله همه‌جانبه با دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران تأکید شده است.

دانشجویان در این تجمع پرچم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در ادامه تجمع دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمده است:

* تجمع دانشجویان در دانشگاه شریف
تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد ازظهر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه برگزار شد. در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی همچون «#خسارت_محض»، «آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید» اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های آمریکا ابراز کردند.

در ادامه تصاویر تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را مشاهده می‌کنید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/02/19 - 21:19

در بند 11 قطعنامه 2231 می‌خوانیم: اگر یکی از دولت‌های طرف برجام درباره هر مساله‌ای که مصداق عدم پایبندی اساسی به برجام است، اعلامیه‌ای صادر کند، ادامه اجرای بند 7 یعنی ادامه اجرای لغو قطعنامه‌های لغو شده، باید ظرف 30 روز مجددا در شورای امنیت به رای گذارده شود.
در بند 12 قطعنامه نیز تصریح شده است که اگر ظرف 30 روز از اعلام رسمی دولت مزبور درباره نقض اساسی برجام، شورای امنیت نتواند به تصویب یک قطعنامه جدید مبنی بر ادامه لغو قطعنامه‌های قبلی برسد، آنگاه از روز سی‌ویکم تمام قطعنامه‌های قبلی مجددا جاری شده و اجرای آنها «همان‌طور که قبل از صدور قطعنامه 2231 ساری و جاری بود»، از سر گرفته می‌شود.
1397/02/20 - 13:10

سوال اصلی این جاست که با آتش زدن برجام کاغذی و درست کردن تابوت برای اروپا توسط نمایندگان قرار است چه اتفاقی روی دهد ؟ اصلا نمایندگان روزی 5 بار برجام را آتش بزنند و هر روز تابوت اروپا را بر دوش خود در مجلس تشییع کنند. ثم ماذا؟ چه اثری دارد؟! آیا آتش زدن نمادین برجام توسط نمایندگان تاثیری بر کار دولت و حمایت لاریجانی خواهد داشت؟ آیا درست کردن تابوت اروپا، دولت را مجبور به اقدام متقابل با عهد شکنان می کند؟ آیا قرار است تنها شاهد اقداماتی نمادین و بی تاثیر از مجلس باشیم؟ اساسا فلسفه وجودی مجلس شورای اسلامی، مشروط سازی قدرت و نظارت بر عملکرد دولت بوده است. نمایندگان با در اختیار داشتن ابزارهای نظارتی و اختیارات تقنینی می توانند تاثیر زیادی بر رویدادهای سیاسی جامعه بگذارند. اما به نظر می رسد تا زمانی که برخی از نمایندگان تنها به فکر اتش زدن کاغذ برجام و درست کردن تابوت برای اروپا هستند، لاریجانی به راحتی برجام های 2 و3 را هم در زمان کوتاهی تصویب خواهد کرد. اتفاقی که دقیقا روز گذشته در مجلس محقق شد.
نمایندگان آتش‌زن، در شرایطی امروز این اقدام را انجام دادند، که درست روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اکثریت آرا، کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که ادامه پروژه برجام بود را تصویب کردند.
کم تحرکی و اکتفا نمایندگان به مسائل این‌چنینی، تاکنون خسارت‌های بی‌حد و حصری را به کشور وارد کرده که نمونه آن وضع تحریم‌های بی‌شمار توسط ایالات متحده آمریکا است. شاید راز خنده های لاریجانی هم در همین مساله باشد. لاریجانی به خوبی می داند که تا زمانی که نمایندگان مجلس به اقداماتی نمادین بسنده می کنند، می تواند همراه با دولت طرح های دیگری را نیز به سرعت از پیچ مجلس بگذراند. اگر قرار باشد نماینده گان مجلس در 20 دقیقه برجام را تصویب کنند و بعد از نقض آن توسط امریکا، مانند افراد عادی جامعه تنها به اقدامی نمادین اکتفا کنند، دیگر به نظر می رسد نیازی نیست تا هزینه های هنگفتی برای تشکیل مجلس شورا اسلامی صرف شود.
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top