تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/02/19 - 20:45
کد خبر: 265361

راهکاریی جدید برای درمان افسردگی

خاصیت زندگی در عصر دیجیتال تجربه زندگی در لحظه میباشد. عصر فناوری ثمرات بسیاری به همراه داشته است اما در کنار آن همه فواید و اثرات مثبت ما تجربیات و مشکلات جدیدی هم داشتیه ایم که برای آنها میبایست راهکاری شایسته پیدا کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: زندگی ما دارای ابعاد بسیاری میباشد که بر روی هم تاثیرات کوچک و بزرگ دارند. نوع رفتار، عکس العمل و انتخاب ها بر تمامی جنبه های زندگی اثر میگذارند.

گاه شدت دلمشغولی های گوناگون زندگی شخصی و اجتماعی انسان امروزی فشار بسیار زیادی را بر دوش وی وارد میکند. زندگی ما به سرعت در حال تغییر میباشد و به همین دلیل هم ریتم کلی افکار ما شتاب بسیاری گرفته است که بعضا به صورت ناخواسته از آن عقب می افتیم و فشار روانی زیادی را تجربه میکنیم.

خاصیت زندگی در عصر دیجیتال تجربه زندگی در لحظه میباشد. عصر فناوری ثمرات بسیاری به همراه داشته است اما در کنار آن همه فواید و اثرات مثبت ما تجربیات و مشکلات جدیدی هم داشتیه ایم که برای آنها میبایست راهکاری شایسته پیدا کنیم.

انسان امروز درگیر اختلالات و بیماری های روانی بسیاری میباشد که بیشتر آنها به صورت پنهان بوده و نمود خارجی ندارند. بسیاری از مشکلات فراوانی که تجربه میکنیم به خاطر تغییر در سبک زندگی ما میباشد. افسردگی یکی از نام آشنا ترین مشکلات زندگی شهری و مدرن ما در سراسر جهان میباشد که در انواع افسردگی پنهان و افسردگی آشکار خود را نشان میدهد.

افسردگی نتیجه زندگی مدرن، دوری از اجتماع و خلوت گزینی ما در عصر حاضر میباشد. سرعت تغییر گاها آنقدر زیاد است که نمیتوانیم خود را برای مطابقت با این روال دگرگونی آماده کنیم و ناخواسته متحمل مشکلات کوچک و بزرگ میشویم.

اما علم روانشناسی به عنوان دانشی معاصر و امروزی راهکاری برای درمان افسردگی و شروع زندگی مجدد را به ما داده است. روانشناسی به عنوان علمی غربی به تمام جهان صادر شده است و هدف اصلی آن بازی در نقش درمانگری ابعاد روحی و روانی ما میباشد.

علم روانشناسی بعد از طی کردن مراحل آزمون و خطا حال به مرحله ای استوار و قابل اتکا رسیده است که تمامی جنبه های زندگی ما را پوشش میدهد و برای آنها راهکارهایی مطمئن و قابل استناد به همراه دارد.

برای نمونه میتوان از شاخه مشاوره علم روانشناسی که البته دارای انواع گوناگون میباشد برای تجربه ازدواج موفق در زوج های جوان استفاده کرد. مشاوره پیش از ازدواج نامی است که مشاورین ازدواج اطلاق میشود و هدف آنها در ابتدا

  • تشخیص تیپ شخصیتی طرفین
  • شناسایی نقاط قدرت و ضعف هر کدام
  • آزمودن آنها به عنوان مجموعه ای در کنار هم
  • و نتیجه گیری درباره رابطه آنها به عنوان همسر

میباشد.

مشاوره پیش از ازدواج بسیاری از ازدواج های نادرست را نجات داده و یا رابطه های در حال تخریب و نابودی را به سامان برگردانده است.

گستردگی و کارایی روانشناسی باعث شده است در تمامی شاخه ها بتوان به آن استناد کرد. برای نمونه میتوان از علم روانشناسی برای مطالعه راهکارهای کسب موفقیت در کسب و کار و یا زندگی استفاده کرد.

خوشبختانه نتایج به دست آمده از مطالعه زندگی افراد موفق در تمامی زمینه ها و حتی بررسی دلایل شکست دیگران در زمینه های مورد بررسی روانشانسی را به ابزاری قدرتمند برای مشاوره مراجعین تجهیز کرده است.

میتوان از روان شناسی برای مطالعه راه های کسب موفقیت استفاده کرد، فرقی نمیکند هدف کسب موفقیت در چه موضوعی باشد بلکه میتوان از تمامی داشته های آن برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم که نتیجه نهایی آن آشنایی با راه های افزایش اعتماد به نفس و ایجاد عزمی راسخ برای نیل به خواسته هایمان میباشد.

به یاد داشته باشید مشکلات زندگی برای همه پیش میاید اما این نوع دید ما و عکس العملی که به آن نشان میدهیم تعیین کننده موفقیت و یا شکستمان میباشد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تابلو رفش چهره
1398/12/01 - 09:12

مطلب بسیار جالبی را پست کردین
فروش اینترنتی
1399/01/05 - 01:25

سایت بسیار جالب و مفیدی دارین ممنونم
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top