تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/02/20 - 04:26
کد خبر: 265367

سلامت دانشجویان دانشگاه ارومیه در خطر است +تصاویر

آب یکی از مهمترین دغدغه صنفی دانشجویان دانشگاه ارومیه است و طی چند ماه اخیر به دلیل پایین آمدن کیفیت و نبود بهداشت، اعتراض دانشجویان را برانگیخته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، کیفیت واژه ای است که سال هاست در فرهنگ لغت غذا و آب دانشجویان جایگاهی ندارد و با وجود اعتراضات دانشجویان به وضعیت غذا و آب در دانشگاه ها، هنوز وزارت علوم نتوانسته است برنامه ای جامع و عملیاتی برای این دو معضل صنفی دانشجویی تدوین و ارائه کند.

مساله آب در دانشگاه ارومیه از مهم ترین دغدغه دانشجویان است، مشکلی که صدای بسیاری از دانشجویان را در این چند سال درآورده و این اعتراضات کم و بیش به گوش مسئولان ذی الربط رسیده است.

اعتراضات دانشجویان بر سر کیفیت و بهداشت آب در دانشگاه ارومیه تاریخی دیرینه دارد؛ اما طی ماه های گذشته این اعتراضات بیشتر شده و دانشجویان خواستار رسیدگی مسئولان آموزش عالی به این موضوع هستند.

اقدامات مختلفی از سوی مسئولین دانشگاه برای رفع مشکلات بی کیفیتی آب اندیشیده شده است؛ اما افزایش نارضایتی ها نشان می‌دهد گویا بسیاری از این برنامه ها به درستی تدوین نشده و نتیجه مطلوب و مورد نظر را در فضای دانشجویی این دانشگاه نداشته است.

جدیدترین اعتراض دانشجویی به وضعیت کیفیت آب در فضای مجازی مربوط به دانشجویان خوابگاهی دانشگاه ارومیه بود.

این دانشجویان معتقدند پیش از این چندین بار موضوع عدم کیفیت آب در این دانشگاه را به مسئولان اطلاع داده اند؛ اما تغییری در وضعیت کیفیت آنها رخ نداده است.

عبدالناصر نظریانی، معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز در آخرین دیدار خود با دانشجویان خوابگاهی که به همراه هیئت رئیسه در اوایل آذر ماه برگزار شده بود، در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره سرنوشت بی کیفیتی آب دانشگاه ارومیه چه تصمیمی خواهید گرفت؟ گفت: آب دانشگاه ارومیه بدلیل دور بودن از مرکز شهر، آبی با سختی بالاست و ما نیز تجهیزاتی برای کاهش سختی آب را نداریم.

بعد از گذشت چندین ماه از پاسخ معاونت دانشجویی دانشگاه ارومیه، در تاریخ 18 اسفند ماه روابط عمومی دانشگاه با انتشار خبری درباره افزایش سرعت پروژه بهبود کیفیت آب پردیس نازلو و کاهش سختی آن و توافق دانشگاه ارومیه با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و پذیرفتن مشارکت 50 درصدی صندوق رفاه در پایان رساندن این پروژه باعث امیدوار بودن مضاعف دانشجویان شد.

ولی از آن روز به بعد با گذشت سه ماه از انتشار این خبر هیچ واکنشی نسبت به بهبود کیفیت آب نشده است که هیچ صدای اعتراضی دانشجویان به این مسئله مهم نیز بیشتر شده است.

در این بخش گوشه ای از پیام های نشر داده شده و گلایه دانشجویان را در فضای مجازی را می آوریم تا شاهد عینی ماجرا باشیم:

لطفا قضیه سلامت آب آشامیدنی در خوابگاه ها رو به گوش مسئولین برسونین، بررسی کنند...شده تا حالا کیفیت و بهداشت آب خوابگاه ها مورد آزمایش قرار بگیرد؟

یادمه اوایل سال تحصیلی این قضیه مطرح شد و دوستان با کلر ریختن سرو ته قضیه رو در آوردن آیا سلامت آب فقط با کلر ریختن درست میشه؟
آبی که الان هست حتی از لحاظ ظاهر و بو مشکل داره چه برسه به آزمایشات...این آب بخصوص خوابگاه چهار مشکل داره ما اینو داریم با چشم خودمون میبینیم بعد از جوشاندن یا ماندن آب در یخچال دچار تغییر میشه مسئولین جواب گویی سلامت ما هستند!؟

سلام بخدا این وضعیت آب شرب خوابگاه 8 و 7 هستش؛ اینبارو عمدا تو قابلمه کوچیک جوشوندیم تا خاک هاش قشنگ معلوم شه خواهشا تو کانال بذارید چون تا یه مدت دیگه همه دچار مشکل کلیه میشیم.

لطفا به اشتراک بذارید تا همه وضعیت آب آشامیدنی خوابگاه‌های نازلو رو ببینن این یه لیوان باقی‌مونه از تبخیر یه کتری آبه ببینیم مسئولین خودشون از این آب می‌نوشند؟!

وضعیت آب آشامیدنی خوابگاه اسکان این چاییه یا رسوب؟!

سلام آقا منم به مشکل آب اعتراض دارم حتی پس از شستن لیوان ها با مایع ظرفشویی لیوان هامون بو میدن؛ اینم نتیجه جستجوی من تو اینترنت: بوی گوگرد و یا تخم مرغ گندیده در آب، معمولاً به دلیل وجود باکتری سولفور و یا سولفید هیدروژن است. هر چند این بو به خودی خود معمولاً خطرناک نیست، اما نشانگر وجود میزان بالای آلودگی و یا مواد شیمیایی در آب دارد. 

نسبت به مسئله آب ماهم اعتراض داریم دوسه روز ظرفارو میشوریم بوی گند میده ظرفا حتی شده چند بار شستیم.

چرا وقتی ما دست وصورتمون رو میشوریم یا حمام میریم بعدش پوست های ما اینجوری میشه؟!کل اتاق ها این گلایه رو دارند.

حدود ۱۴ میلیارد تومان هزینه بهبود کیفیت آب دانشگاه است
 
عبدالناصر نظریانی، معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه درباره روند مکاتبات دانشگاه با صندوق رفاه دانشجویی گفت: ما از چند ماه پیش با صندوق رفاه دانشجویی مکاتبه می‌کنیم و برآیند هزینه‌ای که کردیم در حدود ۱۴ میلیارد تومان هزینه بهبود کیفیت آب دانشگاه است.

نظریانی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که تا آخر امسال با کمک صندوق رفاه دانشجویی طرح بهبود کیفیت عملیاتی و به اتمام برسد.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top