تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/02/20 - 12:44
کد خبر: 265398

در جریان سخنرانی قابل تامل استاد بازداشتی صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه براندازی در دانشگاه علامه طباطبایی!

برگزاری کارگاه براندازی در دانشگاه علامه طباطبایی!

ما تا زمانی که قوه‌ی قضائیه مستقل نداشته باشیم امکان آبادی این سرزمین نامتصور است. تا زمانی که نهادهای نظامی و امینتی بر سیستم قضایی سوار می‌شوند شما باید فاتحه آن را بخوانید. قاضی باید بالاترین نهاد و عنصر تصمیم گیرنده باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اخیرا کارگاهی با عنوان «جنبش اصلاحی به چه تغییراتی برای ماندگاری نیازمند است؟» با حضور یکی از بازداشت شدگان فتنه سال 88 به میزبانی انجمن آزاد اندیش دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

فیاض زاهد که بعد از انتخابات سال 88 به گفته وکیل خود به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس‌جمهور و دولت و مشارکت در اخلال نظم عمومی با حضور در راهپیمایی ۲۵ خردادماه دادگاهی شده است و سابقه بازداشتی نیز دارد، سه شنبه 18 اردیبهشت ماه در کارگاهی به سخنرانی پرداخت.

این استاد دانشگاه در ابتدای سخنرانی خود با تاکید بر این موضوع که استاد اخراجی است می گوید: "اینکه من در سال۸۲ به دانشگاه علامه طباطبائی آمدم تا رشته تاریخ را با دعوت دکتر نجف قلی حبیبی تاسیس کنم. یک سال و نیم هم در دانشگاه بودم و بخاطر اخراجی که از دانشگاه قبل از علامه شده بودم باید مراحلی طی می‌شد که در حین انجام مراحل احمدی نژاد رئیس جمهور و آقای شریعتی رئیس دانشگاه شد و من همان هفته اول باز اخراج شدم".

او در ادامه پس از ارائه وضعیت خود در دانشگاه، به مصادیق رفتارهای اصلاح گری و جنبش های رفرمیستی اشاره می کند و می گوید: "اصلاح به کنشی گفته می‎شود که زیربنای آن می‎تواند ساختن حاکمیت یا شخصیت باشد که کلیت آن را حفظ می‌کنیم ولی تغییرات نیمه بنیادی در آن به وجود می‎آوریم. پس اگر جنبش سیاسی به سمت تغییرات بنیادی برود دیگر از اصلاح خارج می‎شود. امروز وقتی به کسی انقلابی می‏گوییم یعنی آن فرد خواهان تغییر نظام است چرا که به معنای خواهان تغییرات اساسی و بنیادی است".

او در ادامه با بیان اینکه "انقلاب‎ها پس از مدتی به پایان می‌رسند و به یک زمین لم یزرع تبدیل می‎شوند" ادامه میدهد: "این انقلاب‌ها با خود مستی دارند یعنی مردم کارهایی می‌کنند که در حالت عادی انجام نمی‌دهند زیرا این سنت‌ها و عادت‌ها یک شبه درست نشدند که یک شبه از بین بروند. انقلاب‌ها در پی از بین بردن بوروکراسی‌ها به وجود می‌آیند ولی خود بوروکوراسی را به وجود می‌آورند که بدتر از قبلی است چون قوانین یک شبه پدید نیامدند".

او در ادامه با اشاره به جنبش های اصلاح گری در ایران به اعتراضات سال دی ماه سال گذشته اشاره می کند و می گوید: "جنبش‌های سیاسی بهار و پاییز دارند و ما الان در پاییز آن هستیم. اعتراضات دی ماه ۹۶ که پیش بینی‌اش را قبل از آن کرده‌ بودم سیلابی بود که از اصلاحات هم گذشت و آن را نادیده گرفت و حتی کسانی را که تنها ناظر بودند را تحت تاثیر قرار داد. برای آنکه بتوانیم به مردم بگوییم که اصلاحات چه می‌گوید و در پی چه جامعه‌ای است باید چند رویکرد را داشته باشیم تا خود را به آنان بشناسانیم. ورود تشکیلات سپاه پاسداران که با روح قانون در تضاد است نابه‌جاست. اگر بخواهد کنترلی با این شدت بر انتخابات صورت بگیرد می‌شود شبیه همین نماینده‌هایی که عالی‌ترین آنها لیست امید است که بیشترشان منشا ناامیدی جامعه هستند. کسی که اصلا نمی‌تواند لوور را تلفظ کند".

این استاد اخراجی در ادامه این نشست در جمع دانشجویان به موارد دیگری از جمله مسئله زنان، اقلیت ها، مطبوعات آزاد و... اشاره می کند و در انتها تاکید می کند که  محورهایی گفته شده "باید جنبش اصلاحی به آن توجه کند".

او در ادامه کارگاه خود عباراتی همچون "به بن بست رسیدن کشور"، "غافلگیر شدن حکومت در دی ماه 96" استفاده می کند.

از انقلاب ۵۷ خاطره خوبی نداریم!
با نگاهی به اظهارات پیشین این استاد اخراجی دانشگاه حضور او در این کارگاه بیش از پیش قابل تامل خواهد بود، او در سال 93 در مصاحبه ای با یکی از سایت های اصلاح طلب تسخیر لانه جاسوسی را مستی توده ها توصیه می کند می گوید:  "پس از انقلاب مستبدانی ظهور کردند که خود دچار نوعی استبدادزدگی بودند". او در ادامه این گفتگو گفته ست: "ما نه از انقلاب سال ۵۷ خاطره خوبی داریم و نه سن و سال ما دیگر اجازه انقلاب می‌دهد".

خبرنامه دانشجویان ایران منتظر پاسخ مسئولان دانشگاه علامه درباره دلایل حضور فیاض زاهد در این کارگاه و اظهارات صورت گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top