تاریخ انتشار: جمعه 1397/02/21 - 18:00
کد خبر: 265465

محمدابراهیم خسروی؛

ناکارآمدی برجام و مقابله با زورگویی!

ناکارآمدی برجام و مقابله با زورگویی!

امروز که ناکارآمدی برجام و ضعف آن برهمگان آشکار شده است، بیش از پیش به این جمله تاریخی مقام معظم رهبری پی می بریم که فرمودند:«من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم ،لکن بروید و مذاکره کنیدتا ظرفیت فکری ملت بیشتر شود ولی من به آمریکا اعتماد ندارم!»

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدابراهیم خسروی*// پنج سال از بهترین زمان هایی که میشد در راه عدالت خواهی و رفع تبعیض های ناروا و اصلاح ساختار های کهنه اقتصادی،سیاسی،اداری کشور صرف شود، صرف توافقی شد که امروز بعد از حدود دوسال و نیم عملا از طرف ایالات متحده نقض شده است.

تاریخ معاصر این سرزمین پر است از حوادث و مسائل کوچک و بزرگی که هرکدام بجای خود میتواند مورد توجه و تامل صاحبان خرد و اندیشه قرار گیرد، از بی کفایتی شاهان و سرسپردگی مقامات گرفته تا بدعهدی ها و دشمنی های استعمارگران جدید و قدیم.

ملت ما در طول این تاریخ پرفراز و نشیب خیانت زیاد دیده و باتجربه هرکدام از آن ها گوشه ای از خباثت و رذالت دشمنانش را حس کرده است.

در صدر این دشمنان، امپریالیسم آمریکا قرار دارد که سال هاست به بهانه های مختلف به غارت و چپاول ملت ها پرداخته و همچنان به این تجاوزگری ها ادامه می دهد، تجاوز به حقوق مُسَلَم مردمان جهان، جلوگیری از دست یابی کشورها به اصلی ترین و مهم ترین نیاز هایشان و همین طور دخالت روزافزون در امور داخلی نظام هایی که شجاعانه در مقابل این روحیه استکباری ایستاده اند و همچنان دست از مقاومت نکشیده اند.

 از زمانی که مردم غیور ایران پای ابر قدرت های زورگو را از کشور قطع نمودند، روزی نبوده که با توطئه ها و فشارهای آن ها روبرو نبوده باشند. کمک به صدام در جنگ، سرنگونی هواپیمای مسافربری، تحریم های ظالمانه، تلاش برای براندازی نظام اسلامی و ده ها اقدام دیگر گواه این مدعاست.

آمریکایی ها حتی به دکترمصدق که دوست و متحدشان بود هم رحم نکردند و در راه منافع خود دولت قانونی او را سرنگون نمودند، اما متاسفانه روحیات غرب گرایانه و خودباختگی عده ای در مقابل کدخدا این بار نیز فرصت های بسیاری را برای پیشرفت امور مملکت از بین برد، پنج سال از بهترین زمان هایی که میشد در راه عدالت خواهی و رفع تبعیض های ناروا و اصلاح ساختار های کهنه اقتصادی،سیاسی،اداری کشور صرف شود، صرف توافقی شد که امروز بعد از حدود دوسال و نیم عملا از طرف ایالات متحده نقض شده است.

آیا کافی نیست نشان دادن ضعف در م قابل این زورگویان؟! آیا کافی نیست آزمودن آزموده ها؟!

امروز که ناکارآمدی برجام و ضعف آن برهمگان آشکار شده است، بیش از پیش به این جمله تاریخی مقام معظم رهبری پی می بریم که فرمودند:«من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم ،لکن بروید و مذاکره کنیدتا ظرفیت فکری ملت بیشتر شود ولی من به آمریکا اعتماد ندارم!»

اکنون نیز با وجود این مسائل مسئولین محترم به جای موضع گیری قاطعانه در مقابل این اقدام آمریکا، بر وعده های پوچ و لبخندهای گول زننده دولتمردان اروپایی تکیه کرده و همچنان به این سند نقض شده تاکید دارند، باید گفت مقامات گرامی! شما خود بهتر می دانید که دولت های اروپایی هم زمانی که منافعشان اقتضا کند همانند آمریکا از این توافق خارج خواهند شد!

پس هنوز هم دیر نشده، هنوز هم می توان با اقتدارعمل انقلابی در مقابل این زورگویی ها ایستاد و ابتکارعمل را در دست گرفت، یا اینکه به همان مواضع منفعل گذشته را ادامه داد و منتظر برجام موشکی و زیاده خواهی های غرب ماند.

امروز انتخاب با شماست...!

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top