تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/23 - 11:32
کد خبر: 265608

همزمان با آغاز ثبت‌نام داوطلبان منتشر شد؛

هر آنچه باید درباره «آزمون استخدامی» سال ۹۷ بدانید +اینفوگرافیک

هر آنچه باید درباره «آزمون استخدامی» سال ۹۷ بدانید +اینفوگرافیک

در این گزارش توضیحات مهمی را در رابطه با ثبت‌نام داوطلبان، تقویم برگزاری آزمون، مواد امتحانی آزمون استخدامی و همچنین مراحل و نحوه اعلام نتیجه این آزمون ارائه کرده‌ایم و مطالعه آن را به داوطلبان آزمون استخدامی پیشنهاد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت‌نام پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور از امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 97 از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org آغاز و داوطلبان باید با مطالعه منابع این آزمون، در نیمه تیرماه بر روی صندلی آزمون تکیه زده و به سوالات این آزمون پاسخ دهند.

* تقویم برگزاری آزمون استخدامی سال 97
مطابق برنامه اعلام شده، پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور، روز جمعه پانزدهم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین هزینه شرکت در آزمون استخدامی به ازای هر داوطلب مبلغ 36,000 است که داوطلبان باید این مبلغ را به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان سنجش واریز نمایند.

در جدول زیر، تقویم برگزاری پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور آمده است:

* مواد امتحانی آزمون استخدامی
داوطلبان آزمون استخدامی باید توجه داشته باشند که این آزمون که به صورت سوالات چهارگزینه‌ای برگزار خواهد شد، نمره منفی خواهد داشت و به ازای هر پاسخ غلط، یک سوم نمره منفی در نظر قرار گرفته است. سوالات عمومی آزمون استخدامی 100 سوال است و داوطلب باید در 100 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. فناوری اطلاعات، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی و همچنین هوش و توانمندی‌های اجتماعی از جمله مواد امتحانی سوالات عمومی آزمون استخدامی هستند.

سوالات تخصصی بسته به عناوین شغلی آزمون استخدامی متفاوت است و داوطلبان می‌توانند مواد امتحانی سوالات تخصصی را از دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی سال 97 دریافت و مشاهده کنند.

در جدول زیر مواد امتحانی پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور آمده است.

* مراحل و نحوه اعلام نتیجه
براساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی به شرح زیر است:

الف) کسب حدنصاب علمی
انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام، کسب حدنصاب لازم در آزمون کتبی به عنوان شرط لازم(و نه کافی) در امتحان مشترک فراگیر بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات کسب شده، سهمیه‌های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه است.

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی و تخصصی محاسبه و حدنصاب امتحان مشترک فراگیر، معادل پنجاه درصد(۵۰ درصد بالاترین نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزن چهل درصد(۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد(۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی در هر شغل، محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می‌گیرد.

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت(بررسی مدارک)
انتخاب افراد جهت بررسی مدارک صرفا از بین دارندگان دارای حدنصاب، براساس نمره کل آنان و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه‌های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل/محل صورت می‌پذیرد.

داوطلبان آزمون استخدامی توجه داشته باشند که نمره کل آنان در کارنامه اولیه صادر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، صرفا بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیه‌های قانونی و تایید آن توسط دستگاه اجرایی مربوطه، اعلام خواهد گردید.

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت(مصاحبه)
انتخاب افراد در سقف چند برابر ظرفیت در هر شغل محل(در صورت وجود داوطلب واجد شرایط جهت انجام مصاحبه استخدامی صرفأ از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنها بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت می‌پذیرد.

د) معرفی به گزینش(انتخاب یک برابر ظرفیت)
پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش، براساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد(۷۰ درصد) برای آزمون‌های کتبی(عمومی و تخصصی)، و سی درصد(۳۰ درصد) برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه‌های قانونی در هر یک از آزمون‌های کتبی خواهد بود و بدیهی است معرفی نفرات اصلی پس از طی مراحل قانونی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت.

نکته دیگری که داوطلبان باید به آن توجه کنند این است که در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفرات اصلی صرفا بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد(۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد(۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه‌های قانونی صورت می‌پذیرد.

مراحل برگزاری آزمون استخدامی به شرح زیر است:

در دفترچه ثبت‌نام آزمون استخدامی سال 97 نکات دیگری درباره برگزاری این آزمون آمده است که لازم است داوطلبان به آن توجه داشته باشند. از نکاتی که در این دفترچه آمده می‌توان به این نکته اشاره کرد که استخدام افراد با رعایت سایر قوانین و مقررات، برای کلیه دستگاه‌های اجرایی به صورت پیمانی است.

گزارش از مرتضی باجلان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top