تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/02/24 - 00:55
کد خبر: 265676

بیانیه انجمن اسلامی انگلستان درباره خروج امریکا از برجام

انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن بدعهدی و اقدام یک جانبه و مغایر با قانون امریکا در خروج از توافق هسته ای 1+5 با ایران و همین طور سخنان توهین آمیز و سخیف رئیس جمهوری امریکا تصریح کردند که چنین اقدامی منجر به انزوای واشنگتن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ

و به ستمگران تمایل و تکیه نکنید که آتشِ (عذاب) شما را فرا مى‌گیرد و (در این صورت) براى شما در برابر خداوند، هیچ دوست و سرپرستى نیست، پس (از هیچ ناحیه‌اى) مورد کمک قرار نخواهید گرفت.  (هود، آیه 113)

سرانجام رئیس جمهور امریکا خروج کشورش از توافق هسته اى را به صورت رسمى اعلام نمود و دستور بازگشت تحریم هاى هسته اى را در بالاترین سطح ممکن ابلاغ نمود. ادعاهاى واهى امریکا در مورد حمایت ایران از تروریسم در منطقه، عدم پایبندى ایران به توافق هسته اى و تلاش براى دستیابى به سلاح هسته اى با استناد به نمایش کودکانه نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و اسناد واهى ارائه شده توسط او و در نهایت دستاوردهاى دفاعى و موشکى ایران که اساسا موضوع این توافق نبوده است، از مواردى بودند که رئیس جمهور امریکا براى خروج از توافق هسته اى در سخنرانى خود با ادبیات سخیفى به آنها اشاره کرد. خروج امریکا از برجام در حالی صورت گرفت که برخی تحریم های ظالمانه این کشور علیه ایران در طول اجرای این توافق نامه همچنان پا برجا بوده است و این کشور به واسطه این تحریم ها و جوسازی های هدفمند مانع افزایش سرمایه گذاری و تعاملات اقتصادی بین کشورهای اروپایی و ایران شده بود.

انجمن هاى اسلامى دانشجویان منطقه بریتانیا با محکوم کردن بدعهدى و اقدام یک جانبه و مغایر با قانون امریکا در خروج از توافق هسته اى و همین طور سخنان توهین آمیز و سخیف رئیس جمهور امریکا، موارد زیر را یادآور مى شود:

١- اقدامات اخیر و اظهار نظرهاى نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در مورد تلاش ایران براى دستیابى به صلاح هسته اى و حمایت از تروریسم که تنها چند روز قبل از اعلام موضع رئیس جمهور امریکا در مورد برجام صورت گرفت و از سوى دیگر استناد رئیس جمهور و دولت تندروى امریکا به این اظهارات حاکى از این است که در عمل امریکا به زبان گویاى رژیم اشغالگر قدس تبدیل گشته و در راستاى مواضع خصمانه این رژیم گام بر میدارد.

٢- امریکا در حالی اتهاماتی بی اساس را در رابطه با فعالیت های ایران در منطقه و حمایت دولت ایران از تروریسم مطرح می کند که خود و متحدین وهابی و صهیونیست اش بانیان تشکیل گروه های تروریستی در منطقه هستند و عامل اصلی نقض حقوق بشر و تجاوزگری به شمار می آیند. این موضوع زمانی آشکارتر می شود که رئیس جمهور امریکا در مناظرات انتخاباتی خود بارها رقیب انتخاباتی خود را محکوم به تشکیل داعش و حمایت از آن می کند. بر همگان واضح است که نا امنی و آشوب در منطقه به یک روش بازاریابی برای امریکا تبدیل شده است تا زمینه فروش میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی را به کشورهای منطقه فراهم کند. از سوی دیگر رئیس جمهور امریکا پا را فراتر نهاده و به بهانه باقی ماندن و حضور نظامی برای تأمین امنیت در منطقه و مواردی همچون خروج از برجام، به دوشیدن هر چه بیشتر برخی کشورهای منطقه می پردازد.

٣- بد عهدی امریکا در اجرای توافقات بین المللی تنها منحصر به برجام نمی شود و در دور جدید ریاست جمهوری امریکا، قانون گریزی و نقض عهد به یک روال عادی برای این کشور تبدیل گشته است و شامل مواردی چون خروج امریکا از توافق تغییرات آب و هوا و توافق همکاری های اقیانوس آرام نیز می شود. یکی از عوامل مهم که منجر شد خروج رسمی و علنی امریکا از برجام شانزده ماه به طول بیانجامد، اجماع جهانی در رابطه با برجام بود و امریکا با خروج از این توافق بین المللی و پشت کردن به متحدان سنتی خود نشان داد که شریک قابل اعتمادی نیست و منزوی خواهد شد.

٤- در طول اجرای توافق هسته ای، ایران همواره مورد راستی آزمایی قرار گرفته است و پایبندی ایران به برجام توسط آژانس بین المللی انرژی هسته ای که به عنوان تنها مرجع رسمی بین المللی و مرجع نهایی در توافق برجام شناخته شده است، 11 بار تأیید شده است و کشورهای عضو همواره به پایبندی ایران به تعهدات خود اذعان داشته اند. بر این اساس قانون گریزی و خروج امریکا از برجام، نه تنها باعث بی اعتباری هر چه بیشتر امریکا در صحنه بین المللی می شود، بلکه نظام حقوقی بین المللی و اصول و مبانی دیپلماسی و روابط بین الملل را با خطر و چالش جدی رو به رو کرده است.

٥- حضور ایران در عراق و سوریه قانونی و به درخواست دولت های قانونی آن کشورها بوده است. ایران به عنوان کشوری که در این منطقه جغرافیایی و در همسایگی عراق و سوریه قرار دارد، همواره نقش مؤثری در مبارزه با افراط گرایی و گروه های تروریستی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه داشته است. از این رو امریکا که بی دریغ از رژیم صهیونیستی و عربستان و گروه های تروریستی و افراطی همچون داعش حمایت تسلیحات ی و معنوی می کند حق تعیین تکلیف برای ایران و منطقه را ندارد.

٦- با مرور کوتاهی بر تاریخ معاصر در می یابیم که امریکا و متحدانش با حمایت از رژیم صدام و تجهیز او به پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و سلاح های شیمیایی هشت سال ملت ایران را مورد تهاجم قرار دادند و راه دسترسی ایران به هرگونه تجهیزات دفاعی را مسدود نمودند و هنگامی که صدام از سلاح های شیمیایی بر علیه مردم ایران استفاده می کرد، سکوت اختیار کرده بودند. حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد کرد که چگونه درخواست های ایران از دولت های غربی در زمان جنگ تحمیلی برای خرید ساده ترین تجهیزات نظامی و موشک بی پاسخ ماند. امروز نیز امریکا و متحدانش با تلاش برای گسترش ایران هراسی در بین کشورهای منطقه و فروش میلیاردها دلار تجهیزات نظامی پیشرفه به کشورهای منطقه همان سیاست های خصمانه قبلی خود را ادامه می دهند. در چنین شرایطی انتظار امریکا و کشورهای اروپایی برای مذاکره با ایران در مورد مسائل دفاعی و برنامه موشکی توقعی بیهوده می باشد و تلاش امریکا برای محدود سازی توان دفاعی ایران خلاف اصول حقوق بین الملل و حقوق دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در منشور ملل متحد است.

٧- در این برهه سرنوشت ساز از تاریخ جمهوری اسلامی، وحدت، اتحاد و همدلی مردم و مسئولین امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است. به ویژه که امریکا با تحریم های اقتصادی علیه مردم ایران و مقصر نشان دادن حکومت ایران، سعی در ایجاد شکاف بین مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. در این شرایط اختلاف نظرهای داخلی و تسویه حساب های سیاسی محلی از اعراب نداشته و انتظار می رود مسئولین با همدلی و اتحاد، موضعی منطقی و قدرتمند در قبال بدعهدی و اظهارات و اقدامات خصمانه امریکا اتخاذ کنند و همواره اقتدار و عزت ملت شریف ایران را مد نظر داشته باشند.

به امید سربلندی ایران عزیز

انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top