تاریخ انتشار: 27 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2657

ورود سیاسی ها به شوراهای صنفی دانشجویان

سه نفری که طرح ایجاد اتحادیه شوراهای صنفی را در نشست اخیر این شوراها در ارومیه مطرح کردند افرادی سیاسی هستند. این سه نفر از فعالان سیاسی بودند که وارد شورای صنفی شده و نقش اصلی را در ارومیه ایفا کردند. برخی در نشست اخیر شوراهای صنفی نخواستند فضای مطلوب و آرام و فضایی که شوراهای صنفی حقیقی دنبالش هستند شکل بگیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در پی اخلال در نشست سراسری شوراهای صنفی دانشجویان گفت: برخی که نتوانستند در فعالیتهای سیاسی ادامه دهند خود را به سمت فعالیتهای صنفی سوق داده و اقدام به ایجاد فضاهای خاص می کنند که مانع اعتلای شوراهای صنفی می شود.

محسن اسلامیبه گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر،با بیان این مطلب افزود: «سه نفری که طرح ایجاد اتحادیه شوراهای صنفی را در نشست اخیر این شوراها در ارومیه مطرح کردند افرادی سیاسی هستند. این سه نفر از فعالان سیاسی بودند که وارد شورای صنفی شده و نقش اصلی را در ارومیه ایفا کردند. برخی در نشست اخیر شوراهای صنفی نخواستند فضای مطلوب و آرام و فضایی که شوراهای صنفی حقیقی دنبالش هستند شکل بگیرد.»

اعضای شوراهای صنفی نسبت به پالایش این مجموعه اقدام کنند
وی خاطرنشان کرد: «ضروری است که اعضای شوراهای صنفی نسبت به پالایش این مجموعه اقدام کنند. ماموریتهای شورای صنفی متفاوت از یک فعالیت سیاسی است اما برخی که نتوانستند در فعالیتهای سیاسی ادامه دهند، آمده اند و در فعالیتهای صنفی قرار گرفته و اقدام به ایجاد فضاهای خاص می کنند و خود به خود مانع اعتلای شوراهای صنفی می شوند.»

«اتحادیه»اوج فعالیت سیاسی یا جمعی است
مدرس علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه طرح موضوع تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی از جمله زمینه های ایجاد اخلال در نشست اخیر شوراهای صنفی در ارومیه بوده است، گفت: «اتحادیه» اوج فعالیت سیاسی یا جمعی است. تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی به این معناست که شورای صنفی می خواهد اختیاراتش را به یک مجموعه بدهد. "اتحادیه" کاملا ادبیات سیاسی دارد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم افزود: «نمی شود به خاطر اینکه شورای صنفی 10 دانشگاه پیشنهاد اتحادیه را دنبال می کنند، رای موافق به تشکیل اتحادیه داد. البته اشکالی ندارد که دانشجویان نظرشان را ارائه کنند اما نمی توانند هدف اصلی شوراهای صنفی را تحت الشعاع پیشنهاد خود قرار دهند. به هر حال برخی دوباره جو نشست سراسری شوراهای صنفی دانشجویان را به سمت تشکیل اتحادیه بردند اما این جوسازیها در روند رشد شوراهای صنفی در دانشگاهها توقف ایجاد می کند.»

محسن اسلامی با اشاره به سابقه پیگیری ایجاد شوراهای صنفی توسط دانشجویان به مهر گفت: «موضوع اتحادیه شوراهای صنفی 6 سال پیش از ناحیه دانشجویان مطرح شده است اما نتیجه بررسی کارشناسی که اخیرا در هیئت مرکزی نظارت بر شوراهای صنفی درباره اتحادیه شوراهای صنفی دانشجویان صورت گرفته این است که بستر لازم در شوراهای صنفی برای رسیدن به اتحادیه شکل نگرفته است.»

وی تاکید کرد: «اعتقاد داریم اگر روزی قرار باشد اتحادیه شوراهای صنفی دایر شود باید یک تفاهم و همدلی و گفتمانی درخور شوراهای صنفی ایجاد شود.»

موضوع اتحادیه شوراهای صنفی مختومه است
مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم افزود: «نتیجه حداقل سه جلسه بحث درباره اتحادیه شوراهای صنفی دانشجویان در هیئت مرکزی نظارت بر شوراهای صنفی که با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم، مدیران کل دانشجویان داخل و فرهنگی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، منتخب معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاهها و دو دانشجوی انتخاب شده از سوی شوراهای صنفی برگزار شد این بود که تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی دانشجویان رای نیاورد و موضوع مختومه اعلام شد.»

طرح تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی طرح چندین نفر است
اسلامی خاطرنشان کرد: «با وجود مختومه اعلام شدن موضوع شکل گیری اتحادیه شوراهای صنفی مجددا در نشست اخیر این شوراها در ارومیه نسبت به تکرار پیشنهاد تشکیل اتحادیه از سوی تعدادی از اعضای شورای صنفی اصرار شده است. این موضوع مورد توجه است که طرح تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی طرح چندین نفر است نه طرح کلیه اعضای شورای صنفی. چندین نفر از میان 50 عضو شرکت کننده در نشست اخیر شوراهای صنفی در دانشگاه ارومیه اقدام به اظهار نظر درباره اتحادیه کرده اند.»


 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top