تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/25 - 05:36
کد خبر: 265801

کدام دانشگاه‌ها انتخابات شورای صنفی برگزار نمی‌کنند؟!

بر اساس آیین نامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم انتخابات شوراهای صنفی باید در اردیبهشت ماه برگزار شود که برنامه برخی از دانشگاهها برای برگزاری انتخابات آغاز شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، اردیبشهت که می‌رسد فصل انتخاباتش رسیده و دوباره بر زبان‌ها می‌افتد. شورای صنفی حالا پس از گذشته‌ای مملو از عملکردهای متفاوت تواسته در بعضی دانشگاه‌ها و بین دانشجویان جای خود را باز کند و برای پیگیری مطالبات دانشجویان تلاش کند. «شورای صنفی دانشجویان» را شاید بتوان تنها نهادی معرفی کرد که بیش از هر نهاد دیگری با اموری هم چون خوابگاه، تغذیه و سلف دانشگاه، سنوات، وام و... درگیری شبانه روزی دارد، اما تا به امروز چالش‌ها و مشکلاتش تمام نشده است.

با تدوین آیین نامه جدید از سوی سازمان امور دانشجویان و ابلاغ آن به دانشگاهها مسیر انتخابات شورا های صنفی تغییر کرد و بر اساس این آیین نامه همه دانشگاهها موظف هستند که انتخابات این تشکل دانشجویی را تا پایان اردیبهشت ماه برگزارکنند.

هم اکنون که در ایام هفته خوابگاه‌ها هستیم ویک روز هم با عنوان شورای صنفی نام گذاری شده ضرورت تشکیل این تشکل دانشجویی را افزایش داده ،تکاپوی برخی دانشگاهها برای برگزاری این انتخابات از اوایل اردیبشهت آغاز شده و البته هستند دانشگاههایی که همچنان با راه اندازی شورای صنفی در مجموعه خودشان مخالف هستند و داشتن شورای صنفی را سدی در برابر مسئولان احساس می کنند.

بر اساس اطلاعیه معاونت های دانشجویی دانشگاهها برنامه برگزاری انتخابات در دانشگاههای تهران به شرح زیر است:

دانشگاه امیرکبیر:در حال برگزاری انتخابات و اعلام نتایج تا پایان اردیبهشت
ابراهیم ابرامی دبیر شورای مرکزی صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به وضعیت فعالیت شورای صنفی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی دانشکده‌ها به جز دانشکده‌های دریا و عمران دانشگاه امیرکبیر دارای شورای صنفی هستند و انتخابات شورا‌های صنفی این دانشگاه براساس امسال نیز آئین نامه ابلاغی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دبیر شورای مرکزی صنفی دانشگاه امیرکبیر نگرانی از شفاف‌سازی را مهم‌ترین دلیل مقاومت مسئول امور دانشجویی برای برگزاری انتخابات شورای صنفی در خوابگاه‌های این دانشگاه دانست و گفت: در این زمینه با مسئولان رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌ایم، اما آن‌ها تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش این امر نیستند. امیدواریم در این دوره بتوانیم به خواسته قانونی دانشجویان خوابگاهی برای داشتن شورای صنفی جامه عمل بپوشانیم و انتخابات شورای صنفی خوابگاه‌های دختران و پسران برگزار شود.

ابرامی گفت: متاسفانه مسئولان، اداره خوابگاه‌ها توسط دانشجویان را علت اصلی خودداری از برگزاری انتخابات شورای صنفی در خوابگاه‌های این دانشگاه می‌دانند، این در حالی است که مسئول و کادر خوابگاه مستقیما با حکم اداره امور خوابگاه‌ها که عمدتا از یک طیف فکری هستند، مشخص می‌شوند و به هیچ کسی جز اداره امور خوابگاه‌ها پاسخگو نیست و بار‌ها ثابت شده است این اداره به شورای صنفی به صورت غیر واقعی پاسخ داده بنابراین اعتماد ما کاملا به آن‌ها از بین رفته است.

این دانشجوی رشته مکانیک تاکید کرد: من به عنوان دبیر شورای مرکزی صنفی دانشگاه امیرکبیر معتقد هستم بار‌ها اداره امور خوابگاه‌ها گزارش‌های غلط و دستکاری در خصوص مسایل خوابگاه‌ها داده است و ما نمی‌توانیم مسایل خوابگاهی را با استناد به آن‌ها پیگیری کنیم و معتقد هستیم نمایندگان منتخب خود دانشجو‌ها در قالب شورا‌های صنفی می‌توانند به عنوان چشم و گوش دانشجویان در خوابگاه‌ها حضور داشته باشند و در این شرایط است که ما در شورای مرکزی می‌توانیم گزارشات صحیح و نزدیک به واقعیت از خوابگاه‌ها دریافت و متناسب با آن‌ها اقدام کنیم.

ابرامی همچنین سنوات آموزشی را مهم‌ترین دغدغه و مشکلات دانشجویان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سنوات آموزشی به مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های دانشجویان در آشفته بازار انواع مشکلات آموزشی دانشجویان تبدیل شده است. متاسفانه برآوردن خواسته‌های رفاهی دانشجویان به بهانه‌هایی نظیر کمبود امکانات و بودجه به فراموشی سپرده می‌شود، اما مشکلات و دغدغه‌ها آموزشی دانشجویان که اغلب در اختیار اساتید و مسئولان دانشگاه است را می‌توان با پیگیری شورای صنفی رفع شود.

ابرامی خاطرنشان کرد: انتخابات شورای: انتخابات شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری آغاز و نتایج آن تا پایان ماه اعلام می‌شود. امیدواریم بتوانیم با برگزاری این انتخابات در خوابگاه‌ها، فضای رعب و وحشت کاسته شود.

دانشگاه شهید بهشتی:استقبالی از فراخوان ثبت نام اولیه نشد/ تلاش مجددا برای تشکیل شورای صنفی
صمد حاج جباری، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص انتخابات شورای صنفی این دانشگاه گفت: در اسفند ماه فراخوان تشکیل کمیته اجرایی شورای صنفی داده شد، اما فقط ده دانشجو در این فراخوان ثبت نام کردند که از بین این چند نفر هم تعدادی انصراف دادند.

حاج جباری افزود: براساس برنامه قرار بود پس از تشکیل کمیته اجرایی انتخابات شورای صنفی در اردیبهشت ماه برگزار شود، اما هنوز نتوانستیم این کمیته را تشکیل دهیم، اواخر اردیبهشت مجددا این فراخوان را خواهیم داشت و در صورتی که کمیته اجرایی تشکیل شود انتخابات شورای صنفی را برگزار می‌کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: متاسفانه دلیل تشکیل نشدن شورای صنفی دانشگاه شهید بهشتی عدم استقبال دانشجویان است.

دانشگاه تهران: انتخابات ۱۹ واحد دانشگاهی از ۹ اردیبشهت آغاز شده و تا پایان ماه نتایج اعلام می‌شود
بر اساس اطلاعیه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات شورای صنفی دانشجویی سال ۹۷ دانشگاه برای ۱۹ واحد دانشگاهی از تاریخ ۴ الی ۶ اردیبهشت ماه آغاز شد و انتخابات شوراهای صنفی در واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در حال برگزاری است که تا پایان اردیبهشت ماه نتایج آن اعلام خواهد شد.

اول خرداد؛ انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه برگزار می‌شود
مهلت ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی از امروز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی یکم خردادماه در دانشکده‌ها و خوابگاه‌های این دانشگاه برگزار می‌شود.

هدف از اجرای این انتخابات ایجاد بستری مناسب برای تقویت زمینه‌های مشارکت، همفکری و همکاری دانشجویان در امور صنفی است

اعضای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با هفته خوابگاه‌ها انتخاب می‌شوند
انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه، همزمان با هفته خوابگاه‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

پیش از این زمان برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آبان ماه به صورت جداگانه در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، اما امسال بر اساس بخشنامه‌ای که به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد، انتخابات به اردیبهشت ماه موکول و از این پس همه ساله انتخابات شورای صنفی در این ماه برگزار خواهد شد.

این تصمیم، با هدف جلب مشارکت بیشتر اعضا و دبیران شورا‌های صنفی در مشارکت و تصمیم‌گیری‌ها در امور صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان و نیز استفاده از توانمندی و پتانسیل بیشتر دانشجویان اتخاذ شده است.

با برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اردیبهشت ماه، فرصت و زمان بیشتری به دانشجویان، اعضا و دبیران شورای صنفی در طول سال تحصیلی بخصوص فصل تابستان برای پیگیری مسائل صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان داده خواهد شد.

از آنجاکه وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان از طریق مسؤولان ذیربط دانشگاه و نظارت بر امور محوله است، قطعا برگزاری انتخابات شورای صنفی در اردیبهشت‌ماه‏، می‌تواند تاثیرات خوبی در انسجام و نظم بخشی بیشتر به شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشد.

شورای صنفی دانشگاه‌ها در امور تغذیه، امور مربوط به خوابگاه‌ها، تغذیه دانشجویی، امور آموزشی و پژوهشی، امور مشاوره سلامت و نیز تربیت بدنی مشارکت می‌کنند.

گفتنی است، برخی از دانشگاهها از جمله دانشگاه الزهرا، دانشگاه علوم پزشکی ایران و... در سال تحصیلی جاری انتخابات شورای های صنفی را در آبان و آذرسال 96 برگزارکردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top