تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/25 - 14:35
کد خبر: 265859

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

شهریه مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۷ چقدر است؟ +جدول

شهریه مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۷ چقدر است؟ +جدول

داوطلبان به خوبی می‌دانند که تنها تفاوت تحصیل در دوره شبانه، مربوط به شهریه این دوره است و در سایر موضوعات با دانشجویان روزانه برابری می‌کنند. بنابراین در این سناریو، آنچه از همه مهم‌تر به نظر می‌رسد این است که در سال جدید تحصیلی(سال تحصیلی 98 - 97) شهریه دانشگاه‌ها چقدر است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با وجود اینکه هنوز نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 97 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام نشده و قرار است در دهه دوم خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شود، با این حال بسیاری از داوطبان این کنکور، با توجه به پیش‌بینی خود از نتایج اولیه آزمون، سناریوهای مختلفی را برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد طراحی کرده‌اند. احتمالا یکی از سناریوهایی که این داوطلبان برای خود در نظر می‌گیرند تحصیل در نوبت دوم یا همان دوره شبانه دانشگاه‌ها است.

داوطلبان به خوبی می‌دانند که تنها تفاوت تحصیل در دوره شبانه و روزانه مربوط به شهریه دوره شبانه است و در سایر موضوعات با دانشجویان روزانه برابری می‌کنند. بنابراین در این سناریو، آنچه از همه مهم‌تر به نظر می‌رسد این است که در سال جدید تحصیلی(سال تحصیلی 98 - 97) شهریه دانشگاه‌ها چقدر است. درواقع یافتن پاسخ این سوال، تا حدودی زیادی تکلیف داوطلبانی که قصد تحصیل در دوره شبانه دارند را روشن می‌سازد.

در این گزارش قصد داریم داوطلبان را از میزان شهریه دانشگاه‌ها در سال تحصیلی 98 - 97 آگاه کنیم.

* شهریه دوره شبانه دانشگاه‌ها در مقطع ارشد
با توجه به این موضوع که هنوز موعد انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 97 نرسیده است، بنابراین دانشگاه‌های زیادی هنوز شهریه مصوب خود را منتشر نکرده‌اند، با این حال در ادامه نگاهی به جدول شهریه برخی از دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم انداخت.

* شهریه دانشگاه اصفهان در سال 97
دانشگاه اصفهان طی اطلاعیه‌ای که در سایت این دانشگاه منتشر شده است، شهریه این دانشگاه برای سال تحصیلی 98 - 97 را مشخص کرده است. مطابق این اطلاعیه، دانشجویان کارشناسی ارشد که در رشته‌های علوم انسانی این دانشگاه تحصیل می‌کنند ملزمند در هر ترم، مبلغ 980 هزار تومان بابت شهریه ثابت، مبلغ 175 هزار تومان به ازای هرواحد دروس اصلی و 650 هزار تومان بابت هرواحد پایان‌نامه پرداخت نمایند. به عبارتی دیگر، یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان که در یک ترم تحصیلی 8 واحد درسی را اخذ کرده است، باید شهریه‌ای در حدود 2 میلیون 400 هزار تومان واریز نماید.

در ادامه جدول شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان آمده است:

شهریه دانشگاه اصفهان در سال 97

برای دانلود فایل اصلی جدول شهریه دانشگاه اصفهان روی کادر زیر کلیک کنید

* شهریه دانشگاه امام خمینی قزوین در سال 97
دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با صدور اطلاعیه‌ای شهریه مصوب این دانشگاه برای سال تحصیلی 98 - 97 را تعیین کرده است. براساس این اطلاعیه، دانشجویانی که قصد دارند در یکی از رشته‌های فنی-مهندسی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه تحصیلی کنند، باید 870 هزار تومان بابت شهریه ثابت، 208 هزار تومان بابت هر واحد درسی متغیر، 348 هزار تومان بابت هرواحد نظری پایان نامه و 521 هزار تومان بابت هرواحد آزمایشگاهی پایان نامه پرداخت نمایند. بنابراین با این وضعیت، دانشجویی که قرار است ترم آینده در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در یکی از رشته‌های مهندسی تحصیل کند، در همان ترم اول(با اخذ 8 واحد درسی) باید شهریه‌ای بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت نماید.

در ادامه جدول شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین آمده است:

شهریه دانشگاه امام خمینی قزوین در سال 97

برای دانلود فایل اصلی جدول شهریه دانشگاه امام خمینی قزوین روی کادر زیر کلیک کنید

* شهریه دانشگاه صنعتی شیراز در سال 97
دانشگاه صنعتی شیراز نیز جزو معدود دانشگاه‌هایی است که جدول شهریه مصوب خود را برای سال تحصیلی آینده منتشر کرده است. مطابق اطلاعیه منتشرشده از سوی این دانشگاه، شهریه ثابت همه رشته‌های این دانشگاه یک میلیون و 780 هزار تومان، شهریه متغیر هر واحد درسی 355 هزار تومان و شهریه هرواحد پایان نامه 890 هزار تومان تصویب و اعلام شده است.

برای دانلود فایل اصلی جدول شهریه دانشگاه صنعتی شیراز روی کادر زیر کلیک کنید

* میزان افزایش شهریه چقدر است؟
ممکن است برای برخی از داوطلبان این سوال پیش بیاید که آیا شهریه تصویب شده دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی آینده، نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است یا خیر. همچنین اطلاع از اینکه این افزایش به چه میزان بوده است نیز می‌تواند جالب باشد. در همین زمینه، به بررسی شهریه مصوب دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در چهار سال اخیر پرداخته‌ایم.

مطابق جدول فوق، شهریه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در مقطع کارشناسی ارشد، در سال‌های 96 افزایشی نداشته است ولی در سایر سال‌ها با افزایش مواجه بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علیرضا محمدیان
1397/02/25 - 14:47

خیلی کمکم کرد ممنون از گزارشتون.
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top