تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/02/26 - 10:34
کد خبر: 265944

خرازی:

اروپا باید در قبال برجام تضمین بدهد

رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت: سیاست های یکجانبه گرای رئیس جمهوری آمریکا ، برنامه های چندجانبه گرایی در عرصه نظام بین الملل را شدید با خطر مواجه کرده است،

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صدا و سیما، کمال خرازی که برای شرکت در همایش «رهبران برای صلح» به فرانسه سفر کرده است، به همراه جمعی از شخصیت های تراز اول سیاسی جهان در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان انستیتوی علوم سیاسی فرانسه در محل کاخ وزارت خارجه این کشور شرکت کرد.

خرازی با اشاره خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، یونسکو، قرارداد آب و هوایی پاریس این اقدامات را نشانه پیگیری سیاست های مبتنی بر یکجانبه گرایی دولت حاکم بر این کشور دانست و گفت: کشورهای جهان باید برای نجات چندجانبه گرایی در نظام بین الملل اقدام عملی کنند .

وی نشست وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی به همراه خانم موگرینی در بروکسل را برای اتخاذ سیاست واحد در برابر خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام مهم ارزیابی کرد.

خرازی گفت : اگرچنانچه توافقاتی که توسط سازمان ملل محترم شمرده می شود قابل دفاع نباشند آنگاه دیگر نمی توان امنیت و صلح جهانی را تضمین کرد.

وی در پاسخ سوالی در خصوص نحوه ادامه تعهدات ایران در برجام گفت: ایران تاکنون به همه تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده اما با توجه به مانع تراشی آمریکا هنوز به طور کامل از مزایای آن منتفع نشده است بنابراین با خروج آمریکا این موضوع به کشورهای اروپایی بستگی دارد که بتوانند تضمین های لازم را برای اجرای تعهدات خود به منظور ادامه برجام به ایران ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص موضوع پناهندگی و تاثیر سیاست های یکجانبه گرایی بر این پدیده گفت: حمله آمریکا به عراق، افغانستان و یا سوریه مصادیق بارز سیاست های یکجانبه گرایی است که توسط دولت های حاکم بر آمریکا پیگیری و اجرا و موجب شده است تا جمع کثیری از مردم این کشورها به سایر مناطق از جمله ایران و یا اروپا گسیل شوند. همچنین اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی موجب شد تا بیش از چهار میلیون نفر از مردم فلسطین به سایر کشورها مهاجرت کنند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با محکومیت کشتار مردم فلسطین توسط نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد که این حق مردم فلسطین است تا به سرزمین های خود برگردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top