تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/02/26 - 13:16
کد خبر: 265971

سرنوشت بی‌اخلاقی استاد دانشگاه تهران چه می‌شود؟

فساد اخلاقی یکی از اساتید دانشگاه تهران که پیش از این نیز رئیس یکی از دانشکده های دانشگاه بود محرز شده اما با تصمیم کمیته انضباطی هیات علمی این فرد هنوز مجاز به تدریس است و دانشجویان نسبت به این مساله معترض هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، روز گذشته جامعه اسلامی دانشگاه تهران در نامه ای به محمود نیلی، رئیس این دانشگاه نامه ای ارسال کرد و در این نامه خواستار اخراج یکی ازروسای دانشکده این دانشگاه شد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این نامه به رئیس دانشگاه اعلام کرده است که نتها راه رسیدگی به تخلفات این این فرد اخراج وی از دانشگاه است و اگر غیر از این باشد اعتراضات دانشجویان ادامه خواهد داشت.

بر اساس گفته دانشجویان تخلفات و فساد اخلاقی این استاد با شکایت کتبی بیش از 10 نفر از کارمندان  و دانشجویان و بررسی این شکایت ها محرز شده است و بسیاری از دانشجویان دختر از حاضر شدن سر کلاس این استاد انصراف دادند.

اما تنها تصمیمی که در خصوص این فرد در کمیته انضباطی هیات علمی دانشگاه تهران گرفته شده منع مدیریت در دانشگاه است و وی می تواند  به تدریسش ادامه دهد.

نیلی:کیمیته انضباطی تصمیم به تدریس استاد متخلف گرفته است
نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اخراج یکی از اساتید این دانشگاه به دلیل فساد اخلاقی گفت: در خصوص این فرد تصمیمات گرفته شده مرجع تصمیم در دانشگاه در مورد اعضای هیئت علمی کمیته انضباطی بدوی اعضای هیئت علمی است و براساس این تصمیم اقدامات صورت گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این استاد قرار است در دانشگاه همچنان حضور داشته باشد یا خیر گفت: براساس این تصمیم وی هنوز استاد این دانشگاه است شکایت‌ها توسط کمیته انضباطی بررسی شده و به این نتیجه رسیده اند که تخلف در حدی نیست که از تدریس ممنوع شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مرجع تصمیم گیری رئیس دانشگاه نیست و باید تابع تصمیم کمیته انضباطی باشیم و تصمیم جدیدی قرار نیست برای این استاد گرفته شود. کمیته انضباطی یکی از بازو‌های دانشگاه است و به صورت تخصصی بر روی شکایت‌ها بررسی می‌کند و براساس قوانین و مقررات تصمیم نهایی را می‌گیرند و رئیس دانشگاه نیز نظر کارشناسی این کمیته را قطعا می‌پذیرد.

کرمی: استاد متخلف دانشگاه تهران فقط می تواند برای گروههای خاص تدریس کند
در ادامه حجت الاسلام کرمی، مسئول نهاد دانشگاه تهران در این خصوص گفت: راهکار‌های قانونی در ارتباط با تصمیم گیری در خصوص این مسائل وجود دارد و نماینده نهاد نیز در این جلسات حضور دارد. به ویژه در کمیته انضباطی اعضای هیئت علمی که نماینده ما نظرات نهاد را ارائه داده است.

وی اضافه کرد: این پرونده مسیر خودش را طی می‌کند که این مسیر کاملا مشخص و مستند است و شکایت‌هایی که از سوی کارمندان و دانشجویان صورت گرفته مکتوب شده و تخلفات این استاد برای مسئولان دانشگاه محرز شده است. بعید می‌دانم به مشکلی برخورد کند.

کرمی یادآور شد: با توج به مستندات موجود و آنچه که از جلسات کمیته انضباطی استخراج شده این استاد حد مدیریت نباید داشته باشد، ولی برای اینکه تدریس نکند در حد محدود شدن کلاس هاست و این فرد می‌تواند برای افراد خاص کلاس برگزار کند چرا که این استاد در آستانه بازنشستگی است و این تصمیم برای ترم آتی اجرایی می‌شود و این استاد به سن بازنشستگی رسیده و نهایتا دو ترم در دانشگاه خواهد بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران یادآور شد: این مشکل قطعا حل خواهد شد و نهاد رهبری پیگیر اعتراضات دانشجویان خواهد بود.

براساس گفته دانشجویان اعتراض دانشجویان نسبت به این تصمیم دانشگاه ادامه دارد و علاوه بر جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی نیز پیگیر اعتراضات دانشجویان خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top