تاریخ انتشار: جمعه 1397/02/28 - 13:57
کد خبر: 266136

به بهانه آغاز ماه ویژه بندگی خدا؛

۵ اپلیکیشن پرکاربرد دانشجویی ویژه ماه رمضان +دانلود

۵ اپلیکیشن پرکاربرد دانشجویی ویژه ماه رمضان +دانلود

دومین اپلیکیشنی که در این گزارش معرفی می‌کنیم رمضان همراه است که از سوی همراه اول طراحی شده است. این نرم‌افزار یک برنامه کاربردی برای برطرف کردن آسان نیازهای شرعی، مطالعه، اطلاعات، سرگرمی ویژه ماه مبارک رمضان است، البته کاربران اپراتور همراه اول به بخش‌های مختل این اپلیکیشن دسترسی کامل دارند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماه رمضان هم از راه رسید و دوباره ماه ویژه بندگی خدا آغاز شد و مسلمانان به دلیل ویژگی‌های خاص این ماه سعی می‌کنند کمی از دنیای مادی فاصله گرفته و بیشتر به عبادت به پردازند، از آنجایی که دنیای فناوری اطلاعات در بسیاری از مسائل نفوذ کرده ماه رمضان هم از این قاعده مستثنی نیست و اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در این حوزه تولید شده‌اند که در این گزارش 5 اپلیکیشن پرکاربرد متناسب با ماه رمضان معرفی و جهت دانلود معرفی شده است.

ربنا
احتمالا وقتی کلمه ربنا به گوش شما می‌رسد حال و هوای دم افطار برای شما زنده می‌شود اما منظور ما از ربنا یک اپلیکیشن موبایل است، یک نرم‌افزار اندرویدی با رابط کاربری ساده، زیبا و در حین حال جذاب که بخش‌های مختلفی همچون ادعیه روزهای ماه رمضان، دعاهای این ماه، احکام روزه، فضیلت و اعمال شب قدر، پیامک‌های مناسبتی، تصاویر مذهبی و ... را در خود گنجانده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های ربنا پخش خودکار اذان، است برای این کار کافی است تنظیمات مربوط به انتخاب شهر و فعال کردن پخش برای هر یک از اوقات سه گانه نماز را متناسب با میل وموقعیت جغرفیایی خود کامل کنید.

همچنین قبله نما و نمایش تاریخ روز به شمسی، قمری و میلادی و وقت شرعی بعدی از دیگر نکات مثبت اپلیکیشن ربنا محسوب می‌شود.

رمضان همراه
دومین اپلیکیشنی که در این گزارش معرفی می‌کنیم رمضان همراه است که از سوی همراه اول طراحی شده است. این نرم‌افزار یک برنامه کاربردی برای برطرف کردن آسان نیازهای شرعی، مطالعه، اطلاعات، سرگرمی ویژه ماه مبارک رمضان است، البته کاربران اپراتور همراه اول به بخش‌های مختل این اپلیکیشن دسترسی کامل دارند اما غیر همراه اولی‌ها تنها به بخشی از خدمات رمضان همراه را دریافت می‌کنند.

صفحه اصلی برنامه حاوی ۷ بخش اصلی شامل ادعیه رمضان ، احکام رمضان، آشپزی رمضان، مسابقه تصویری (بازی)، نواهای رمضان، پیامک‌های رمضان و تصاویر مربوط به رمضان است که کاربر بسته به نیاز خود می‌تواند در هر زمانی وارد هر یک از این بخش‌ها شده و از خدمات آن استفاده کند.

مجله سلامتی
سلامتی یکی از مسائل مهمی است که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده به گونه‌ای که اگر شخصی بیمار بوده و گرفتن روزه برای او ضرر داشته باشد نه‌تنها روزه بر وی واجب نیست بلکه این امر برای وی حرام نیز شمرده می‌شود.

مجله سلامتی رمضان اپلیکیشنی است که می‌تواند در این زمینه به شما بسیار کمک کند زیرا حاوی اطلاعات بسیار مهمی درموررد حفظ سلامتی بدن در ماه مبارک رمضان است در این نرم‌افزار انواع مواد خوراکی پرطرفدار مانند زولبیا بررسی شده و مزایا و معایب هر کدام ارائه شده است.

جعبه ابزار مذهبی
جعبه ‌ابزار مذهبی همان‌طور که از اسمش پیداست شامل مجموعه‌ای از ابزارها برای برطرف کردن نیاز کاربران است، قابلیت شمارش ذکر با استفاده از دکمه هندزفری و دکمه‌های صدا، بهره‌گیری از رکعت شماری شبیه به رکعت شمارهای موجود در بازار، ارائه قبله نمای بدون نیاز به اینترنت و صندوق صدقات برای زمانی که مبلغی همراه شما نیست و قصد دارید صدقه دهید بخشی از قابلیت‌های جعبه ابزار مذهبی است.

همچنین دفترچه یادداشت نذورات، امکان استخاره به قرآن، ثبت نماز و روزه قضا، ارائه دعاهای رایج روزانه(کمیل، توسل، عهد،ندبه،زیارت عاشورا و…)، دعاهای ماه مبارک رمضان(جوشن کبیر، افتتاح، مجیر،دعاهای هر روز ماه و…) و سوره‌هایی از قرآن که معمولا در ابتدای مفاتیح آمده است شرح مختصری از اطلاعات معصومین(ع)، قابلیت پشتیبان گیری از اطلاعات برنامه   
و فعال سازی رمز ورود به برنامه بنابه درخواست کاربر از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن جعبه ابزار مذهبی  محسوب می‌شود.

آشپزی
آخرین اپلیکیشنی که در این گزارش قصد داریم معرفی کنیم نرم‌افزاری برای آموزش پخت‌و پز ویژه ماه مبارک رمضان است. در ماه رمضان به دلیل نزدیکی فاصله افطار تا سحر بسیاری از افراد در صرف این دو وعده به مشکل بر می‌خوردند، از سوی دیگر در این ماه غذاهایی میل می‌شود که ممکن است در ماه‌های دیگر سال مانند ماه مبارک رمضان اشتیاقی برای خوردن آن نداشته باشید.

حتی ممکن است شما غذایی را دوست داشته باشید اما دستور پخت آن را بلد نباشید، این اپلیکیشن مجموعه‌ای از دستور تهیه انواع خوردنی‌‌ها از لازانیا، حلیم بادمجان، باقالی پلو و قرمه‌سبزی گرفته تا حلوا، شله زرد و انواع نوشیدنی‌هاست که به شما کمک می‌کند به خوبی از مهمان‌های خود پذیرایی کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top