تاریخ انتشار: شنبه 1397/02/29 - 19:45
کد خبر: 266271

رواج پایان نامه‌های اجاره‌ای در کشور

عضو کمیسیون شوراها در مجلس گفت با انتقاد از رواج پایان نامه‌های اجاره‌ای در کشور، تصریح کرد: هیچ اقدام جدی از سوی وزارت علوم درخصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز صورت نگرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، محمدرضا صباغیان بافقی با اشاره به سوال ملی خود از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در صحن علنی اعلام وصول شده است، گفت: سوال از وزیر علوم به دلیل عدم تهیه آیین نامه‌های اجرایی برای مصوباتی است که در قانون ششم توسعه در خصوص دانشجویان دکتری به صورت قانون در آمده است.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویانی که در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند، باید به صورت تمام وقت در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرند؛ از این رو با مشکل مالی مواجه بوده و بسیاری از آنها مشغول کار دوم هستند که عدم توجه به معیشت این دانشجویان باعث ضربه خوردن به ادامه تحصیل آنها و بروز مشکلات آموزشی برای آنها خواهد شد.

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: باید برای این دانشجویان مقطع دکتری که تمام وقت در حال پژوهش در اختیار دانشگاه‌ها هستند، حقوق درنظر گرفته شود؛ البته وزیر در جلسه‌ای از افزایش حقوق آنها از 300 هزار تومان به 600 هزار تومان خبر داد ولی این رقم برای آنها بسیار ناچیز است و با توجه به اینکه در قانون برنامه ششم برای این مسئله مصوباتی وجود داشته، باید وزارت علوم اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات دانشجویان دکتری اتخاذ می‌کرد.

وی ادامه داد: سوال دوم از وزیر درباره رواج پایان نامه‌های اجاره‌ای است؛ اصولا این پایان نامه‌ها کپی برداری شده و هیچ کار پژوهشی در آن صورت نگرفته است؛ بنابراین چرا باید سیستم آموزشی درگیر چنین معضلاتی باشد و چرا با این مراکز یا افراد برخورد نمی‌شود و دانشجویان به راحتی دسترسی به چنین پایان نامه‌هایی دارند و با پرداخت مبلغی ناچیز آن را به نام خود به دانشگاه‌ها ارائه می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این مدت هیچ اقدام جدی از سوی وزارت علوم درخصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز صورت نگرفته و وزیر باید پاسخگوی اقدامات خود در این خصوص باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top