تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/02/31 - 15:07
کد خبر: 266512

احتمال حضور روحانی در مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی تقاضای ۱۰۸ نماینده مجلس برای سوال از رئیس‌جمهور درباره بررسی وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: با توجه به قانع نشدن سوال کنندگان از پاسخ‌های نمایندگان رئیس‌جمهور، کمیسیون اقتصادی سوال را به هیئت رئیسه ارجاع داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سید فرید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی درباره بررسی سوال از رئیس‌جمهور گفت: تعدادی از نمایندگان سوالی درباره موسسات پولی و بانکی و موسسات غیرمجاز از رئیس‌جمهور مطرح کردند که دولت این سوال را از نظر شکلی وارد نمی داند چون معتقد است این سوال قبلا مطرح شده و برخی از نمایندگان امضایشان را پس گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین با توجه به ارائه گزارشی از کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات بانک مرکزی با استناد به ماده  ۲۳۶ به قوه قضائیه و مباحث مطرح شده معتقد بودند که دیگر این سوال وجاهتی برای طرح ندارد. این موارد را پیش از این به کمیسیون ارجاع داده بودند که کمیسیون نیز موضوع را به اطلاع رئیس مجلس رساند. رئیس مجلس دستور داد که به دلیل جدید بودن سوال و حسب ماده ۱۲۱ آیین‌نامه داخلی باید مجددا سوال در کمیسیون اقتصادی بررسی شود.

موسوی اضافه کرد: براین اساس امروز کمیسیون اقتصادی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان رئیس‌جمهور سوال را مورد رسیدگی قرار داد که به دلیل قانع نشدن سوال کنندگان، گزارش جلسه به هیئت رئیسه ارجاع شد.

علی‌اکبر کریمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره این جلسه به ایسنا گفت: این جلسه با حضور امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور و نمایندگانی از سوال کنندگان برگزار شد.

وی افزود: علیرغم بحث و بررسی‌های صورت گرفته نمایندگان از توضیحات قانع نشدند لذا سوال به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شد. اگر ظرف یک هفته نصاب و تعداد متقاضیان سوال از رئیس‌جمهور باقی بماند، رئیس مجلس باید سوال را در صحن مطرح و اعلام وصول کند و آن را به صورت کتبی به رئیس‌جمهور ابلاغ کنند. رئیس‌جمهور موظف است ظرف دو هفته برای پاسخ به سوال به مجلس بیاید.

کریمی در پایان گفت که یک سوال دیگر از رئیس‌جمهور نیز در مورد مسائل اقتصادی و ارز مطرح است که هنوز کمیسیون وارد بررسی آن نشده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top