تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/01 - 10:27
کد خبر: 266569

درباره ادعای استاد با سابقه دانشگاه تهران؛

چرا زیباکلام علاقه دارد خود را اخراجی نشان دهد؟

چرا زیباکلام علاقه دارد خود را اخراجی نشان دهد؟

حتی بعد از این رفتار «غیرقانونی» و ادامه ادعاها مبنی‌بر اخراجش از این دانشگاه، مشخص شد به صورت «یواشکی» در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تدریس است. حالا او ادعای دیگری کرده و می‌گوید از دانشگاه تهران به اجبار بازنشسته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مشخص نیست چرا استاد «باسابقه» دانشگاه تهران دوست دارد هر چند وقت یک‌بار سوژه داغ فضای رسانه‌ای شود. همین چند وقت پیش بود که جمله «از دانشگاه آزاد اخراج شدم» تا مدتی او را یک چهره مظلوم دانشگاهی نشان داد؛ مساله‌ای که چندی بعد از این جمله مشخص شد او از دو مرکز آموزش عالی حقوق یک عضو هیات‌علمی را دریافت می‌کرده است و حتی بعد از این رفتار «غیرقانونی» و ادامه ادعاها مبنی‌بر اخراجش از این دانشگاه، مشخص شد به صورت «یواشکی» در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تدریس است. حالا او ادعای دیگری کرده و می‌گوید از دانشگاه تهران به اجبار بازنشسته شده است.

ماجرا چه بود؟
یکشنبه هفته جاری بود که صادق زیباکلام در نامه‌ای به رئیس دانشگاه تهران مدعی بازنشستگی اجباری خود شد. او در این نامه می‌نویسد: «جالب است که در دانشکده هم کسی نمی‌دانست. در اتوماسیون نامه‌ای به تاریخ 20 اسفند اشاره به بخشنامه یک روز قبلش از طرف وزارت علوم می‌کند که چون سن من به 70 سال و سنوات خدمتم در دانشگاه به 40 سال رسیده، لذا باید بازنشسته شوم. من اعتراضی به بازنشستگی اجباری‌ام ندارم. یعنی فی‌الواقع اعتراضی هم می‌داشتم، چیزی عوض نمی‌شد. پرسشم آن است که به نظر جنابعالی، آیا وقتی دانشگاه می‌خواهد یک همکارش را بعد از 40 سال بازنشسته کند، جای آن ندارد که با علم و اطلاع و یک احترام صوری به وی و دانشکده‌اش صورت بگیرد؟» او در ادامه این ادعای خود، با آوردن جمله «یک بخاری نفتی علاءالدین را بعد از گازکشی پرت نمی‌کنند در انبار» نسبت به بی‌احترامی شکل‌گرفته اعتراض می‌کند؛ جمله‌ای که مسبوق به سابقه نیز هست. او پیش‌تر در ماجرای همکاری خود با دانشگاه آزاد اسلامی گفته بود: «من فکر می‌کنم اگر در این 25 سال در دامداری و مرغداری کار می‌کردم، الان شأن بیشتری برایم قائل می‌شدند.»

صادق زیباکلام

دانشگاه تهران: از زیباکلام انتظار بیشتری می‌رود
اما بعد از رسانه‌ای شدن این نامه بود که معاون آموزشی دانشگاه تهران در مصاحبه‌ای از غیرواقعی بودن ادعای صورت‌گرفته توسط این استاد خبر داد. حسینی می‌گوید: «صادق زیباکلام از دانشگاه تهران بازنشسته نشده و هنوز حکمی برای وی صادر نشده است. نمی‌دانم چرا این‌گونه اعلام کرده است. اگر از وی سوال شود، مشخص می‌شود که حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه را از دانشگاه تهران دریافت کرده است.» او ادامه می‌دهد: «زیباکلام به‌طور قطع تا پایان شهریورماه در دانشگاه حضور دارد و پس از آن براساس مصوبات هیات امنای دانشگاه درخصوص بازنشستگی وی و سایر اعضای هیات‌علمی مشمول آیین‌نامه وزارت علوم اقدام خواهد شد.» دانشگاه تهران نیز روز گذشته در این اطلاعیه با تاکید بر این موضوع که دانشگاه تهران سال گذشته برای این عضو هیات‌علمی خود هیچگونه حکم بازنشستگی صادر نکرده است و وی کماکان در دانشگاه تهران در کسوت استادی حضور و فعالیت دارد و حقوق خود را در فروردین ماه امسال از دانشگاه تهران دریافت کرده‌ است، در ادامه اطلاعیه خود نیز خطاب به این استاد تاکید کرده است: «از استاد فرهیخته‌ای چون دکتر زیباکلام انتظار می‌رود از نگارش و رسانه‌ای کردن موضوعی نادرست براساس گفته‌ها و شنیده‌ها و مبتنی‌بر اطلاعات غیرواقعی خودداری کند و با کسب اطلاعات دقیق از منابع معتبر و ذی‌صلاح، حقیقت را جویا شود.»

شرایط بازنشستگی چیست؟
همه این مسائل در حالی است که معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره شرایط بازنشستگی اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها گفته است: «براساس آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها که از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، سن بازنشستگی اعضای هیات‌علمی با مرتبه استادی ۷۰ سال تعیین شده است.»

او می‌گوید: «همچنین براساس این آیین‌نامه سن بازنشستگی برای اعضای هیات‌علمی با مرتبه دانشیاری ۶۷ سال، اعضای هیات‌علمی با مرتبه استادیاری ۶۵ سال یا ۳۰ سال سابقه خدمت تعیین شده است.» معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکیدکرد: «در گذشته، ذیل شرایط سنی که برای بازنشستگی اساتید تعیین شده بود، تبصره‌هایی وجود داشت که در صورت تایید هیات امنای دانشگاه‌ها می‌توانست بازنشستگی اعضای هیات‌علمی هرساله به تعویق بیفتد که در آیین‌نامه جدید این تبصره‌ها حذف شده است.»

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top