تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/01 - 14:45
کد خبر: 266610

شرح کامل ماجرا از زبان یک دانشجو؛

در تجمع پرحاشیه دانشگاه ملایر چه گذشت؟ +عکس و فیلم

در برخی از سایت‌های خبری علت تشکیل تجمع اخیر موضوعاتی همچون اعتراض به تخلفات انتخابات شورای صنفی و همچنین انتخابات تشکل حامی دولت، ناکارامدی برخی از مسئولین و بازداشت 7 تن از دانشجویان به دلیل فساد اخلاقی عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه ملایر در چندسال اخیر دچار حاشیه‌های زیادی بوده است به گونه‌ای که در کمتر از 15 ماه اخیر دو سرپرست برای این دانشگاه منصوب شده است، با این حال این حواشی همچنان ادامه دارد و دانشجویان این دانشگاه درگیر مسائل مختلفی شده‌اند و مباحث علمی به محاق رفته است. بد نیست بدانید دانشگاه ملایر از بدو استقلال در سال 84 تا سال 95 تنها 3 رئیس به خود دیده و از اسفند 95 تاکنون دو سرپرست برای آن منصوب شده و هنوز وضعیت این دانشگاه به سامان نرسیده است.

  نام رئیس/ سرپرست انتصاب
1 حسن زمانیان 1384 تا 1389
2 بهمن امانی 1389 تا 1393
3 بهمن حیاتی 1393تا 1395
4 منوچهر بابایی‌پور اسفند 95 تا فروردین 97
5 محمد ملکی فروردین 97 تاکنون

* ماجرای تجمعات اخیر در دانشگاه ملایر
در روزهای اخیر دانشگاه ملایر شاهد تجمع دانشجویان در اعتراض به مسائل مختلفی بوده و حاشیه‌های زیادی را در پی داشته است که در برخی از سایت‌ها و کانال‌های خبری منعکس شده است. در برخی از سایت‌های خبری علت تشکیل تجمع اخیر موضوعاتی همچون اعتراض به تخلفات انتخابات شورای صنفی و همچنین انتخابات تشکل حامی دولت، ناکارامدی برخی از مسئولین و بازداشت 7 تن از دانشجویان به دلیل فساد اخلاقی عنوان شده است.

* روایت ماجرا از زبان یک دانشجو
در همین زمینه مهدی فراشی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در گفت‌گویی با اشاره به اینکه روز یکشنبه 30 اردیبهشت تجمعی در مقابل دفتر ریاست این دانشگاه صورت گرفت و اقشار مختلف دانشجویان با نگاه‌های مختلف و از تمام جناح‌ها در این تجمع حضور داشتند، گفت: مطالبات عمدتاً به ضعف مدیریتی مسوولان دانشگاه در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل فرهنگی برمی‌گردد.

فراشی با ادعای اینکه معاون فرهنگی دانشگاه ملایر با عناد و لجاجت با مجموعه‌های دانشجویی، تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه برخورد می‌کند، اظهار کرد: افراد و مجموعه‌هایی که مخالف آنها هستند و یا حتی نوع نگاه سیاسی متفاوت با آنها دارند را به انزوا می‌برند و در عوض امکانات و بسترهای دانشگاه را در اختیار یک تشکل حامی دولت قرار می‌دهند. وی با بیان اینکه انتخابات تشکل حامی دولت نیز به بعد از انتخابات جامعه اسلامی موکول شد، تصریح کرد: این تشکل وقتی مشاهده کرد آرای لازم را کسب نکرده و از جامعه اسلامی عقب است برای تصدی کرسی شورای فرهنگی شروع به تقلب چند صدتایی کرد و با انداختن رأی به نام افرادی که خبری از این ماجرا نداشتند، تعداد آرای خود را بالا بردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر انتخابات شورای صنفی را از دیگر موضوعات اعتراضی دانشجویان برشمرد و مدعی شد: این انتخابات را به گونه‌ای مهندسی کردند که تقلب گسترده در آن رخ داد؛ اجازه ورود افراد با نوع نگاه متفاوت را به این مجموعه ندادند و کاملاً به صورت سیاست‌کارانه با این موضوع برخورد کردند به گونه‌ای که شورای صنفی در دانشگاه به «شورای سیاسی» معروف شده است و حمایتی که معاون دانشجویی از این موضوع داشته موجب اعتراض دانشجویان شد.

فراشی با انتقاد شدید از اطرافیان سرپرست فعلی دانشگاه و اینکه اجازه نمی‌دهند صدای دانشجویان منعکس شود، اظهار داشت: مسوولان در دانشگاه صرفاً سعی می‌کنند اگر جلسه‌ و بحثی وجود دارد همان تشکل حامی دولت و شورای صنفی همراه آنها حضور داشته باشد و به دیگر تشکل‌ها اجازه حضور نمی‌دهند.

* بی‌توجهی سرپرست به تجمع دانشجویان
گزارش‌ها حاکی از آن است که وقتی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین مسئول حراست در حال شنیدن مطالبات دانشجویان تجمع‌کننده بودند، ملکی سرپرست دانشگاه بدون توجه به دانشجویان معترض از کنار آنها عبور و قصد خروج از ساختمان را داشته که این نوع برخورد موجب ناراحتی برخی از دانشجویان شده و به همین دلیل مقابل درب آسانسور ایستاده و مانع از خروج سرپرست شدند. دقایقی بعد از این ماجرا با وساطت معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه موضوع ختم به خیر شد.

در ادامه ویدئوی مربوط به این اتفاق آمده است:

دانلود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در رابطه با این موضوع گفت: علاوه بر تهدید سرپرست دانشگاه مبنی بر تماس با 110 برای مقابله با دانشجویان معترض، معاونان سرپرست دانشگاه نیز به روش‌های مختلف سعی بر تهدید دانشجویان مبنی بر معرفی به کمیته انضباطی و... داشتند تا تجمع را پایان دهیم.

* مطالبه اصلی دانشجویان چیست؟
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر با بیان اینکه مجموعه مدیریتی نالایق و سیاسی‌کار، دانشگاه را به سمت و سوی سیاسی‌کاری می‌برد، یادآور شد: اکثریت قاطع مجموعه‌های زیر نظر معاونت فرهنگی هم نمی‌خواهند با این سیستم کار کنند چراکه با عناد و لجاجت از برگزاری برنامه‌ها جلوگیری می‌کنند و از این رو یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های مجموعه‌های زیر نظر معاونت فرهنگی برکناری این معاون است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفته می‌شود یکی دیگر از علت‌های تجمع دانشجویان دانشگاه ملایر در مقابل دفتر ریاست دانشگاه، موضوع دستگیری هفت نفر از دانشجویان این دانشگاه به دلیل مسائل اخلاقی بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top