تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/03/03 - 15:01
کد خبر: 266836

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با تصویب طرح استعماری FATF در مجلس مخالفیم

در این بیانیه تاکید شده است: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور شدیداً با تصویب طرح استعماری FATF در مجلس شورای اسلامی مخالف است و تحمل دیدن این خیانت بزرگ و سکوت در برابر آن را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی بیانیه‌ای در خصوص FATF و اتفاقات اخیر در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در قسمتی مهمی از این بیانیه آمده است: «با خروج آمریکا از برجام و تقسیم کار اروپایی‌ها با کدخدایشان و همچنین کاهش محسوس سرمایه گذاری خارجی پس از برجام، دیگر بهانه‌ای برای پیوستن به این معاهدات وجود ندارد. اگر جامعه‌ جهانی امروز دچار سستی و ناتوانی در ایستادن مقابل زیاده‌خواهی آمریکا است، به دلیل همین نداشتن استقلال است و در نتیجه این جهان وابسته و تحت قیومیت آمریکا و صهیونیسم جهانی، توان مقابله با بدسگالی و خصومت آمریکا با ایران را ندارد.»

متن این بیانیه به شرح زیر است:
استقلال‌طلبی از اصلی‌ترین آرمان‌های مبارزه‌ طولانی مدت ملت ما علیه طاغوت و استکبار داخلی و خارجی بوده است. ملتی که از مشروطه و تحریم تنباکو تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برای کسب و حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی خود خون‌ها داده و اشک‌ها ریخته، امروز با شرایطی مواجه شده که مجبور است برای حفظ کیان و عزت خود، هر روز نگران باشد که مبادا مجلس و دولتی که برآمده از رأی مستقیم آحاد ملت است، خلاف خواست تاریخی مردم و با پنهان کاری سراغ تصویب و اجرای معاهداتی بروند که اسماً درصدد جهانی سازی و رسماً درصدد دخالت در امور داخلی کشورها است.

عقبه‌ تئوریک این روند استقلال زدایی آزادانه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در دوران رئیس فقید این مجمع کتاب نوشتند و علناً اعلام کردند که دوران استقلال گذشته و دنیا برای پیشرفته شدن باید دست از استقلال بردارد!

هرچند برخی مسئولان تکلیفشان با آرمان استقلال مشخص نیست، ولی مردم ما و به تأسی از آنان، جنبش دانشجویی مسلمان در حفاظت از استقلال کشور بیدارند و نخواهند خوابید.

متأسفانه پس از روی کار آمدن دولتی با ایده‌ «بستن با کدخدا» و مجلسی که غالباً فرای تخصص و تعهد، دستپخت لابی گروه‌های سیاسی نامطمئن و منقضی است، هرروز سند و معاهده‌ای استعماری به کشور تحمیل می‌کنند و در برابر هر انتقاد نیروهای وفادار به انقلاب، با کنایه و توهین سخن می‌گویند.

همان‌هایی که مدعی بلد بودن زبان دنیا بودند، هنوز چیزی از غلط سهوی و شاید عمدی در ترجمه‌ی متن یکی از این معاهدات به نام کنوانسیون پالرمو نگذشته بود که اخیراً باز FATF را به صحن مجلس آوردند.

تا امروز بهانه‌ غربگرایان این بود که در ادامه و برای تکمیل برجام و جذب سرمایه‌ خارجی باید تعبیر غربی‌ها از امنیت اقتصادی را مبنای عمل قرار دهیم و استقلال را فدای سیاست خارجی و اقتصاد کنیم ولی امروز خلاف این ایده اتفاق افتاده است.

با خروج آمریکا از برجام و تقسیم کار اروپایی‌ها با کدخدایشان و همچنین کاهش محسوس سرمایه گذاری خارجی پس از برجام، دیگر بهانه‌ای برای پیوستن به این معاهدات وجود ندارد. اگر جامعه‌ جهانی امروز دچار سستی و ناتوانی در ایستادن مقابل زیاده‌خواهی آمریکا است، به دلیل همین نداشتن استقلال است و در نتیجه این جهان وابسته و تحت قیومیت آمریکا و صهیونیسم جهانی، توان مقابله با بدسگالی و خصومت آمریکا با ایران را ندارد.

چه تضمینی وجود دارد که پیوستن به این معاهدات نیز حربه‌ای در دست دشمن برای اعمال فشار و تحریم بیش‌تر علیه مردم ما نشود؟

چطور می‌توان به نهادهای بین المللی که به کمک‌های مالی دولت سعودی و امثال آن وابسته هستند اعتماد کرد و به آن‌ها اجازه‌ دخالت و اظهار نظر در مورد منافع ملی ایران را داد؟

تا چه زمانی قرار است برخی مسئولان به بهانه‌ «جهانی شدن» و «تعامل با غرب» به آرمان های انقلاب تعدی کنند و پس از تحمیل خسارت‌های محض بر مردم ایران، هزینه‌ آن را گردن انقلاب و رهبری بیاندازند؟

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام می‌دارد که شدیداً با تصویب طرح استعماری FATF در مجلس شورای اسلامی مخالف است و تحمل دیدن این خیانت بزرگ و سکوت در برابر آن را نخواهد داشت.

ما از هیچ تلاشی برای حفظ منافع ملی، استقلال و آزادی مردم ایران مضایقه نمی‌کنیم و در این راستا جان بر کف آماده‌ مجاهدت خواهیم بود.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top