تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/07 - 01:52
کد خبر: 267191

دانشجویان انقلابی دانشگاه علامه خطاب به سلیمی؛

جلوی اتفاقات ضد فرهنگی کم‌سابقه دانشگاه علامه را بگیرید

دانشجویان انقلابی دانشگاه علامه در واکنش به اتفاقات ضدفرهنگی کم سابقه در دانشگاه علامه واکنش نشان دادن و به رئیس دانشگاه دو روز مهلت دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه به شرح زیر است:

ریاست هیات نظارت دانشگاه علامه طباطبایی
جناب آقای دکتر سلیمی

با سلام

در راستای انجام وظایف انقلابی که برعهده هر دانشجوی مسلمان است و با توجه به تذکرات مداوم در مورد اتفاقات ضد فرهنگی کم سابقه در دانشگاه علامه که درخواست جلسه بابت آن هم کردیم و علی رغم تعیین رویه در شورای فرهنگی، وقعی به آن نهاده نشد و به بهانه قانون شکنی و بی حیایی صورت گرفته از تشکل غیر اسلامی در آنچه که مراسم افطاری نام نهاده شده، بدینوسیله نکاتی را مطرح میکنیم و میدانیم که ضمانت اجرای آن فقط روحیه انقلابی دانشجویان است و امیدی به مسئولین امر نداریم و بیشتر جهت آن اتمام حجت است.

1- قطعا اتفاقات ضد فرهنگی که در ماه‌های اخیر در دانشگاه افتاده از جمله کشف حجاب‌ها و نشر بی عفتی‌ها در نشریات و ... که بار‌ها تذکر داده شده و مسئولین امر پیگیری نکردند و فقط میخواهند اوضاع آرام باشد، در وقوع اتفاق غیر قانونی شب نشینی مختلط که اسم مسلمانی افطاری روی آن گذاشتند، موثر بوده است و شورای نظارت دانشگاه باید ببیند که علی رغم الزامی که به عدم اختلاط، به این تشکل متخلف کرده است، چرا او کمترین وقعی ننهاده و عکس و فیلم آن را هم منتشر میکند که این عین بی حیایی و برای جلو آوردن خط درگیری سکولاریزاسیون در دانشگاه است و نیرو‌های انقلابی دانشگاه آنرا بی جواب نخواهند گذاشت.

2- تاکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب بر آموزه قطعی اسلام مبنی بر عدم اختلاط در اینگونه برنامه‌ها و اردو‌ها و تاکید ایشان بر راه ندادن فتنه گران به دانشگاه پیش روی ماست. سال‌های پیش هم این‌ها همین کار را کردند و عناصر فتنه گر را در مراسم افطاری آوردند و با یک تذکر مختصر کار تمام شد. هیات نظارت طبق قانون مسئول است و باید پاسخگو باشد و این بار دیگر نمیتواند حاشا کند که ما نمیدانستیم. هم سابقه این‌ها را داشته و هم میدانسته و با این حال مجوز داده است.

3- مواد قانونی پایمال شده متعدد است و طبق همین قانون نیم بند و فشل موجود که افراد زیرک اعتدالی و اصلاحاتی به خاطر همین روز‌ها و امکان فرار‌های متعدد بازیچه‌های خودشان در دانشگاه‌ها آنرا طراحی و سعی در تصویب آن میکنند هم موارد تخلف بسیار است. از جمله:

الف. طبق بند ۳ ماده ۱ آیین نامه تشکلها، تعریف تشکل اسلامی جمعیتی مرکب از دانشگاهیان است که در جهت تحقق اهداف اسلامی و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی مصرح در قانون اساسی فعالیت نمایند. این تشکل قانون شکن در سابقه خود توهین به معصومین علیهم السلام و برگزاری مراسم‌های مختلط افطاری و اردو را دارد. چگونه کسانی که توانایی و توفیق عمل به ابتدائیات شرعی خود را ندارند میتوانند اسم اسلامی را یدک بکشند. روشن است که به جهت این سوابق و این بی قانونی آخر، خلاف اساسنامه خودشان و آیین نامه عمل کرده اند و باید منحل شوند.

ب. طبق تبصره ۳ بند ۲ ماده ۲ همین آیین نامه رئیس دانشگاه موظف است در صورت مشاهده موارد خلاف ضوابط شرعی و ارزش‌های انقلاب اسلامی از آن‌ها جلوگیری کند و ما در این مورد مطمئنیم که با توجه به سابقه قطعی این قانون شکنان وقوع این ماجرا قابل پیش بینی بود، ولی از آن جلوگیری نشد. در حین آن هم اطلاع و حضور مدیران فرهنگی محرض است، ولی حتی ابلاغ خود شورای نظارت هم برای مجموعه حراست و معاون فرهنگی قابلیت اجرا نداشته و مجموعه دانشگاه و شورای نظارت باید پاسخگو باشند.

ج. طبق ماده ۵-۱۸ ترویج و تبلیغ احزاب و گروه‌های منحله و غیر قانونی ممنوع است و قطعا دعوت از عناصر نهضت آزادی و حزب منحله مشارکت و محکومین امنیتی مصداق این بند قانونی است.

د. طبق ماده ۶-۱۸ در صورتی ﻛﻪ تشکل هایﭘﺲ از اﺧﺬ ﻣﺠﻮز، در ﻫﻨﮕﺎم اﻧﺠﺎم فعالیت از ﺿﻮاﺑﻂ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷﺪه و ﻳﺎ ﺷﺮوط ﻫﻴﺌﺖ ﻧﻈﺎرت ﻋﺪول ﻧﻤﺎﻳﺪ، ﺑﺮای ﺑﺎر اول ﺑﻪ ﺷﻮرای ﻣﺮﻛﺰی ﺗﺸﻜﻞ ﺗﺬﻛﺮ کتبی داده میﺷﻮد و در ﺻﻮرت ﺗﻜﺮار ﺗﺨﻠﻒ، ﺑﻪ ۳ ﻣﺪت ۶ ﺗﺎ ﻣﺎه از اﻧﺠﺎم ﻫﻤﺎن ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﺤﺮوم و در ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺳﻮم ﺑﻪ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﻣﺠﻮز ﻣﺤﻜﻮم ﻣی ﺷﻮد و در اینجا عدول این تشکل بی قانون محرز و تذکر‌های مداوم به آن هم نقل اکثر فعالین دانشجویی است.

نکته قابل تامل اینکه سوابق این تشکل روشن است و دلسوزان بار‌ها در این باره تذکر داده اند، ولی منشا اثر نشده است و اگر در بحث قوانین موضوعه کشور وارد شویم مصادیق تخلف خیلی فراتر است. در پایان سه مطالبه مشخص وجود دارد که دانشجویان انقلابی امیدوارند با انجام آن دیگر چنین بی حیایی‌هایی در دانشگاه صورت نگیرد.

- اول اینکه رئیس هیات نظارت باید در رسانه دانشگاه نظر خود را مبنی بر بی قانونی این تشکل واضح و آشکار بیان و برنامه خود برای برخورد با این تشکل متخلف و جلوگیری از موارد مشابه را بیان کند.

- دوم اینکه تاریخ تشکیل هیات نظارت اعلام و شکایت‌های صورت گرفته در دستور کار باشد که طبیعتا درخواستی جز انحلال این تشکل وجود نخواهد داشت.

- سوم اینکه این کار‌ها باید ظرف چهل و هشت ساعت از اعلام این نامه باشد در غیر این صورت نیرو‌های انقلابی دانشگاه از همه ظرفیت های آیین نامه ای و غیر آیین نامه ای برای پیگیری استفاده خواهند کرد.

این نامه علاوه بر مهر تشکل انقلابی بسیج دانشجویی مستظهر به امضاء جمعی از دانشجویان بسیجی و انقلابی نیز میباشد.

والسلام علی من اتبع الهدی- ششم خرداد 1397
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top